اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش قیمت طلا و ارز ادامه خواهد داشت؟



 قیمت طلا و ارز,قیمت دلار امروز

کاهش قیمت طلا و ارز ادامه خواهد داشت؟

جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه و دلار

یک کارشناس مسائل پولی گفت: اگر تمام عوامل تاثیرگذار روی قیمت ارز و طلا ثابت بماند و فاکتورهای پیش بینی نشده را لحاظ نکنیم مدت شش ماه زمان می برد تا کاهش اساسی قیمت ارز و طلا را شاهد باشیم.

غلامرضا محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل کاهش قیمت طلا و ارز در بازار طی چند روز اخیر اظهار کرد: قیمت ارز در ایران آنچنان تحت تاثیر تحولات جهانی نبوده و بیشتر تحت تاثیر مسائل احساسی و روانی همچون انتخابات است که هیچ پشتوانه اقتصادی مانند افزایش فروش نفت و افزایش تولید ندارد.

وی ادامه داد: تغییراتی که بنا بر مسائل احساسی و روانی در کشور ایجاد می‌شود تغییر زودگذر بوده و قیمت‌ها نیز پس از مدتی به روال قبلی بازمی‌گردد.

این کارشناس مسائل پولی افزود: می‌توان گفت که همواره اوایل هفته افزایش قیمت و اواخر هفته کاهش قیمت را شاهد هستیم و این موضوع به دلیل آن است که آخر هفته‌ها با تعطیلی بازار تقاضا همچنان وجود دارد اما آنچنان عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد واین تقاضا به روزهای اول هفته بعد منتقل می‌شود و در خرید و فروش خود را نشان می‌دهد.

محمدزاده با اشاره به این‌که اخبار و شایعات نیز یکی ازعوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها هستند گفت: کاهش قیمتی که در این هفته شاهد آن بودیم به دلیل خوش بینی‌های جامعه و بازار نسبت به تفکرات دولت آینده بوده است.

وی ادامه داد: اما تا زمانی که تغییرات در شالوده اقتصادی و سیاسی کشور صورت نگیرد نمی‌توان قیمت‌ها را پیش بینی و کاهش قیمت طولانی مدتی را برای قیمت ارز در نظر گرفت.

در همین رابطه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز از کاهش قیمت ارز و طلا نسبت به روز گذشته خبر داد.

احمد وفادار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز چهارشنبه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 215هزار تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و 185هزار تومان، نیم سکه 647هزار تومان، ربع سکه 400هزار تومان و سکه گرمی 280هزار تومان به فروش رسید.

او درباره قیمت انواع طلا بیان کرد: هر گرم طلای 18 عیار115 هزار و 310تومان، هر مثقال طلا 499هزار و 500 تومان و انس جهانی1370 دلار و 20 سنت قیمت‌گذاری شد.

هم‌چنین در بازار امروز هر دلار با قیمت 3380 تا 3400 تومان و هر یورو با قیمت 4550 تومان به فروش می‌رسد./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت طلا و ارز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه کاهش قیمت سکه، طلا و ارز


قیمت نیم سکه در بازار به 223 هزار تومان و نرخ ربع سکه بهار آزادی هم به 127 هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به افزایش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1540 دلار و کاهش نرخ دلار تا 1180 تومان در بازار داخلی گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار‌ آزادی طرح جدید در بازار به 446 هزار تومان رسیده است که دو هزار تومان کاهش نشان می دهد.
 
محمد کشتی آرای افزود: قیمت نیم سکه در بازار به 223 هزار تومان و نرخ ربع سکه بهار آزادی هم به 127 هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت سکه یک گرمی را هم در بازار 70 هزار تومان اعلام کرد.

کشتی آرای گفت: قیمت هر مثقال طلای 17 عیار حدود 193 هزار تومان ، قیمت هر مثقال طلای 18 عیار 204 هزار تومان و قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز به 44 هزار و 500 تومان رسیده است که روند کاهشی نشان می دهد.

نرخ دلار هم در بازار در پایان معاملات دیروز تا 1180 تومان، نرخ یورو به 1705 تومان و نرخ هر پوند انگلیس هم 1980 تومان است.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir