اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش 68 % صادرات زعفران در سال 92


گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در سال گذشته ۱۰۰ تن زعفران به ارزش ۱۱۹ میلیون دلار از گمرکات کشور صادر شده است که این میزان نسبت به سال قبل ۶۸ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری فارس: به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، در آمار مربوط به سال 92 منتشر کرد که آمارها نشان می‌دهد 100 تن زعفران به ارزش ۱۱۹.۱ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است که این زقم در مقایسه با صادرات سال 91 با کاهش 68 درصدی از لحاظ ارزش مواجه بوده است.

همچنین 200 هزار تن سیب تازه درختی به ارزش 108 میلیون دلار صادر شده که آن هم با کاهش 67 درصدی رو به رو شده است.

آمارهای گمرک حاکی از صادرات 44.6 هزار تن خرما است که 86.3 میلیون دلار در بخش صادرات غیرنفتی برای کشور ارز آوری داشته و با رشد 7.5 درصدی نسبت به سال 91 مواجه بوده است.


ویدیو مرتبط :
تولید زعفران و کشت زعفران و صادرات زعفران در سال 98

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایجاد شعبه جدید بانکی در سال 92 ممنوع شد/ دستور کاهش 20 درصدی شعب



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بانک مرکزی بخشنامه کرد:

ایجاد شعبه جدید بانکی در سال 92 ممنوع شد/ دستور کاهش 20 درصدی شعب

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای ضمن اعلام ممنوعیت ایجاد شعب جدید در سال آینده، تا پایان شهریورماه 92 به بانکها و موسسات اعتباری مهلت داد تا نسبت به واگذاری دارایی‌های غیرمنقول مازاد خود اقدام کنند.

به گزارش مهر، بانک مرکزی بخشنامه ای بر اساس ماده 10 قانون پولی و بانکی و مصوبه مجمع عمومی صادر کرد که طی آن، مواردی جهت استفاده بهینه از منابع در اختیار بانکها و موسسات اعتباری در شرف تاسیس مطرح شده است.

بر این اساس، بانکها و موسسات اعتباری حداکثر ظرف مدت 6 ماه (تا پایان شهریور سال 1392) باید نسبت به واگذاری کلیه شرکتها اعم از صرافی، شرکت لیزینگ، مشارکت های حقوقی و ... و واگذاری دارایی‌های غیرمنقول مازاد اقدام کنند.

همچنین طبق این بخشنامه بانکها و موسسات اعتباری به کاهش تعداد شعب به نسبت 20 درصد تعداد آنها موظف شده اند. در سال 1392 به جز بانکها و موسسات اعتباری جدیدالتاسیس که در استانها فاقد شعب هستند هیچگونه تقاضایی برای توسعه شعب پذیرفته نخواهد شد، بدیهی است اداره سازمان و روشهای بانکها مکلفند فهرست شعبی را که تقلیل داده‌اند تا پایان سال (هر 6 ماه یکبار) به بانک مرکزی ارسال کنند./خبرگزاری مهر