اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کدام بخش از جامعه علاقه‌ای به بچه‌دارشدن ندارد



اخبار,اخبار اجتماعی , نرخ باروری

اگر نرخ باروری کلی به ۲.۱ نرسد، رشد جمعیت کشورمان در سال ۱۴۲۵ هجری شمسی به صفر می رسد و پس از آن منفی می شود!

افزایش جمعیت چند سالی است به عنوان سیاست جمعیتی در کشور مورد توجه قرار گرفته اما پیمودن این راه و رسیدن به نقطه مطلوب جمعیتی با توجه به نیازهای اجتماعی و اقتصادی کشور، در شرایط اقتصادی کنونی خانواده ها و جا افتادن فرهنگ "فرزند کمتر، زندگی بهتر" که سالها در ذهن مردم ما جا خوش کرده است، دشوار می نماید.

 می توان گفت در این سال ها نیز نرخ رشد جمعیت با توجه به تمامی تبلیغات و فرهنگ سازی ها برای افزایش فرزندآوری در بین خانواده ها چندان تاثیرگذار نبوده است و آمار نرخ رشد جمعیت ایران هم اکنون حدود یک درصد است آماری که اگر به همین روند راه خود را در پیش گیرد جمعیت ایران را تا سال 1480 به 31 میلیون نفر می رساند!.

اما جالب است که نرخ رشد جمعیت در بین گروه های شغلی و اجتماعی جامعه متفاوت است به گونه ای که فرزندآوری در بین جامعه پزشکان و افراد با سطح تحصیلات بالا بسیار کمتر از مردم عادی است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد گفت: در تحقیقی که در تهران صورت گرفته مشخص شده که کمترین نرخ باروری کلی در جامعه پزشکان است.

همچنین محمد اسلامی،معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: باید موانع و مشکلات رسیدن به این آمار را بررسی و آنها را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه جمعیت ایران در یکصد سال گذشته تا کنون هشت و نیم برابر شده و به ۷۸ میلیون نفر رسیده است، گفت: اگر نرخ باروری کلی به ۲.۱ نرسد، رشد جمعیت کشورمان در سال ۱۴۲۵ هجری شمسی به صفر می رسد و پس از آن منفی می شود!.

این مسئله بدان معناست که در سال هایی که ایران رشد تکنولوژی و پیشرفت صنایع خود را شاهد است اما دیگر نیروی کار جوان برای بزرگ کردن اقتصاد خود را ندارد و ممکن است کشور با این رویه به آمارهای نگران کننده ای در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برسد.

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
بچه دارشدن توایلایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر مورد علاقه ام را به خاطر رفتار بچه گانه كشتم



 

دختر مورد علاقه ام را به خاطر رفتار بچه گانه كشتم

 

 مرد قاتل در دادگاه گفت: قرار بود با سمانه ازدواج کنم اما او از خودش رفتارهای بچه گانه نشان داد و من هم او را کشتم.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، صبح روز ۴ شهریور سال ۸۷ جسد دختر جوانی به نام سمانه داخل خانه ای در خیابان پیروزی کشف شد.

بعد از انجام اقدامات اولیه، مأموران پلیس موفق شدند عامل این جنایت را که مرد جوانی در همسایگی سمانه بود شناسایی و دستگیر کنند.

ماهان، همسایه سمانه به ارتکاب قتل اعتراف کرد و با صدور قرار مجرمیت برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

صبح امروز جلسه محاکمه متهم در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدسلطان همتیار برگزار شد. نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد.

در ادامه جلسه متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام را قبول دارد گفت: مدتی قبل از حادثه در خیابان متوجه مزاحمت چند جوان برای یک دختر شدم. دختر را از دست آنها نجات دادم و از آن شب ارتباطمان آغاز شد.

وی ادامه داد: سمانه فرزند طلاق بود و با مادرش زندگی می کرد؛ به او پیشنهاد ازدواج دادم و او برخی شب ها به خانه ما می آمد. قرار شد مدتی با هم باشیم تا بعدا ازدواج کنیم.

ماهان گفت: مدتی از اتباط ما گذشته بود که متوجه رفتارهای بچه گانه سمانه شدم. او با هر مشکل یا اختلاف کوچکی قهر می کرد و چند روز بعد دوباره به حالت عادی برمی گشت. اما یک شب خانه ما بود که دوباره با هم جروبحث کردیم و من که احساس می کردم او به من خیانت کرده است، سمانه را با طناب خفه کردم.

بعد از اظهارات متهم، قاضی همتیار ختم جلسه را اعلام و صدور حکم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موکول کرد.... / خبرگزارى فارس