اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کدام غول‌ های خودروسازی به ایران می‌آیند؟


حسین گروسی نماینده مردم شهریار و ملارد و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی کمپانی‌های خودروسازی جنرال موتورز، اپل، سیتروئن و پژو برای ورود به ایران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: حسین گروسی نماینده مردم شهریار و ملارد و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی کمپانی‌های خودروسازی جنرال موتورز، اپل، سیتروئن و پژو برای ورود به ایران خبر داد.

 گروسی در گفت‌وگو با فرهیختگان آنلاین، اظهار کرد: شرکت‌های زیادی به دنبال سرمایه‌گذاری و شراکت با کمپانی‌های خودروسازی ایرانی هستند اما خودروسازان باید در تنظیم قرارداد محتاطانه برخورد کنند.

وی افزود: خودروسازان ما باید شرط و شروط خاصی بگذارند، چراکه فرانسه تا سال 2014 با ایران قرارداد داشت، اما با اعمال تحریم‌های جدید خودروسازان ما را در سال 2012 رها کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: این اقدام فرانسه باعث کاهش تولید خودرو و تلاطم در این صنعت و در نهایت افزایش قیمت شد. البته خودروسازان داخلی پیشرفت‌های خاص خود را داشته‌اند؛ برای مثال، چندین روز پیش، موتور تیو 3 ساخت داخل را که مخصوص خودروی 206 است، رونمایی شد.

وی با بیان اینکه "بازار ایران می‌تواند هاب منطقه باشد"، گفت: ایران با 23 کشور مرز دارد، بنابراین می‌تواند کشورهای منطقه را پوشش دهد، در واقع همین مزیت باعث تمایل بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی برای ورود به ایران شده است.

عضو کمیسیون انرژی اضافه کرد: اپل از آلمان، پژو و سیتروئن از فرانسه و جنرال موتورز از آمریکا خواستار حضور و سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند. البته خودروسازان نباید فراموش کنند که در تنظیم قرارداد، شرط و شروط اطمینان‌ساز لحاظ کنند تا طرف مقابل را ملزم به ادای تعهداتش کند.


ویدیو مرتبط :
خبرخوب: بازگشت غول خودروسازی دنیا به ایران(مرسدس بنز)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت محصولات ۳ غول خودروسازی ایران منتفی شد



 

 

خودروسازان,قیمت خودرو

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش قیمت محصولات ۳ غول خودروسازی ایران منتفی شده است، گفت: هم اکنون کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی در دستور کار کمیسیون ماده یک قرار دارد.

محسن صالحی نیا در گفتگو با مهر با اشاره به تعهد بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز بخش تولید کشور در راستای واردات مواد اولیه، قطعات نیمه ساخته و اقلام و ملزومات تولیدی گفت: سه شرکت تولیدکننده بزرگ خودرو در کشور برای افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ خود پیشنهاد افزایش قیمت نداشته اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته کمیته قیمتگذاری خودرو، مرجعی برای ارایه درخواست های خودروسازان در رابطه با افزایش قیمت است، که در این زمینه ارایه درخواست محدودیتی ندارد؛ اما اگر این درخواست با پارامترهایی که برای افزایش قیمت خودرو، مورد تائید است، مطابق باشد، رای مثبت کمیته را جلب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در مقطعی، برخی درخواست ها با توجه به نوسانات نرخ ارز به کمیته ارایه شد، اما در شرایط فعلی و با توجه به اینکه تامین نرخ ارز به صورت تک نرخی از سوی بانک مرکزی تعهد شده است، هم اکنون افزایش قیمت بر اساس این عامل، منتفی است.

صالحی نیا همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص قیمت گذاری خودروهای وارداتی گفت: قیمت گذاری خودروهای وارداتی در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال انجام است و شرکت های عرضه کننده کالا موظفند در آن چارچوب اقدام به عرضه محصولات خود کنند.

وی همچنین در خصوص ارایه درخواست کاهش تعرفه خودروهای وارداتی به کمیسیون ماده یک، اظهار داشت: چنین درخواستی برای خودروهای معمولی به کمیسیون ماده یک ارایه نشده است، اما کاهش تعرفه خودروهای با فناوری نوین اعم از هیبریدی و برقی، در دستور کار است تا بتوان برای استفاده از آنها فرهنگ سازی کرد..... /   خبرگزارى مهر