اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کدام خودرو را از کجا بخریم؟


ایجاد مراکز خرید‌و‌فروش خودرو در شهر تهران و تفکیک آن‌ها برحسب نوع خودرو در پایان هفته و انجام اموری همچون معاینه فنی، قولنامه و به طور کلی کارشناسی خودروها که در این 5 مرکز انجام می‌شود، باعث استقبال بالای تهرانی‌ها از این مراکز شده است.

روزنامه مردم سالاری: ایجاد مراکز خرید‌و‌فروش خودرو در شهر تهران و تفکیک آن‌ها برحسب نوع خودرو در پایان هفته و انجام اموری همچون معاینه فنی، قولنامه و به طور کلی کارشناسی خودروها که در این 5 مرکز انجام می‌شود، باعث استقبال بالای تهرانی‌ها از این مراکز شده است.

استقبال 8 هزار نفری از مرکز خودرو چیتگر

رضا قدیمی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از استقبال 7 تا 8 هزار نفری در هر هفته از مرکز خرید‌و‌فروش خودرو چیتگر می‌گوید و تصریح می‌کند: با گذشت چند ماه از راه‌اندازی مراکز جدید خرید‌و‌فروش خودرو، شاهد استقبال بالای شهروندان بوده‌ایم به گونه‌ای که هر هفته 6 هزار دستگاه خودرو وارد این مرکز می‌شوند. وی ادامه می‌دهد: هر هفته به طور تقریبی هزار دستگاه خودرو در مرکز چیتگر توسط کارشناسان مورد ارزیابی و کارشناسی قرار می‌گیرند.

 این مرکز با 16 هکتار بزرگترین مرکز خرید‌و‌فروش خودرو شهر تهران به حساب می‌آید و یکی از دلایل استقبال شهروندان وسعت و فضای بالای این مرکز است. وی یکی دیگر از دلایل حضور مردم در این مرکز را اختصاصی نبودن این مرکز به خودروی خاصی خوانده، خاطر‌نشان می‌کند: در مراکز دیگر تنها خودروهای خاصی مورد معامله قرار می‌گیرند، اما مرکز چیتگر و خاوران مراکزی هستند که هر نوع دستگاه خودرویی می‌تواند به این مراکز ورود پیدا کند. این مرکز بالاترین بازدید‌کننده را داراست، به طوری که 10 درصد قولنامه‌ها در مرکز خرید‌و‌فروش چیتگر انجام می‌شود. به علت ورود تمامی خودروها به این مرکز شهروندان می‌توانند با هر هزینه و سلیقه‌ای خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند.


عدم ازدحام خودروها در مرکز شهید رجایی

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مرکز شهید رجایی در منطقه 20 واقع شده است، ادامه می‌دهد: اختصاصی کردن این مرکز به خودرو وانت باعث ارزیابی بهتر کارشناسان نیز شده است. این درحالی است که همچون مراکز دیگر در این مرکز نیز کلیه خدمات‌دهی اعم از قولنامه، معاینه فنی، کارشناسی خودرو و... انجام می‌گیرد.

 در حال حاضر بین 600 تا 700 خودرو در روزهای جمعه به این مرکز مراجعه می‌کنند. وی با اشاره به اینکه مرکز شهید رجایی با مساحتی بالغ بر یک هکتار پذیرای شهروندان است، خاطر‌نشان می‌کند: این مرکز از 11 هزار متر‌مربع فضا برخوردار است که هر هفته از ساعت 7:30 صبح الی 18 آماده خدمات‌دهی به مردم است. به دلیل تخصیص این مرکز به خودرو وانت، حالا شهروندان می‌توانند با هر هزینه و سلیقه‌ای خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند.


مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مرکز خرید‌و‌فروش خودرو آیت‌الله سعیدی تنها برای پراید در نظر گرفته شده است، می‌افزاید: خریداران می‌توانند خودرو پراید مورد نظر خود را در این مرکز با هر مدل و رنگی تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار ورود خودروها به مرکز خرید‌و‌فروش خودرو آیت‌الله سعیدی به دلیل تفکیک و اختصاصی کردن خودروی پراید کاهش پیدا کرده است، می‌گوید: به همین منظور هر هفته 800 دستگاه خودرو در این مرکز کارشناسی می‌شوند. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه این مرکز در منطقه 19 واقع شده است، اضافه می‌کند: مرکز آیت‌الله سعیدی با مساحتی حدود 38 هزار مترمربع، یکی از مراکز خرید‌و‌فروش خودرو دست دوم شهر تهران است.

مرتفع کردن مشکلات شرق تهران با افتتاح مرکز شهید دوران

قدیمی با اشاره به اینکه مرکز خرید‌و‌فروش خودرو شهیددوران چندی پیش به بهره‌برداری رسید، می‌افزاید: این مرکز با مساحت 2/5 هکتار بعد از افسریه-بزرگراه شهید دوران جنب پمپ‌گاز واقع شده است. همچنین انتقال مرکز حکیمیه به شهید دوران علاوه بر حذف بار ترافیکی این محدوده، مشکلات منطقه را مرتفع کرده است.

بهره‌برداری از مرکز خاوران با هدف توسعه مراکز خرید‌و‌فروش خودرو

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مرکز چیتگر بعد از مرکز خرید‌و‌فروش خودرو خاوران از بیشترین مساحت برخوردار است، تصریح ‌می‌کند: مرکز خاوران نزدیک به 7 هکتار است که تنها 4 هکتار این مرکز برای خرید‌و‌فروش خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
چه شمعی برای خودرو بخریم ؟؟؟؟ (برق خودرو)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودرو دوگانه‌سوز بخریم یا بنزینی؟



 

 

 

خودرو دوگانه‌سوز بخریم یا بنزینی؟

 

خودروهای بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودروهای دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و100 هزار تومان برآورد می‌شود.

هزینه سوخت خودرو های10 تا 20 میلیون تومانی بنزینی در مقایسه با خودروهای دوگانه سوز در این رده قیمت، به طورمتوسط در ماه 70 درصد بیشتراست.

محمودی ـ کارشناس بازار خودرو ـ با بیان این مطلب گفت: این رقم  با احتساب بنزین دو نرخی لیتری 400 و 700 تومان و گازهرمتر مکعب  300 تومانی است که اگر یک خانواده دارنده خودرو بنزینی به طور متوسط  30 هزار کیلومتر در یک سال با خودرو خویش پیمایش داشته باشد، باید ماهیانه برای بنزین 157 هزار تومان بپردازد؛ این درحالی است که هزینه سوخت خودروهای دوگانه‌سوز، ماهیانه 90 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: در واقع خودروهای بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودروهای دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و100 هزار تومان برآورد می‌شود.

وی یادآورشد: در واقع دارندگان خودروهای دو گانه سوز با پرکردن هر باک گاز، 40 درصد هزینه های خانواده های خویش را در ماه نسبت به خودروهای بنزینی کاهش می دهند که در مسافت طی شده یک سال این کاهش هزینه کاملا ملموس‌تر است.

این کارشناس خودرو با بیان این که به طور متوسط افراد در سال با خودرو خویش 20 هزار کیلومتر مسافت طی می کنند، افزود: با محاسبات به عمل آمده مشخص شده است هزینه خودروهای بنزینی در رده قیمتی 10 تا 20 میلیون تومانی  در 20 هزار کیلومتر پیمایش طی یک سال؛ ماهیانه 98 هزار  تومان و اما دوگانه سوزها ماهیانه 60 هزار تومان است.  

محمودی با اشاره به تثبیت نرخ آزاد بنزین در آینده، یادآور شد: اگر بنزین را تنها با احتساب نرخ آزاد 700 تومانی در نظر بگیریم به طور تجربی ثابت شده است هزینه دارندگان خودروهای بنزینی در هفته با 500 کیلومتر مسافت طی شده؛ 35 هزار تومان است اما هزینه دارندگان خودروهای دو گانه سوز در هفته با500 کیلومتر مسافت طی شده ، 11 هزار تومان است با این اوصاف ، هزینه خودروهای بنزینی در هفته به طور تجربی با احتساب نرخ بنزین آزاد بیش از دو برابر خودروهای دوگانه سوز خواهد بود.

وی با اشاره به این که هرچند خودروهای دوگانه سوز با توجه به این که گاز عرضه شده استاندارد بالایی نداشته با مشکلاتی روبروست، تاکید کرد: افراد با سوخت یارانه ای به سفرهای درون و برون شهری می روند اما چنانچه با سوخت آزاد بخواهند جابه جا شوند فواید خودروهای دو گانه سوز در کاهش هزینه های خانواده محسوس تر خود را نشان می دهد...../تحلیل:عصرایران