اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش 8 درصدی تصادفات در نوروز امسال


رییس پلیس راهور نیروی انتظامی (ناجا) از کاهش حدود هشت درصدی سوانح رانندگی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: آمار تصادفات در هفته دوم تعطیلات تاکنون حدود 7،5 درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس راهور نیروی انتظامی (ناجا) از کاهش حدود هشت درصدی سوانح رانندگی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: آمار تصادفات در هفته دوم تعطیلات تاکنون حدود 7،5 درصد کاهش داشته است.

سردار سرتیپ اسکندر مومنی روز سه شنبه در بازدید از طرح نوروزی پلیس دراستان گلستان و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز سه عامل اصلی سوانح رانندگی در نوروز 94 است.

وی با بیان اینکه 42 درصد تصادفات این ایام مربوط به واژگونی خودرو بدلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است، افزود: توجه بیشتر به رانندگی نکردن در هنگام خستگی و خواب آلودگی، داشتن سرعت مجاز و پرهیز از سبقت های غیرمجاز 70 درصد میزان سوانح در این بخش را کاهش می دهد.

به گفته وی، اگر رانندگان تنها 5 کیلومتر از سرعت خود بکاهند تا 15 درصد تصادفات کاهش خواهد یافت.

سردار مومنی اضافه کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون استان های تهران، فارس، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان به ترتیب دارای بیشترین میزان تصافات رانندگی بوده اند که دلیل آن حجم بالای تردد در محورهای این مناطق بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین با یادآوری ایام پایانی تعطیلات نوروزی، ازمسافران خواست که از موکول کردن زمان بازگشت به روز آخر به شدت پرهیز نمایند.

وی گفت: موکول کردن زمان بازگشت به روز آخر سبب معطلی چند برابری نسبت به شرایط عادی در مسیرهای ارتباطی خواهد شد، زیرا ترافیک در این ایام بسیار سنگین می شود.

سردار مومنی بابیان اینکه ضریب سوانح رانندگی درایام پایانی تعطیلات نوروزی بدلیل خستگی سفر و عجله و شتاب در رسیدن به مقصد افزایش می یابد، افزود: برای کاهش تصافات بهتر است رانندگان بازگشت را در یکی از روزهای 12، 13 و یا 14 فروردین برنامه ریزی کرده و یا به 15 این ماه موکول نمایند.

وی همچنین از رانندگان خواست درصورتی که مسیر استان های شمالی بویژه گلستان را برای سفر یا بازگشت از سفر انتخاب می کنند، مراقبت عابرین پیاده و موتورسیکلت سوارها باشند، زیرا 72 درصد تصادفات در جاده های این مناطق بدلیل نزدیکی شهرها و تراکم بالای جمعیتی، برخورد با عابران پیاده و موتورسواران است.

سردار مومنی در ادامه از ترافیک پرحجم اما روان در اکثر جاده های کشور خبر داد و گفت: با وجود بارش باران در بیشتر استان های کشور و لغزندگی جاده ها، میزان تصادفات رانندگی طی 24 ساعت گذشته 22 درصد درمقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور ناجا در ابتدای ورود به استان گلستان از دستگاه های خدمات رسان و همکار پلیس در طرح نوروزی بازدید و از زحمات آنان قدردانی کرد.

مراسم استقبال از سردار مومنی در محل قرارگاه پلیس راهور گلستان و با حضور معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار، مدیران کل دستگاه های عضو طرح نوروزی پلیس و برخی مسوولان شهری برگزار شد.

استان مرزی و گردشگر پذیر گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد.

این استان شمالی هم اینک میزبان تعداد بسیاری از هموطنان از نقاط مختلف کشور بوده و علاوه بر این مسیر دسترسی زائران امام رضا (ع) به مشهد مقدس است که محورهای استان های شمالی را برای سفر انتخاب می کنند.


ویدیو مرتبط :
هوشمندسازی راه و خودرو موجب کاهش نود درصدی تصادفات می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در ایران ظرف ۱۰ سال



 سهم آموزش و پرورش در کاهش حوادث و سوانح,رتبه‌ایران در دنیا از نظر تصادفات

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در ایران ظرف ۱۰ سال

وی با تأکید بر اینکه سهم آموزش و پرورش در کاهش حوادث و سوانح بسیار بالاست، افزود: تعجب می‌کنم که چرا برخی از بخش‌ها از این بستر بزرگ استفاده نمی‌کنند، اما ما مصمم هستیم که این طرح را به روزتر کنیم و توسعه دهیم.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در کشور هستیم، گفت: به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، ۷۰ درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم و از ۲۵ کشته به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه به 7.3 درصد رسیدیم که از میانگین دنیا و آسیا بهتر است.
سردار اسکندر مؤمنی در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، پلیس یاران جوان، نوجوان، فرهنگیان و همیاران پلیس که امروز در دبیرستان البرز تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون دانش‌آموز در قالب همیاران پلیس و پلیس‌یاران جوان و نوجوان و قریب به یک میلیون معلم در قالب فرهنگیاران ترافیک فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش بی‌منت در این طرح همکاری کردند و نقش بسیار برجسته‌ای در کاهش حوادث و سوانح داشته‌اند.

سردار مؤمنی ادامه داد: هر دانش‌آموزی در داخل خودرو به عنوان نماینده پلیس است و فرمانش حتی نافذتر از فرمان پلیس محسوب می‌شود؛ والدین نیز به تفکرات مؤدبانه فرزندان توجه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سهم آموزش و پرورش در کاهش حوادث و سوانح بسیار بالاست، افزود: تعجب می‌کنم که چرا برخی از بخش‌ها از این بستر بزرگ استفاده نمی‌کنند، اما ما مصمم هستیم که این طرح را به روزتر کنیم و توسعه دهیم.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: در چند سال گذشته جزو رتبه‌های اول دنیا از نظر تصادفات بودیم ولی الان به میانگین دنیا رسیدیم.

وی توضیح داد: در اواسط دهه هشتاد، سالانه حدود 28 هزار نفر در تصادفات کشته می‌شدند که بعد از اجرای طرح همیاران پلیس به زیر 19 هزار نفر رسید؛ یعنی به نسبت عدد مطلق، بیش از 30 درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، 70 درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم و از 25 کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه به 7.3 درصد رسیدیم که از میانگین دنیا و آسیا بهتر است و سهم عمده یعنی بیش از 50 درصد این موفقیت مرهون همکاری معلمان و دانش‌آموزان است./فارس