اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کتک مفصل، دانشجوی تنبل را یک شبه نابغه کرد! *تصویر



اخبار حوادث, ترک تحصیل,خبر حوادث,دعوای خیابانی

 

یک دانشجوی ترک تحصیلی پس از یک دعوای خیابانی و تحمل ضربات بسیار به مغزش،‌ اکنون از یک نبوغ منحصر به فرد ریاضیاتی برخوردار شده که وی را قادر به مشاهده فرمول‌های ریاضی و رسم آنها به شکل نمودارهای خارق‌العاده و پیچیده کرده است.

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، به نقل از روزنامه دیلی میل06 مه(18 اردیبهشت ماه) ؛ یک دانشجوی ترک تحصیلی پس از یک دعوای خیابانی و تحمل ضربات بسیار به مغزش،‌ اکنون از یک نبوغ منحصر به فرد ریاضیاتی برخوردار شده که وی را قادر به مشاهده فرمول‌های ریاضی و رسم آنها به شکل نمودارهای خارق‌العاده و پیچیده کرده است.

جیسون پجت 41 ساله تنها فرد در جهان است که از این مهارت برخوردار بوده و به گفته کارشناسان در اثر آسیب مغزی به این استعداد دست پیدا کرده است.

 

آنها بر این باورند که آسیب وارد شده بر مغز پجت باعث این نبوغ قابل توجه در آمار و ارقام مانند جان نش، ریاضیدان معروف شده است.

 

پجت هیچ پیشینه قابل توجهی در ریاضیات نداشته و همچنین از سابقه علمی خاصی برخوردار نیست. در عوض این استعداد از یک راز پزشکی صادق ایجاد شده که دانشمندان در سراسر جهان در پی شناخت آن هستند.

 

پجت با رسم نمودارهایی که آنها را «فراکتال» نامیده، قادر به تولید یک نمونه بصری از فرمول پی است.

 

محققان و عصب‌شناسان برای درک بهتر کارکرد مغز پجت، وی را به فنلاند برده و آزمایشاتی بر روی مغز وی انجام دادند.

 

طبق اسکن‌های مغزی، این آسیب در مناطق خاصی رخ داده که بسیاری از مردم به آن دسترسی ندارند. این محققان وی را یک دانشمند اکتسابی دانسته‌اند که در برخی از حوزه‌های خاص از نبوغ برخوردار است.

 

 

اخبار حوادث, ترک تحصیل,خبر حوادث,دعوای خیابانی

 

 

 

منبع:jamnews.ir


ویدیو مرتبط :
نابغه ی تنبل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كتک مفصل، دانشجوی تنبل را نابغه كرد!


یك دانشجوی ترك تحصیلی پس از یك دعوای خیابانی و تحمل ضربات بسیار به مغزش،‌ اكنون از یك نبوغ منحصر به فرد ریاضیاتی برخوردار شده كه وی را قادر به مشاهده فرمول‌های ریاضی و رسم آنها به شكل نمودارهای خارق‌العاده و پیچیده كرده است.

 خبرگزاری ایسنا: یك دانشجوی ترك تحصیلی پس از یك دعوای خیابانی و تحمل ضربات بسیار به مغزش،‌ اكنون از یك نبوغ منحصر به فرد ریاضیاتی برخوردار شده كه وی را قادر به مشاهده فرمول‌های ریاضی و رسم آنها به شكل نمودارهای خارق‌العاده و پیچیده كرده است.

جیسون پجت 41 ساله تنها فرد در جهان است كه از این مهارت برخوردار بوده و به گفته كارشناسان در اثر آسیب مغزی به این استعداد دست پیدا كرده است.



آنها بر این باورند كه آسیب وارد شده بر مغز پجت باعث این نبوغ قابل توجه در آمار و ارقام مانند جان نش، ریاضیدان معروف شده است.



ذهن زیبا در یك دانشجوی ترك تحصیلی در اثر آسیب مغزی

پجت هیچ پیشینه قابل توجهی در ریاضیات نداشته و همچنین از سابقه علمی خاصی برخوردار نیست. در عوض این استعداد از یك راز پزشكی صادق ایجاد شده كه دانشمندان در سراسر جهان در پی شناخت آن هستند.

پجت با رسم نمودارهایی كه آنها را «فراكتال» نامیده، قادر به تولید یك نمونه بصری از فرمول پی است.



محققان و عصب‌شناسان برای درك بهتر كاركرد مغز پجت، وی را به فنلاند برده و آزمایشاتی بر روی مغز وی انجام دادند.



طبق اسكن‌های مغزی، این آسیب در مناطق خاصی رخ داده كه بسیاری از مردم به آن دسترسی ندارند. این محققان وی را یك دانشمند اكتسابی دانسته‌اند كه در برخی از حوزه‌های خاص از نبوغ برخوردار است.