اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کدام بخش ارزان‌ترین شغل را دارد؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,ارزان‌ترین شغل

اخبار اقتصادی - کدام بخش ارزان‌ترین شغل را دارد؟

معاون وزیر کار می‌گوید ایجاد یک شغل در کشور 300 میلیون تومان هزینه برمی‌دارد در حالی که برای ایجاد برخی شغل‌های تخصصی نظیر پتروشیمی تا 2 میلیارد تومان هم نیاز است با این حال شناسایی کسب و کارهای ارزان به دغدغه اساسی برای غالب کارآفرینان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهم‌ترین چالش دولت تدبیر و امید از زمان آغاز فعالیت، کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال و ارتقای وضعیت افراد شاغل بوده و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار و مولد را جزو برنامه‌های اساسی خود قرار داده است.

دولت تلاش کرده تا با اقدامات متعدد از جمله فراهم کردن ارز مورد نیاز تولیدکنندگان و اتخاذ راهکارهای عملی و علمی برای کاهش نرخ بیکاری در جهت ایجاد اشتغال پایدار گام بردارد، بر همین اساس وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی نیز برنامه‌ریزی‌های خود را به حل این دغدغه معطوف کرده و مصوبات متعددی هم در این زمینه در شورای عالی اشتغال به تصویب رسانده است.

بنا به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گذشته به طور متوسط با 70 میلیون تومان یک شغل و با 120 میلیون تومان یک شغل خوب و پایدار می‌توانستیم ایجاد کنیم ولی امروز برای ایجاد شغل در بخشهای مختلف باید ارقام متفاوتی هزینه کرد به نحوی که حداقل بین 150 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان برای ایجاد یک شغل نیاز است.

ربیعی معتقد است که کشور سالانه به یک میلیون شغل نیاز دارد و اگر این اتفاق نیفتد معضل بیکاری خطرناکتر از حال حاضر خواهد بود.

وزیر کار دولت تدبیر و امید تاکید دارد که تا سال 1400 نیاز به ایجاد هفت میلیون شغل جدید در کشور داریم و برای آنکه تولید سالانه یک میلیون شغل در کشور به وجود آید اقتصاد ایران باید نرخ رشد 7 درصدی را تجربه کند.

به گفته وی از آنجا که دوام و پایداری یک شغل نیاز به حمایت مالی دارد برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در حوزه اشتغال پایدار، دولت باید منابع مالی قدرتمندی در اختیار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان بازار کار اعلام کرده‌اند که هزینه ایجاد هر شغل پایدار در کشور به 400 میلیون تومان افزایش یافته است به نحوی که اگر در سالهای گذشته برای ایجاد هر شغل پایدار 150 میلیون تومان سرمایه نیاز بود اکنون با توجه به نرخ رشد منفی 5.8 درصد، این رقم به 400 میلیون تومان رسیده است.

پیشتر هزینه ایجاد یک شغل جدید 70 میلیون تومان بود اما امروز این رقم در برخی مشاغل تخصصی نظیر صنعت نفت و پتروشیمی تا 2 میلیارد تومان هم می‌رسد.

در همین راستا حسن طایی - معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - رقم هزینه ایجاد یک شغل در کشور را 300 میلیون تومان اعلام کرده است.

او می‌گوید: هزینه‌ ایجاد شغل در بخشهای متعدد، متفاوت است ولی به طور کلی در ایجاد یک شغل عوامل متعددی نظیر آموزش، مهارت و تخصص دخیل است که سرمایه یکی از این عوامل به شمار می‌رود.

از نگاه معاون اشتغال وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با وجود آنکه قیمت تمام شده برای ایجاد هر شغل افزایش یافته است اما در بخش تعاون این هزینه به مراتب پایین تر و ارزان‌تر از سایر بخشها است.

وی درعین حال به کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی توصیه کرده است که با درک شرایط موجود وارد بازار کار شوند و بپذیرند که شاید یک شغل جذابیت لازم را درابتدای امر برای آنها نداشته باشد ولی با ورود به آن حرفه به تدریج زمینه‌های بهتری برایشان فراهم می شود.

اما کدام بخش‌ها ارزانترین شغل و بیشترین ماندگاری را دارند؟ بخش اعظمی از تحلیلگران بازار کار معتقدند که با هزینه کمتر از 20 میلیون تومان هم می‌توان اشتغالزایی کرد و مشاغل خرد، کوچک و خانگی بسیاری وجود دارد که با این رقم امکان ایجاد پیدا می‌کند.

به اعتقاد آنان کسب و کارهایی که در بخش تعاون ایجاد می‌شوند ضمن ارزان و کم هزینه بودن، مقرون به صرفه هم هستند و اشتغالزایی وسیعی را به دنبال دارند چنانچه سید حمید کلانتری - معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - بیشترین ماندگاری شغل را مربوط به بخش تعاون می‌داند.

او می‌گوید: به طور معمول میانگین سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک شغل در بخش تعاون، حدود 50 میلیون تومان است که این رقم در برخی گرایش‌های تعاونی‌ از 10 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان متغیر است.

به گزارش ایسنا، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان، جوانان جویای کار و جمیعت 4.5 میلیون نفری دانشجویان آماده ورود به بازار کار به یکی از چالشهای مهم دولت یازدهم مبدل شده است. در حالت خوشبینانه اگر قرار به ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور باشد منابع مالی بسیاری باید برای تحقق اهداف اشتغالزایی دولت و خروج از این بحران پیش‌بینی شود؛ چنانچه هزینه ایجاد یک شغل ساده 150 میلیون تومان باشد و کشور به یک میلیون شغل در سال نیاز داشته باشد با یک محاسبه ساده به اعتبار 150 هزار میلیارد تومانی می‌رسیم که تامین این اعتبار کار دولت را تا حدی دشوار خواهد کرد و به احتمال زیاد بکارگیری سرمایه‌های خرد مردمی نیز در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

هم اکنون مزیتهای اشتغال در بخش تعاون بیش از سایر بخشها است و به دلیل اینکه ویژگی بارز مشارکت مردمی و تجمیع سرمایه‌های خرد در بخش تعاون متبلور است و دو وجهه ماندگاری شغل و کم هزینه بودن به صورت منطقی در کنار هم وجود دارد، مشاغل این بخش با هزینه کمتری راه‌اندازی می‌شوند؛ بر این اساس به نظر می‌رسد که در قالب شبکه‌های تعاونی، رابطه تولید و اشتغال مولد بهتر شکل می‌گیرد و با ایجاد خوشه‌های تعاونی کسب و کارهای ارزان قیمت بسیاری راه‌اندازی می‌شود لذا دولت با تشکیل و گسترش بنگاههای تعاونی‌ می‌تواند طرح‌های اشتغالزای خود را بهتر و سریعتر به نتیجه برساند. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شغل - بخش دوم - حتما ببینید :))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان خانگی و اثر بخش جوش و آكنه با یك ماده در دسترس و ارزان



درمان جوش,درمان جوش و آکنه, جوش و آکنه

 

درمان خانگی و اثر بخش جوش و آكنه با یك ماده در دسترس و ارزان

تاریخ استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری ها به چند هزار سال پیش برمی گردد؛ اثربخشی بعضی از این داروهای گیاهی را علم ثابت کرده است و بعضی را هنوز نه؛ آویشن از آن گیاهانی است که این روزها دانشمندان درباره اثربخشی آن به یافته های جدیدی رسید ه اند.


آویشن که درختچه ای کوتاه و پرشاخه است و برگ های نازک و مقابل هم دارد، در طب سنتی ایران و اروپا مصرف دارویی بسیاری داشته و تا به حال از آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می شد اما در سال گذشته تحقیقات بسیاری روی این گیاه انجام شد که نشان آویشن می تواند در درمان آکنه تاثیر زیادی داشته باشد یعنی می تواند مشکل بیشتر جوانان و نوجوانان را حل کند تا دیگر به واسطه جوش ها و آکنه های نازیبا اذیت نشوند.


براساس جدیدترین پروژه تحقیقاتی که در دانشگاه متروپولیتن لیدز انگلستان انجام شده و در کنفرانس بهار ۲۰۱۲ انجمن میکروبیولوژی اروپا در دوبلین مطرح شد نقش آویشن در درمان ضایعات التهابی آکنه مورد بررسی قرار گرفت.


دکتر مارگاریتا گومز که هدایت این پروژه تحقیقاتی را برعهده دارد، توضیح داد: در این مطالعه آویشن و گل همیشه بهار را در الکل قرار داده تا به شکل تنتور آماده شود سپس تنتور تهیه شده را به مدت ۵ دقیقه روی ضایعات آکنه یعنی هم ضایعات التهابی ،هم جوش های سرسفید و همچنین جوش های سرسیاه قرار داده است.


این مطالعه با رعایت اصول علمی با روش های استاندارد درمان آکنه مانند بنزوئیل پروکساید مقایسه و مشخص شد که میزان پاسخ به درمان در این گروه نسبت به درمان های استاندارد بهتر بوده و از طرفی با توجه به کمتر بودن عوارض جانبی درمان با آن مانند سوزش و حساسیت موضعی تحمل درمان برای این بیماران نیز بهتر بوده است.


معجزه آویشن
آکنه ها اکثرا به وسیله یک باکتری با نام پروپیونی باکتریم به وجود می آید. این باکتری منفذهای پوست را عفونی می کند و در نتیجه تبدیل به جوش می شود.در حال حاضر برای درمان آکنه از آنتی بیوتیک، کرم های موضعی و بنزوئیل پراکسید شیمیایی استفاده می شود و همان طور که می دانید، اینگونه داروها با عوارض جانبی زیادی همراه است، برای مثال باعث بروز سوزش و التهاب روی پوست می شود، همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، حتی این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان باکتری نسبت به آنتی بیوتیک مذکور مقاوم شود.


اما محلول حاوی آویشن این دارو نسبت به کرم ها و محلول های شیمیایی بهتر می تواند باکتری های آکنه را از بین ببرد.


دستور تهیه محلول جادویی ضدجوش
آویشن ارگانیک خشک: برای کشتن باکتری های ایجادکننده آکنه
سرکه سیب: آنتی باکتریال و پاک کننده پوست
آب آلوورا: مرطوب کننده، آبرسان و تنظیم کننده ph پوست


برگ های آویشن را با چاقو خرد کنید و بعد آنها را درون یک شیشه دردار بریزید؛ باید شیشه تا نیمه با برگ های آویشن پر شود. سپس باید سرکه سیب روی آویشن ها بریزید تا حدود ۲ سانتی متر آویشن ها از ته شیشه فاصله بگیرند. چند بار با قاشق آویشن ها را فشار دهید تا کاملا در سرکه فرو بروند. در نهایت در شیشه را ببندید و آن را در مکانی تاریک و خنک حدود ۲ هفته قرار دهید؛ یادتان باشد که هر ۲ روز یک بار سراغ شیشه بروید و حسابی آن را تکان دهید. بعد از ۲هفته با یک صافی آویشن ها را از مایع جدا و بعد مقداری از آن را به نسبت ۲ به یک با آب آلوورا مخلوط کنید و خوب هم بزنید. حالا تونر شما آماده است؛ ابتدا مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست صورت امتحان کنید، چند ساعت صبر کنید تا ببینید حساسیت دارید یا نه؛ اگر حساسیت نداشته باشید می توانید آن را روزانه با یک پنبه به تمام قسمت های پوست بمالید.


اگر پوستی حساس دارید
۲۰ گرم برگ آویشن را در ظرفی شیشه ای ریخته و ۳۰ میلی لیتر روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بگذارید سه روز بماند. سپس آن را از صافی ریز عبور داده و باقی مانده برگ ها را خوب فشار دهید تا عصاره آنها خارج شود. این محلول را با ۲۰ میلی لیتر روغن آووکادو مخلوط کرده و سپس ۱۰۰ گرماوسرین اوسرین را اضافه و خوب مخلوط کنید. آویشن آرام بخش است و عطر ملایم و مطبوع آن به پوست حساس آرامش می دهد. روغن های دیگر موجود در آویشن مثل تیمول باعث تغذیه و حفاظت پوست می شود.
منبع: سلامت نیوز