اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کدام فیلم ها در ماه رمضان اکران می شود؟


برای ساعات فراغت در این ایام تلویزیون سریال‌های ویژه‌ای پخش می‌كند كه با استقبال هم مواجه می‌شود، پس بهتر است مردم بعد از پایان ماه رمضان به سینما بروند.

خبرگزاری ایسنا: در حالی كه قرار است سینما با طرح ویژه رمضان از مخاطبان خود در این ماه پذیرایی كنند اما حوزه هنری گویا هنوز هم راضی به نمایش فیلم‌ها در سانس‌های ویژه نیست و رییس حوزه هنری كه یكی از نهاد‌های درگیر در حوزه سینما است به دلیل آنكه «فیلم خوب با حال و هوای ماه مبارك رمضان» در سینما نداریم، می‌گوید: «برای ساعات فراغت در این ایام تلویزیون سریال‌های ویژه‌ای پخش می‌كند كه با استقبال هم مواجه می‌شود، پس بهتر است مردم بعد از پایان ماه رمضان به سینما بروند.»

به همین بهانه در گزارشی فیلم‌هایی كه در ماه مبارك رمضان روی پرده رفته‌اند یا خواهند رفت را بررسی می‌كنیم.



جمعی از سینماداران،‌ تهیه‌كنندگان و پخش‌كنندگان در گفت‌وگویی كه چندی پیش درباره اكران ماه رمضان داشتند، یادآور شدند كه فیلم‌هایی كه در در سانس‌های ویژه این ماه اكران می‌شود هم باید نافی ارزش‌های این ماه نباشد و هم جذابیت داشته باشد اما كدام فیلم‌ها قرار است در ماه رمضان رو پرده بروند و آیا این فیلم‌ها از حداقل جذابیت برای استقبال مخاطب برخوردارند؟

«كلاه قرمزی و بچه ننه»؛‌عروسك‌های محبوب بزرگ‌ترها!

بسیاری معتقدند عروسك محبوب كلاه قرمزی پس از موفقیت چشمگیرش در جذب مخاطبان تلویزیونی نوروز 91، این بار می‌تواند شوك اساسی به گیشه سینماهای كشور بدهد.

فیلم سینمایی «كلاه قرمزی و بچه ننه» جدیدترین ساخته ایرج طهماسب است كه از ابتدا گفته می‌شد در اكران عید فطر یا اكران دوم تابستان روی پرده می‌رود. اكنون گویا شورای صنفی نمایش در تلاش است كه بتواند حمید مدرسی (تهیه‌كننده)، ایرج طهماسب (كارگردان) و علی سرتیپی (پخش‌كننده) را برای اكران كردن فیلم‌شان در ماه رمضان راضی كند.

البته طبق شنیده‌ها حاکی است صاحبان فیلم فعلا به اكران آن در ماه رمضان راضی نشده‌اند و احتمالا «كلاه قرمزی و بچه ننه» در عید فطر یا حتی بعدتر به روی پرده می‌رود.

«كلاه قرمزی و بچه ننه» داستان شیطنت‌های پسر عمه‌زاست كه كلاه قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی پیش می‌آید كه منجر به ورود مهمان ناخوانده‌ای به جمع آنها می‌شود.

حمید جبلی،‌ ایرج طهماسب،‌ خسرو احمدی، مهدی باطبی،‌ عیسی یوسفی‌پور، بهادر مالكی،‌ بنفشه صمدی و پوپك مظفری بازیگران و صداپیشگان اصلی این فیلم هستند.

«كلاه قرمزی و بچه ننه» مانند دو سری قبلی موزیكال است و ترانه‌های فیلم توسط ایرج طهماسب گفته شده و حمید جبلی و محمدرضا هدایتی به عنوان خواننده با طهماسب همكاری كرده‌اند.

«من و تو»، گلزار و شاكردوست

فیلم سینمایی «من و تو» دومین اثر محمد بانكی، یكی از فیلم‌هایی است كه به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش برای اكران در ماه رمضان اعلام آمادگی كرده است.

در این اثر كه یك كمدی اجتماعی در حال و هوای فیلم سینمایی «دو خواهر» است، محمدرضا گلزار، الناز شاكردوست، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، شیرین بینا و اشكان بانكی بازی كرده‌اند.

بانكی، «دو خواهر» را به عنوان اولین ساخته‌اش عیدفطر سال 89 اكران عمومی كرد و فروش خوبی نسبت به فیلم‌های هم اكران خود داشت. بعید نیست كه با توجه به شباهت فضای فیلم با «دوخواهر»، حوزه هنری از «من و تو» به عنوان ششمین فیلمی كه آن را در سینماهایش اكران نخواهد كرد، نام ببرد.

«بی‌خداحافظی»؛ رضا صادقی و یك گروه بازیگر چهره!

فیلم سینمایی «بی‌خداحافظی» یكی دیگر از فیلم‌هایی است كه گفته می‌شود در ماه رمضان یا نزدیكی‌های عید فطر روی پرده سینماها می‌رود و اتفاقا این فیلم، قراردادش را هم در شورای صنفی نمایش ثبت كرده است.

«بی‌خداحافظی» از ابتدای فیلم‌برداری‌اش به دلیل بازی رضا صادقی (خواننده) در نقش خودش، مورد توجه قرار گرفت و برخی می‌گفتند كه این فیلم، داستان زندگی این خواننده كشورمان است كه البته گویا تمام داستان فیلم این‌گونه نیست اما در هر صورت فیلم در قسمت‌هایی به كلیپ صادقی تبدیل شده است!

محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، مژگان بیات، افشین هاشمی، پیام دهکردی، کوروش تهامی، همایون ارشادی، هومن برق نورد، پرویز سیرتی، مریم بوبانی، ترلان پروانه، مجید جعفری، احمد پورعظمتی و ضیاء شجاعی‌مهر از دیگر بازیگران این فیلم پر ستاره است كه برای اولین بار در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

«بی خداحافظی» داستان سه جوان را روایت می کند که هر کدام برای رسیدن به هدفی از بندر عباس عازم تهران می شوند و ... .

چه فیلم‌هایی روی پرده می‌مانند؟

 علاوه بر «كلاه قرمزی و بچه ننه»، «بی‌خداحافظی» و «من و تو» كه ممكن است روی پرده بروند، تعدادی از فیلم‌ها هم یا به تازگی اكران شده‌اند و یا مانند «خوابم می‌آد» با توجه به فروش خوب، به نمایش‌‌شان ادامه می‌دهند.

«راه بهشت»؛ داستان عاشقانه امین زندگانی در زمان پیامبر (ص)

«راه بهشت» مهدی صباغ‌زاده یكی از جدیدترین فیلم‌هایی است كه هفته قبل روی پرده رفته است.صباغ‌زاده در جدیدترین فیلمش باز هم به سراغ یك موضوع تاریخی رفته و این بار داستانی را در زمان به رسالت رسیدن پیامبر اكرم (ص) روایت می‌كند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «ربودن دل «مصعب» پسر عمیر، اشراف‌زاده مکه‌، به خاطر سیمای دلنشین و ثروت و نسب شریف‌اش حسرت دختران مکی است، اما مصعب از کودکی گرفتار عشق «زلفا»، دختر خوانده بادیه نشینی به نام «قیس» است. او می‌داند ازدواجش با «زلفا» فقیر و بی‌اصل و نسب چیزی در حد رویاست، اما پیام محمد امین (ص) که حالا خود را رسول خدا معرفی می‌کند ولوله‌ای در جان اشراف‌زاده انداخته است‌...».

صباغ‌زاده در فیلم جدیدش، از امین زندگانی كه فعلا به پای ثابت بازی در شخصیت‌های تاریخی بدل شده به عنوان نقش اصلی استفاده كرده است و در كنار او رضا رویگری، نسرین مقانلو، الهام حمیدی، رامتین خداپناهی، جواد طاهری، حسن اسدی، حسین توشه، افسانه ناصری، سحر آربین و فریبا طالبی بازی كرده‌اند.

تهیه‌كنندگی این فیلم سینمایی بر عهده حجت‌الاسلام محمدتقی انصاری بوده است.

«همه چی آرومه»؛ كمدی تحریم شده حوزه هنری

مجید صالحی، علی صادقی، رضا داوونژاد و جواد عزتی بازیگرانی هستند كه حضور هركدامشان در یك فیلم موجب می‌شود كه حتی یك داستان درام اجتماعی هم رگه‌هایی از طنز را داشته باشد اما این چهار بازیگر، در اولین فیلم مصطفی منصوریار كنار هم جمع شده‌اند تا داستان چهار جوان كه با اتفاقاتی با هم مرتبط می‌شوند را روایت كنند.

«همه چی آرومه» اولین فیلم سینمایی مصطفی منصوریار است كه امیر سمواتی تهیه‌كنندگی‌اش را بر عهده داشته است.

پس از آغاز اكران فیلم، صاحبان «همه چی آرومه» اعلام كردند كه حوزه هنری آن را در سینماهایش اكران نمی‌كند و اولین فیلم منصوریار به عنوان پنجمین فیلم تحریم شده حوزه هنری لقب گرفت.

«بدون اجازه»‌ی آقای مختارنامه!

محمود فلاح پس تهیه‌كنندگی «مختارنامه»، این بار با «بدون اجازه» به سینما آمده است.

«بدون اجازه» به كارگردانی مرتضی هرندی مضمونی اجتماعی دارد و با نگاهی خاص به نوعی از جرایم که در جامعه حال حاضر نیز به وفور یافت می‌شود، می‌پردازد.

در این فیلم، داریوش ارجمند، مهدی پاکدل، نسرین مقانلو، امیریل ارجمند، حمید طالقانی، باران زمانی، زهره حمیدی، سولماز آقمقانی، فرج الله گل سفیدی، ساناز کمالوند و محمد کاسبی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

«خوابم می‌آد»؛ در ماه رمضان هم پیشتاز می‌شود؟

آخرین فیلم رضا عطاران كه هفته آخر خردادماه و بدون در اختیار داشتن سینماهای حوزه هنری روی پرده رفت، توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد و با گذشت بیش از چهار هفته از اكرانش، هنوز هم استقبال مخاطبان را به دنبال دارد.

در فیلم «خوابم می‌آد» رضا عطاران در نقش رضا، معلمی ساده و درستکاری است که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با زن‌ها دچار مشکل است. او با دختری پاستیل فروش كه مریلا زاعی نقش آن را بازی می‌كند، آشنا می‌شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغیب به کارهایی می‌کند که باب میلش نیست. در این میان اكبر عبدی در نقش مادر رضا عطاران و ناصر گیتی‌جاه در نقش پدر روبرو دوربین رفته‌اند و در بخش‌هایی ویشکا آسایش، سروش صحت، خداداد عزیزی، اصغر سمسارزاده و ... هم در فیلم بازی می‌كنند.      


ویدیو مرتبط :
کلیپ زیبا از قران برای تبریک ماه رمضان 1400 - فیلم وضعیت واتساپ ماه رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اکران ویژه فیلم‌های پرفروش در ماه رمضان



اخبار,اخبار فرهنگی,پرفروش ترین فیلم ها در ماه رمضان,طرح ویژه اکران در ماه مبارک رمضان

 

اخبار فرهنگی - اکران ویژه فیلم‌های پرفروش در ماه رمضان

شورای صنفی نمایش تمایل دارد فیلم های پرفروش سینمای ایران در سال 93 مانند «خط ویژه» در این طرح گنجانده شود

سخنگوی شورای صنفی نمایش از ادامه اکران فیلم‌های سینمایی در شب‌های ماه مبارک رمضان تا هر زمان که مخاطب وجود داشته باشد، خبر داد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که طرح ویژه ماه مبارک رمضان سینماها از اول همین ماه اجرایی می شود، گفت: در این طرح بلیت سینماها بعد از افطار نیم بها می شود. البته سینماها می توانند تا بعد از پایان سانس نمایش فیلم های روی پرده، فیلم های دیگری را اکران کنند.

وی با اشاره به این که انتخاب فیلم هایی که در سانس ویژه نمایش داده می شود برعهده سینمادار است، توضیح داد: البته شورای صنفی نمایش تمایل دارد فیلم های پرفروش سینمای ایران در سال 93 مانند «خط ویژه» در این طرح گنجانده شود.

فرجی در پایان گفت: طرح ویژه اکران در ماه مبارک رمضان هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و سینماها تا هر زمان از شب که مخاطب داشته باشند می توانند فیلم های خود را به نمایش بگذارند. تنها تفاوت، تغییر نام این طرح است که از طرح «اذان تا اذان» به طرح «ویژه ماه مبارک رمضان» تغییر نام داده است.

طرح «اذان تا اذان» از چند سال پیش تا کنون در ماه مبارک رمضان و در سینماها اجرا می شود. این طرح با هدف جذب مخاطبان به سینما در طول ماه مبارک رمضان اجرایی شد و فیلم های پرفروش سال های گذشته و همچنین فیلم های خاطره انگیز سینمای ایران طی 30 سال گذشته به نمایش گذاشته می شد. این طرح معمولا با استقبال خوبی از سوی سینمادوستان همراه بود اما در سال جاری این طرح به طرح ویژه ماه مبارک رمضان تغییر نام داده است و بیشتر فیلم های پرفروش سال 93 و البته به انتخاب سینمادار به نمایش گذاشته می شود. همچنین در این طرح از افطار به بعد بلیت سینماها نیم بها می‌شود.

نیروی انتظامی امسال هم با نمایش فیلم از افطار تا سحر در سینماها موافقت کرده است.

 

اخبار فرهنگی - تابناک