اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش 5000 تومانی از حسابهای بانک ملی


بانک ملی در ساعت های اخیر از حساب مشتریان خود بدون اطلاع قبلی مبلغ 5 هزار تومان کسر کرد.

عصرایران،: براساس پیامک های ارسال شده برای مشتریان بانک ملی بعد از کسر 5 هزار تومان،‌ دلیل "آبونمان  ساپتا" اعلام شده است.

بانک ملی در توضیحاتی اعلام کرد این مبلغ را به عنوان هزینه ارسال پیامک (اس ام اس) دریافت کرده است.

سایت بانک ملی ایران نوشت: با توجه به کسر مبلغ 50000 ریال تحت عنوان آبونمان ساپتا از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی بانک ملی ایران در چند روز اخیر، جهت آگاهی مشتریان و تنویر افکار عمومی درخصوص جزئیات و نحوه کسر مبلغ یادشده مواردی به شرح ذیل اعلام می گردد:

مبلغ مزبور از حساب مشتریانی کسر گردیده است که بر اساس اطلاع رسانی قبلی که طی چندین نوبت از طریق رسانه های ارتباطی مختلف اعم از ارسال پیامک – سایت بانک و جراید کثیرالانتشار صورت گرفته بود ، در بازه زمانی تعریف شده انصراف خود را از دریافت این سرویس اعلام ننموده و تمایل به دریافت پیامک برای تمامی عملیات بانکی خود را کما فی السابق داشته اند.

 بانک ملی ایران در سال 1393 مبلغ 24 میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک به اپراتورها پرداخت نموده و این مبلغ برای سال 1394 حدود 50 میلیارد تومان برآورد گردیده است که بدلیل هزینه بالای این خدمت جهت برقرار ماندن آن و برخورداری مشتریان بانک از این سرویس، تصمیم گرفته شد مشابه تعدادی از بانکها ، این سرویس در دو سطح عمومی و ویژه دسته بندی و سرویس عمومی بصورت رایگان به مشتریان ارائه گردیده و برای سرویس ویژه که شامل ارسال پیامک برای تمامی عملیات بانکی مشتریان می باشد، آبونمان سالانه به مبلغ 100000 ریال در دو نوبت ( هر نوبت 50000 ریال) اخذ گردد.

 بر همین اساس از ابتدای سال جاری الزام پرداخت آبونمان سالانه برای دریافت خدمت ویژه ساپتا، طی چندین نوبت اطلاع رسانی گردیده و بازه زمانی مشخصی جهت اعلام انصراف از دریافت خدمت و عدم کسر آبونمان سالانه برای مشتریان در نظر گرفته شد که در دوره یاده شده 49600 نفر از مشتریان خدمت انصراف خود را اعلام نمودند و خدمات ویژه ارسال پیامک برای آنها غیر فعال گردیده و از این پس فقط عملیات برداشت با مبالغ با اهمیت برای آنها ارسال می گردد.
شایان ذکر است با توجه به امکان عدم اطلاع برخی از مشتریان از تغییر نحوه ارائه این خدمت ، مشتریانی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به انصراف  از خدمت مزبور نمایند مبلغ آبونمان کسر شده (50000 ریال ) به حساب آنان برگشت داده  خواهدشد.

بدیهی است این اقدام درجهت ایجاد امکان برای بانک ملی جهت توسعه فعالیتهای بانکداری الکترونیکی و موبایل بانک برای مشتریان عزیزمی باشد. 


ویدیو مرتبط :
برداشت 5000 تومانی بانک ملی از حساب مشتریان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش بانک مرکزی از کاهش 170هزار تومانی دستمزد واقعی با گرانی‌ها



بانک مرکزی,حداقل دستمزد اسمی,حداقل دستمزد کارگران ,

 

گزارش بانک مرکزی از کاهش 170هزار تومانی دستمزد واقعی با گرانی‌ها

خبرگزاری فارس: بانک مرکزی از افزایش اختلاف حداقل دستمزد اسمی و واقعی به 170 هزار تومان در سال 89 به واسطه تورم خبر داد.

خبرگزاری فارس: گزارش بانک مرکزی از کاهش 170هزار تومانی دستمزد واقعی با گرانی‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بانک مرکزی در این گزارش اعلام کرد: حداقل مزد اسمی در سال 89 برابر 303 هزار تومان بوده است که همان حداقل دستمزد کارگران در این سال است.

 

این گزارش با اعلام اینکه متوسط شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (شاخص تورم) در این سال به 228.2 افزایش یافته است، بر این اساس اعلام کرد که حداقل مزد واقعی در سال 89 بیش از 132 هزار تومان بوده است که با حداقل مزد اسمی بیش از 170 هزار تومان اختلاف دارد.

 

به گزارش فارس، افزایش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی که از آن به تورم و در زبان عامیانه گرانی تعبیر می شود، موجب کاهش قدرت خرید پول شده است، به این معنا که با 303 هزار تومان دستمزد سال 89 قدرت خرید تنها 130 هزار تومان کالا و خدمات را در مقایسه با سال پایه محاسبه تورم داشته ایم.

 

گزارش بانک مرکزی حاکی است: حداقل مزد اسمی در سال 88 برابر 263 هزار تومان و حداقل مزد واقعی در این سال 129 هزار تومان بوده است که اختلاف 134 هزار تومانی حقوق واقعی و اسمی نتیجه افزایش متوسط شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در این سال به 203 بوده است.

 

بر اساس این گزارش، در سال 87 نیز اختلاف حداقل حقوق واقعی و اسمی بیش از 100 هزار تومان بوده است. به این ترتیب که در این سال حداقل دستمزد 219 هزار تومانی قدرت خرید تنها 119 هزار تومان را داشته است که علت آن افزایش متوسط شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی به 183.3 بوده است./فارس