اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کتابخانه دیجیتال فعال می شود


امکان ایجاد کتابخانه های دیجیتال و امانت گیری کتاب به صورت دیجیتال بزودی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور فراهم می شود.

خبرگزاری ایرنا: امکان ایجاد کتابخانه های دیجیتال و امانت گیری کتاب به صورت دیجیتال بزودی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور فراهم می شود.

محمد اله یاری، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی افزود:پیش تر نهاد تلاش هایی را در زمینه فضای مجازی کرده است، مثل شبکه کتابخوان حرفه ای که نقاط قوت و ضعفی در آن وجود دارد.

به گزارش ستاد هفته کتاب ،وی با اشاره به اینکه سیاست اصولی نهاد جلوگیری از آمارسازی و ارائه آمارهای کاذب یا برگزاری مسابقاتی است که کتابخوانی به معنای واقعی در آن اتفاق نمی افتد ، اظهار داشت :نهاد تلاش می کند تجربه شبکه کتابخوان حرفه ای را به یک تجربه موفق تری تبدیل کند.

اله یاری تاکید کرد:بر همین اساس قرار است تعدادی از کتاب هایی که وارد حوزه عمومی شده را جمع آوری کرده یا نهاد، کتاب هایی را که می تواند امتیازش را از ناشر بخرد، خریداری کند.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد افزود:با فراهم ساختن زیرساخت ها و حفظ حقوق مالکیت معنوی ناشر و نویسنده، به زودی امکان ایجاد کتابخانه های دیجیتال و امکان امانت گیری کتاب به صورت دیجیتال فراهم می شود.

هفته کتاب از 23 آبان تا یک آذر ماه است .


ویدیو مرتبط :
کتابخانه دیجیتال پارس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كودكان بيش ‌فعال‌ چه نوع رفتارهايي دارند؟



سندرم بيش‌فعالي، ‌اختلالي است كه بيشتر وقت‌ها در اثر كمبود توجه در كودكان به‌وجود مي‌آيد. اين نوع سندرم، بيشتر در پسر‌ان ديده شده و از 3سالگي شروع مي‌شود اما تشخيص جدي آن از زماني است كه کودک به محيط مدرسه پا مي‌گذارد و مي‌توان رفتار او را در كلاس درس، مورد بررسي قرار‌داد. اين‌گونه رفتارهاي بيش‌فعالانه ‌به‌طور معمول با عدم تمركز همراه است و نشانه‌هاي دارد كه مهم‌ترين آن‌ها به شرح زير می‌باشد:

 

 

 

کودک پیش فعال

 

 

ـ ناتواني از يك‌جا نشستن و بي‌قراري در لحظه‌هايي كه بايد آرام بنشيند

 

 

ـ قطع پي‌درپي گفت‌وگو و مكالمه‌ي بزرگ‌ترها

 

 

ـ انجام رفتارها و اعمالي كه به آن‌ها كارهاي نسنجيده ‌مي‌گوييم

 

 

‌ـ پاسخ دادن به سؤال، پيش از آن‌كه جمله‌ي سؤال‌كننده به پايان برسد

 

 

‌ـ بي‌صبري و بي‌تحملي شديد به‌نحوي كه هر آن‌چه طلب كرد، بايد در همان لحظه نيز آن را دريافت كند

 

 

‌ـ ناتواني در پي‌گيري مطلب‌ها به‌نحوي كه بيشتر كارها را در ميانه رها مي‌كند

 

 

‌ـ بي‌توجهي به نتيجه‌ي عملي كه از او سر‌مي‌زند

 

 

‌ـ ناتواني در كنترل احساس‌ها، فکرها و کارها

 

 

‌ـ پرحرفي‌ به‌خصوص در كلاس درس‌

 

 

‌ـ مدام در حال حركت و جنب‌و‌جوش بودن

 

 

‌ـ بي‌صبري و نداشتن تحمل براي ايستادن در صف و رعايت نوبت

 

 

‌ـ عصبي و حساس بودن و مرتب پايين و بالا پريدن

 

 

‌ـ هل دادن بقيه‌ي کودکان هنگامي كه قرار است در صف و با آرامش بايستد

 

 

- برهم زدن بازي بقيه‌ي هم‌كلاسي‌ها و دخالت بي‌مورد در كار آنان

 

 

‌ـ انجام تكليف‌هاي مدرسه بدون توجه و دقت لازم

 

 

‌ـ به‌اصطلاح «قاپيدن» وسايل و اسباب‌بازي‌هاي کودکان ديگر

 

 

‌ـ بي‌توجهي به قوانين و مقررات وضع‌شده در كلاس يا مدرسه

 

 

‌ـ نداشتن مهارت‌هاي لازم در برقراري ارتباط‌هاي اجتماعي با ديگران

 


‌ـ گم‌كردن وسايل شخصي بر اثر بي‌مبالاتي و بي‌دقتي

 

 

‌ـ از اين شاخه به آن شاخه پريدن در زماني كه بايد توجه خود را بر موضوعي متمركز كند و يا درباره‌ي آن موضوع به‌دقت صحبت كند

 

 

کودک پیش فعال

 

 

براي تشخيص اين بيماري، انجام آزمايش‌هاي پزشكي از نوع بينايي و شنوايي‌سنجي، آزمايش خون و بررسي مسائل ارثي و تاريخچه‌ي زندگي پدر‌ و ‌مادر، نوع زايمان و تولد او، ضربه‌هاي احتمالي مغزي، جراحي و بي‌هوشي در زمان کودکي و... بايد انجام شود.

 


نمره‌هاي مدرسه‌ي او از ديگر نشانه‌هایی است كه به‌طور حتم بايد بررسي شود.درضمن، فراموش نكنيد كه رفتار پدر و مادران و انتظارهاي بي‌جاي آنان از كودك و دادن لقب‌ها و صفت‌هايي مانند تنبل، بي‌عرضه و... ‌مي‌تواند از عامل‌های به‌وجودآورنده‌ي اين خصيصه در كودكان باشد. امروزه اين اختلال بعد از آزمايش از سوي روان‌پزشكان، قابل معالجه است.