اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کتاب فرگوسن در بازار کتاب ایران رکورد زد


چه کسی باور می کند الکس فرگوسن که لقب موفقترین مربی صده را اخیر را به همراه خود دارد، از مربیگری خداحافظی می کند تا با فراغت بال بنشیند و کتاب زندگی نامه اش را بنویسد.

ورزش سه: در سال 1986 الکس بعنوان سرمربی منچستر انتخاب می شود، در آن روزها لیورپول حاکم بلامنازع فوتبال انگلیس محسوب می شد و منچستر یک تیم کاملا معمولی بود. اما در طول این 26 سال الکس، با شیوه منحصر بفردش از منچستر تیمی می سازد که تیم‌های دیگر آرزویش را دارند. (آن هم بدون خریدهای میلیاردی)

از زمانی که سخن از انتشار خاطرات الکس فرگوسن، مربی اسکاتلندی تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس به میان آمد، اظهارنظرهای متفاوتی از سوی بزرگان فوتبال جهان شد و بسیاری از طرفداران فوتبال به ویژه این باشگاه انگلیسی منتظر رونمایی از آن بودند. پس از انتشار و استقبال گسترده از این کتاب در سراسر جهان به ویژه اروپا، واکنش‌های مختلف و گاهی هم تندی علیه مطالب موجود در آن انجام شد، به ویژه از طرف بازیکنان و مربیان فوتبال که فرگوسن در کتاب زندگینامه‌اش در باره آن‌ها نام برده است.

به عنوان مثال، مطالبی که فرگوسن درباره «روی کین» کاپیتان سابق منچستریونایتد نوشته است، هیچ نشانه‌ای از کمتر شدن خشم او نسبت به کین پس از گذشت هشت سال ندارد. رابطه بین این دو نفر از زمانی که هافبک ایرلندی لب به اعتراض به بازیکنان جوان تیم گشود، اندکی رو به تیرگی می‌رفت تا این‌که کین پس از مصاحبه با شبکه تلویزیونی باشگاه (mutv) کاملا از خط قرمزها عبور کرد و این رابطه را به کلی از بین برد. این مصاحبه ناهنجار هیچ‌گاه روی آنتن نرفت ولی فرگوسن می گوید که «ادوین ون‌درسار»، «پل اسکولز» و «رود فن نیستلروی» از جمله بازیکنانی بودند که وقتی این مصاحبه را به صورت خصوصی می‌دیدند، آن محل را ترک کردند!

فرگوسن درباره این اتفاق در کتاب خود نوشته است: «چشم های او (روی کین) باریک شد و تا حدی که فقط دو نقطه سیاه در آن قابل دیدن بود. این واقعا ترسناک بود.»

فرگوسن می‌گوید که پس از این اتفاق نمی‌توانست به سرعت کین را از تیم اخراج کند. پس به دستیار خود در آن زمان، کارلوس کی‌روش، گفت: «او باید برود کارلوس. 100 درصد! از شرش خلاص شو.»

فرگوسن همچنین در کتاب خود نوشته است:«یک حس بسیار عمیق می‌گوید که رفتن وی بهترین اتفاقی بود که می‌توانست بیفتد، چرا که بسیاری از بازیکنان را ترسانده بود.» به نظر می‌رسد که بی‌رحمی سر مربی اسکاتلندی درست به اندازه مهارت‌های مربیگری‌اش در موفقیت وی تاثیرگذار بوده و ستایش بسیاری را برای وی به ارمغان آورده است.

اتحادیه فوتبال انگلیس شاید در راس این بی‌رحمی‌ها قرار گرفته باشد، چرا که الکس می‌گوید که آن‌ها دو بار به وی پیشنهاد هدایت تیم ملی انگلستان را داده‌اند، یک بار در سال 1999 که در نهایت «کوین کیگان» انتخاب شد و یک بار در سال 2001 که در نهایت «سون گوران اریکسون» انتخاب شد.

البته بر اساس کتاب «الکس فرگوسن، اتوبیوگرافی من» فرگوسن پذیرش این مسوولیت را از آن‌جایی که خودش یک اسکاتلندی است و با انگلیسی‌ها میانه خوبی ندارد، دوست نداشته است و در صورت پذیرش این سمت، رتبه تیم ملی انگلیس را در جدول رده‌بندی فیفا حداقل یک پله پایین‌تر از تیم ملی اسکاتلند کاهش می‌داده است!

در این کتاب با بسیاری از مسائل دنیای پر رمز و راز فوتبال از زاویه ای جدید و البته بسیار جذاب آشنا خواهید شد:

• دلایل اخراج و شکافتن ابروی بکهام

• دلایل اخراج روی کین و یاپ استام

• دلایل مانایی و تمام نشدنی بودن رایان گیگز

• عوامل پیشرفت کریس رونالدو

• دلایل شکست منچستر از بارسلونا در دو فینال لیگ قهرمانان

• مقایسه دقیق رونالدو و مسی از زبان فرگوسن و اشمایکل

• ماجراهای درگیری رونی و رونالدو در جام جهانی 2010

• چرایی عدم قبول مربیگری تیم ملی انگلیس از سوی فرگوسن

• خصوصیات منحصر به فرد کارلوس کیروش از زبان فرگوسن و دیگر بزرگان فوتبال

• محبوبیت سلطان اولدترافورد، اریک کانتونا در نزد هواداران

• فن نیستلروی، یک بازیکن معمولی اما یک گلزن مادرزاد

• پل اسکولز، بهترین هافبک تاریخ انگلیس

• یک شب در مسکو، جدال فینال لیگ قهرمانان با چلسی

• چرخ و فلک بارسلونا، نابود کننده بازی هر تیمی

مهدی پاکنهاد مترجم این کتاب کارشناسی ارشد مهندسی عمران خود را در دانشگاه تهران گذرانده و قبل ازاین تالیف دوره 3 جلدی کتاب جامع نقشه برداری و ترجمه کتب زندگی نامه استیو جابز و درون مغز استیو را در کارنامه خود دارد.

ضمن آنکه پنج شنبه 19 دیماه 1392 ساعت 8 تا 9 صبح شبکه ورزش در برنامه اکسیژن معرفی کتاب الکس فرگوسن با ترجمه مهدی پاک نهاد صورت می گیرد. (با حضور مترجم به عنوان مهمان تلفنی)

کتاب الکس فرگوسن با سرمایه گزاری و حمایت نشرهای حایر و ستایش و توسط انتشارات ماهواره با تیراژ بی نظیر پانزده هزار جلد در چاپ اول با قیمت 11900 تومان منتشر شد. این شمارگان در حوزه کتاب های ورزشی رکودر محسوب می‌شود.


ویدیو مرتبط :
سر الکس فرگوسن در کتاب جدیدش از تصمیم گیری می گوید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود پرفروش ترین کتاب 2014 به بازار ایران


کتاب «برای این لحظه متشكرم» شامل خاطرات بانوی سابق اول کاخ الیزه، به عنوان جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۴ توسط نشر به‌نگار منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری مهر: کتاب «برای این لحظه متشكرم» شامل خاطرات بانوی سابق اول کاخ الیزه، به عنوان جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۴ توسط نشر به‌نگار منتشر و راهی بازار نشر شد.

«برای این لحظه متشکرم» که با ترجمه‌ ابوالفضل الله‌دادی و در نشر «به‌نگار» منتشر شده است، روایت والری تریرویلُر بانوی اول سابق فرانسه از زندگی مشترک با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور این کشور است.

ورود پرفروش ترین کتاب 2014 به بازار ایران

تریرویلُر در این کتاب نحوه فاش شدن رابطه مخفیانه اولاند با ژولی گیه بازیگر فرانسوی و تبعات آن را شرح داده است. علاوه بر این نویسنده به بیان پشت پرده رفتارهای دولتمردان فرانسوی و نیز سیاستمدارانی همچون باراک اوباما پرداخته است. داستان رابطه مخفیانه فرانسوا اولاند و گیه كه انگیزه نویسنده برای نوشتن این كتاب جنجالی بوده است، بخش مهمی از كتاب را تشكیل می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حدود ساعت یازده شب، فرانسوا به من تلفن می‌کند و هیچ حرفی در مورد ضیافت شامی که ژولی گیه در آن حضور داشته است نمی‌زند. کمی بعد علت این پرده‌پوشی‌اش را می‌فهمم. مسلماً برایم عجیب است که چرا این موضوع را از من پنهان می‌کنند اما همچنان زنگ خطری برایم به صدا درنمی‌آید. یک ماه بعد، در نوامبر ۲۰۱۲، شایعه‌ها در مورد گیه شدت بیشتری می‌گیرد. در پاریس از وجود عکسی صحبت می‌شود که نشان‌دهنده‌ ارتباط آن‌هاست. در این‌باره از فرانسوا می‌پرسم آیا بعد از ضیافت شام، خانم بازیگر را بدرقه کرده است؟ به من اطمینان می‌دهد که نه.

«برای این لحظه متشکرم» در ۲۸۵ صفحه با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.