اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش 10 درجه ای دمای هوای تهران


اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه ای از کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای استان طی 48 ساعت آینده خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه ای از کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای استان طی 48 ساعت آینده خبر داد.

در اخطاریه اداره کل هواشناسی استان تهران که عصر چهارشنبه منتشرشد، آمده است: در 48 ساعت آینده آسمان استان با بارش باران، همراه با وزش باد و رعد و برق و در ارتفاعات با بارش برف و مه گرفتگی پیش بینی می شود.

براساس این گزارش عمده بارش ها در روزهای پنج شنبه و جمعه و بخصوص در ساعات بعدازظهر فردا (پنج شنبه) شدیدتر خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران پیش بینی کرده فردا بخش های شمالی و مرکزی استان و نیز در روز جمعه علاوه بر بخش های شمالی و مرکزی بخش های جنوبی استان نیز با بارش همراه باشد ضمن اینکه در بعضی ساعات احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران دراین اخطاریه به شهروندان توصیه کرد برای جلوگیری از خطر احتمالی رعد و برق، طغیان مسیل ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، کاهش دما و مه آلود و لغزنده بودن جاده های کوهستانی احتیاط و اقدامات لازم را انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
‫آیا طرح زوج و فرد باعث کاهش بحران آلودگی هوای تهران می شود؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 10 درجه‌ ای دمای هوا در تهران


یک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش ۱۰درجه‌ای دما روز سه‌شنبه در تهران گفت: تهران امروز بارانی می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش ۱۰درجه‌ای دما روز سه‌شنبه در تهران گفت: تهران امروز بارانی می‌شود.

امین حسین نقشینه  در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی نیمه غربی کشور را تحت تأثیر قرار می دهد و در سواحل جنوبی و دامنه های البرز بارش باران را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان "امروز بارش ها در غرب کشور به صورت برف خواهد بود" افزود: گستره بارش ها از نواحی مرکزی به شمال شرق کشور کشیده می شود و شدت بارش ها در استان های شمال غرب و سواحل غربی و مرکزی پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام "امروز مناطق جنوبی خوزستان بر اثر وزش باد شدید در جنوب غرب و غرب باعث کاهش دید و گرد و خاک خواهد شد" عنوان کرد: با توجه به وزش باد شدید در جنوب سمنان و شمال قم امروز برای شهر های جنوبی تهران گرد و خاک و کاهش دید خواهیم داشت.

کاهش 8 تا 14 درجه ای دما برای سواحل شمال کشور


نقشینه بیان کرد: تهران اواخر وقت امروز بارندگی خواهد داشت و فردا نیز ابری و در پاره ای نقاط بارانی می شود و روی ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای امروز تهران به 24 درجه سانتی گراد و روز سه شنبه به 17 درجه سانتی گراد می رسد، ادامه داد: کاهش 10درجه ای دما برای روز سه شنبه در پایتخت پیش بینی می شود همچنین برای آبعلی، دماوند و فیروزکوه شاهد بارش برف در این روز خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه برای تهران نیز شاهد کاهش 6درجه ای دما خواهیم بود و برای سواحل شمال کشور از امروز شاهد کاهش 8 تا 14 درجه ای دما خواهیم بود.