اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کتایون ریاحی: خرابه را به آباده تغییر دهیم!


كتایون ریاحی با حضور در روستای خرابه از بخش بخش شیبكوه بندر چارك در استان هرمزگان؛ یك مدرسه را بازسازی كرد.

خبرگزاری ایلنا: كتایون ریاحی با حضور در روستای خرابه از بخش بخش شیبكوه بندر چارك در استان هرمزگان؛ یك مدرسه را بازسازی كرد.

 مراسم گشایش مدرسه منظر روستای خرابه، با حضور كتایون ریاحی و جمعی از مسئولان شهری ازجمله شهردار و بخشدار و رئیس آموزش و پرورش و نمایندگان فرمانداری و سازمان بهزیستی استان هرمزگان، و همچنین با حضور مردم روستای خرابه برگزار شد. در آئین نمادین این گشایش، ابراهیم امینی یكی از معلمان بازنشسته، رابط و نماینده بنیاد كمك با اشاره به مشكلات موجود و روند فعالیت‌های بنیاد در روستای خرابه، گزارشی ارائه كرد.

او گفت: اهالی روستای خرابه به علت دوری و مسافت طولانی تا شهر، از داشتن نعمت آب محروم‌اند و وضعیت بهداشت در این منطقه بسیار پایین و اسفبار است. پیش از حضور بنیاد كمك در این روستا، آنها دارای یک ساختمان كوچك نیمه كاره(بعنوان مدرسه!) بودند كه آن هم فاقد سرویس بهداشتی و هر امکانات دیگری بود!



تهیۀ تانکر آب دوازده هزار لیتری و استقرار آن در روستا، گسترش و بهسازی محیط مدرسه و دو كلاس درس، تهیه لوازم ورزشی، تهیۀ لوازم التحریر، همچنین ارسال تغذیه برای بچه‌های مدرسه به صورت فصلی، حصار چینی محیط مدرسه و تهیه و تامین آبسرد كن و سرویس‌های بهداشتی مجزای دخترانه و پسرانه، احداث زمین بازی و...؛ و همچنین تهیه ارزاق به صورت سبد کامل غذایی، برای تمامی اهالی و ارسال در زمستان 91 و نوروز 92، از جمله فعالیت های بنیاد كمك در روستای خرابه بوده است و البته اقدام به تکمیل، راه‌اندازی و فعال‌سازی خانه بهداشت روستا و كمك‌های دیگر كه ادامه دارد

همچنین در این مراسم، رئیس و مسئولان آموزش و پرورش با اهدای لوح تقدیری از پیگیری ها و حمیت و حضور سفیر مهر، قدردانی كردند. كتایون ریاحی نیز ضمن بازدید از مدرسه و گفت و گو با اولیای بچه‌ها، از همراهی مسئولان حاضر و پیشرفت كار، اعلام رضایت كرد و بیشتر وقت خود را با بچه‌ها گذراند، البته تقاضای تعویض نام خرابه، به روستای آباده از طرف ریاحی مطرح شد، كه حاضران از آن استقبال كردند؛ ریاحی گفت: حالا كه اینهمه از آبادی و آبادانی خوشحالیم، نام خرابه را برداریم و آباده را جایگزین كنیم كه همیشه با حسی از سازندگی و شادی توام است، و ما هم باید به دست خودمان محیط‌مان و اصلا همه چیز را بسازیم.

این اولین اقدام رسمی بنیاد نیكوكاری كمك با مدیریت كتایون ریاحی هنرمند نام آشنا و سفیر مهر بود كه در مدت كوتاهی به سرانجام رسید.

ریاحی كه از سال 90، به فعالیت های اجتماعی و نیكوكارانه اش دامنه وسیع‌تری داده بود و با سفر به سومالی، شكلی تازه به این بخش از فعالیت‌های خیرخواهانه بخشید، در همان سال به عنوان سفیر مهرآفرین انتخاب شد و در طی چند سفر به مناطق محروم شهرهایی نظیر زاهدان، بندرعباس و كرمان، و باتوجه به نیاز مبرم بخش‌های محروم تر جامعه به كمك های بیشتر، و با نیت وسعت و شتاب دادن به چنین فعالیت‌هایی، " بنیاد كمك" را پایه‌ریزی كرد و در همان بدو امر با انتخاب دو روستا ازجمله همین روستای خرابه، به بهسازی اماكن آموزشی، بهداشتی و تامین نیازهای مختلف رفاهی و فرهنگی همت گمارد و روز گذشته با حضور در مراسم افتتاح دوباره مدرسه ابتدایی منظر روستای خرابه، ثمره نخستین فعالیت جدی بنیاد كمك را عینی كرد و  45 كودك محصل مشغول به تحصیل را در این منطقه به وجد آورد. (این روستا دارای 30 خانوار جمعیت بوده، فاقد لوله‌كشی آب و از جاده اصلی بسیار دور، و راه آن، خاکی است و رفت و آمد برای اهالی سخت و بسیار پرهزینه است.)

- از حواشی جالب این دیدار، حلقه شدن دست های سفیر مهر و بچه ها بود، آنها یكصدا جمله زیبای دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را كنیم آباد؛ سر دادند.

- همچنین باید از یكی از دانش آموزان مدرسه یاد كرد كه با نهایت شادی از حضور و دیدار سفیر مهر و كمك‌های صورت پذیرفته، قدردانی كرد و با انتخاب واژه‌هایی زیبا، اشك همراهان را در آورد.

- طبق اعلام بنیاد كمك، بزودی بازدید از دومین پروژه كمك رسانی بنیاد كمك به یكی دیگر از روستاهای محروم استان هرمزگان صورت خواهد پذیرفت.


ویدیو مرتبط :
مهر کتایون - بنیاد کتایون ریاحی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با تغییر خود،فرزندمان را تغییر دهیم.



اگر مضطرب هستیم ، توقع فرزند آرام نداشته باشیم.اگر بی برنامه و ناهماهنگ هستیم، امید بچه منظم نداشته باشیم.اگر اختلاف زناشویی و جر و بحث خانوادگی داریم ، منتظر آشفتگی های تربیتی در فرزندمان باشیم.

 

اصولاً در تربیت فرزند باید توجه داشته باشیم که کودکان چون میوه ای بر درخت خانواده می رویند. هرگونه آفتی که بر خانواده تاثیر بگذارد؛ بچه های ما را نیز مبتلا می کند.

 

 

کودک عصبانی

 

باغبان عاقل برای اینکه محصولی سالم داشته باشد ، می بایست ریشه و درخت را آفت کشی کند و به تبع آن میوه ها( یعنی فرزندان) نیز سالم می شوند.

 

پس این درخت خانواده که پیوندی بین همسران است باید ابتدا سالم باشد. هم تک تک همسران و هم رابطه همسران باید درست باشد تا فرزندان بالنده ای داشته باشیم.

 

اگر شما هنوز ازدواج نکرده اید باز هم مشکل تربیت فرزندان به شما بر می گردد. چون از هم اکنون باید در تغییر صفات خود اقدام نمائید تا در آینده با خانواده سالم به تربیت فرزند خود اقدام نمائید.

 

 

اگر تشکیل خانواده داده اید به جای غرغر کردن به بچه ها یا نق زدن به همسرتان(در خصوص عملکرد فرزندتان)، شروع به تغییر خود کنید.

 

  • آیا با طعنه با فرزندتان حرف می زنید یا او را مسخره می کنید!؟

  • آیا از کودک خود توقع دارید همیشه 20 باشد!؟

  • آیا به بچه اتان می گویید که فقط وقتی او را دوست دارید، که کارهای خوب انجام دهد!؟

  • آیا شما با فرزندتان ، پشت سر همسرتان صحبت می کنید!؟

  • آیا به فرزندتان بر چسب «بچه شلوغ»،«فرزند بی نظم»،«بچه تنبل»،«بچه ترسو» ، یا ... زده اید!؟

  • آیا همیشه (افراطی) مراقب و مواظب کودکتان هستید تا همه کارهایش بدون خطا انجام شود!؟

  • آیا همیشه به پرسش فرزندتان، سریع جواب می دهید تا مبادا او از فکرش استفاده کند!؟

  • آیا برای رشد و پیشرفت فرزندتان ، بچه های مردم را به عنوان الگو به او پیشنهاد می دهید!؟

 

 

  • آیا با عصبانیت سر او فریاد می کشید که با برادر کوچکش با عصبانیت صحبت نکند!؟

  • جواب به این سئوالات ، مهارت فرزند پروری شما را ارزیابی می کند.

  • شما بعد از اینکه خود را پرورش دادید، همسر مناسبی یافتید و مهارتهای زناشویی و مهارتهای ارتباطی صمیمی نیز با وی برقرار کردید، حالا نوبت به مهارت تربیت کودک و مهارتهای فرزندپروری می رسد، که ما در این بخش به تدریج به توضیح آنها خواهیم پرداخت.