اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش محکومیت سراج الدین میردامادی


وکیل مدافع سراج الدین میردامادی از کاهش مجازات موکلش در دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

ایسنا: وکیل مدافع سراج الدین میردامادی از کاهش مجازات موکلش در دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

گیتی پورفاضل در این‌باره اظهار کرد: شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران با رسیدگی به پرونده سراج الدین میردامادی 3 سال از 6 سال مجازات حبس او را کاهش داد.

وی گفت: این حکم 7 آبان صادر شده ولی در مراجعات مختلف من به شعبه به من ابلاغ نشد تا اینکه امروز این کار انجام شد.

سراج الدین میردامادی روزنامه نگاری است که پس از بازگشت به ایران در مرداد 92 تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. میردامادی با حکم شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام‌های «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ترتیب به یک و پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پس از اعتراض به این رای، پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظراستان تهران ارجاع شد و این مرجع 3 سال از مجازات میردامادی در رابطه با اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» را کاهش داد.


ویدیو مرتبط :
حسام الدین سراج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سراج الدین میردامادی بازداشت شد+(علت بازداشت)



اخبار,اخبار سیاسی , سراج الدین میردامادی

 

اخبار سیاسی - سراج الدین میردامادی بازداشت شد

سراج الدین میردامادی که روز گذشته (شنبه) به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود، بازداشت شد.

گیتی پورفاضل روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز به همراه خواهر خانم آقای میردامادی به دادسرای اوین مراجعه و با بازپرس پرونده به صورت تلفنی گفت و گو کردم که بازپرس اعلام کرد برای موکلم قرار بازداشت موقت صادر کرده است.

وکیل مدافع سراج الدین میردامادی با بیان اینکه هنوز برای موکلش قرار وثیقه صادر نشده است، گفت: آقای میردامادی روز گذشته به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود که بازپرس با تفهیم اتهام جدید برای وی قرار بازداشت موقت صادر کرده است.

پورفاضل ادامه داد: پیشتر اتهام موکلم تبلیغ علیه نظام بود که به این اتهام، تبانی نیز اضافه شده است.

وکیل مدافع سراج الدین میردامادی افزود: در گفت و گویی که با بازپرس داشتم، وی اعلام کرد تا آخر هفته جاری پرونده را تکمیل و مجددا به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال می کند.

جلسه محاکمه سراج الدین میردامادی 18 دی ماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که قاضی به پرونده نقص گرفت و آن را به دادسرای اوین ارجاع داد.

میردامادی پیشتر با صدور قرار کفالت آزاد و چندین مرتبه برای پاسخگویی به سئوالات بازپرس پرونده به دادسرای اوین مراجعه کرده بود.
اخبار سیاسی - ایرنا