اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش قیمت میانگین طلا و سکه/ کاهش شدید قیمت‌ها در روز پنج‌شنبه



قیمت طلا و سکه, بهای طلا


در بررسی قیمت‌ها نسبت به هفته قبل صورت گرفت
کاهش قیمت میانگین طلا و سکه/ کاهش شدید قیمت‌ها در روز پنج‌شنبه

میانگین بهای طلا در هفته جاری گرمی 93 هزار و 902 تومان به ثبت رسیده است که با توجه به میانگین قیمت هفته گذشته یک هزار و 92 تومان کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا ، روز پنج‌شنبه هفته جاری تمام قیمت‌ها کاهشی بوده است و با توجه به ثبات نرخ دلار عامل اصلی کاهش قیمت‌ها، کاهش 27 دلار و 60 سنتی نرخ طلا در بازارهای جهانی بوده است.

این در حالی است که امروز (جمعه)، طلا در بازارهای جهانی قیمت‌گذاری می‌شود و در آخرین نرخ جهانی طلا، بهای 1245 دلار 50 سنت برای آن به ثبت رسیده است.

سکه تمام طرح جدید
آخرین قیمت به ثبت رسیده سکه تمام طرح جدید در بازار ایران 899 هزار تومان بوده است که به عنوان پایین ترین نرخ هفته شناخته می شود و این در حالی است که نرخ میانگین برای این سکه 916 هزار و 600 تومان است.

سکه تمام طرح قدیم
همچنین قیمت سکه تمام طرح قدیم در روز پنج‌شنبه به عنوان کمترین نرخ هفته شناخته می شود و با بیشترین قیمت هفته که در روز شنبه به ثبت رسیده است 30 هزار تومان اختلاف دارد. قیمت میانگین این سکه در هفته جاری 916 هزار و 400 تومان به ثبت رسیده است.

نیم سکه
بر خلاف سکه تمام طرح جدید که بیشترین قیمت آن در روز شنبه بود، بیشترین نرخ نیم سکه با قیمت 475 هزار تومان در روز یک شنبه به ثبت رسیده است که از قیمت میانگین 467 هزار و 500 تومان، 7500 تومان بیشتر است.

ربع سکه
قیمت ربع سکه نیز مانند نیم سکه در روز یک‌شنبه بیشترین قیمت هفته جاری را با قیمت 280 هزار تومان داشته و از سوی دیگر کمترین نرخ در روز پنج شنبه با قیمت 270 هزار تومان بوده است.

قیمت میانگین هفته برای این نوع سکه 274 هزار و 800 تومان است.

سکه یک گرمی
میانگین نرخ هفته جاری برای سکه یک گرمی 184 هزار و 300 تومان است که در کمترین قیمت در روز پنج‌شنبه و بیشترین قیمت در روز‌های شنبه و یک‌شنبه با قیمت 188 هزار تومان به ثبت رسیده است.

طلای 18 عیار
بهای طلای 18 عیار همان‌طور که گفته شد در آخرین روز کاری هفته 92 هزار و 40 تومان به ثبت رسیده است، با در نظر نگرفتن افزایش بهای طلا در روز چهار‌شنبه روند این هفته در تمام روزها نزولی بوده و از قیمت 95هزار و 226 تومان در اول هفته آغاز شده که باعث به ثبت رسیدن قیمت 93 هزا رو 902 تومان به عنوان قیمت میانگین هفته شده است.

اونس جهانی
بهای طلا در بازارهای جهانی در روزهای شنبه و یک‌شنبه بالاترین نرخ را با قیمت 1291 دلار و 40 سنت برای خود دست و پا کرده است و تا پایان هفته روند نزولی به خود گرفت تا در پایان هفته کاری در ایران قیمت 1244 دلار و 70 سنت را به ثبت رساند.

ارز
قیمت میانگین دلار در هفته جاری 3009 تومان و یورو 4065 تومان است. 

/ایسنا


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت سکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش شدید قیمت سکه/ پیش‌بینی افت داد و ستد در بازار سکه و طلا



 اخبارقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, قیمت  سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر دلیل افزایش قیمت سکه را افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی اعلام و پیش‌بینی کرد که داد و ستدها در بازارهای سکه و طلا تا نیمه ماه رمضان کاهش یابد.

محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر درباره دلایل کاهش قیمت سکه در بازار طی روزهای اخیر گفت: کاهش قیمت سکه در بازار در چند روز اخیر فقط یک دلیل داشته و آن هم کاهش قیمت جهانی طلا به یکباره به میزان ۲۵ دلار در هر اونس بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: به تبع کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه نیز در بازار داخلی کاهش یافت، این در حالی است که قیمت ارز تغییری نکرده و ثابت مانده است. غیر از قیمت جهانی طلا، هیچ عامل دیگری در کاهش قیمت سکه در بازار داخلی دخیل نبوده است.

وی دلیل اصلی کاهش قیمت جهانی طلا را افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی ذکر و تاکید کرد: ایام نیمه شعبان و برگزاری جشن ها و مراسم هم تاثیری بر قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نداشته است.

کشتی آرای پیش بینی کرد که قیمت سکه تا ۳ الی ۴ روز آینده هم تغییری نداشته باشد و اگر قرار باشد که تغییری در قیمت ها ایجاد شود، از روز پنج شنبه آتی اتفاق بیافتد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت خرید و فروش سکه و طلا در بازار با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان گفت: در حال حاضر خرید و فروش ها در حد نرمال است، اما با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، پیش بینی می شود که داد و ستدها هم در این بازارها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت داد و ستدها متعارف است ولی به نظر می رسد که تا اواسط ماه رمضان خرید و فروش ها کم شود.

گفتنی است: طی روزهای اخیر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش شدیدی مواجه شده است، به طوریکه قیمت سکه تمام بهار آزادی که در اواسط هفته گذشته حدود یک میلیون و ۲۴ هزار تومان بود در حال حاضر به یک میلیون و ۹ هزار تومان تقلیل یافته است.