اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش قیمت طلا برای سومین هفته



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت جهانی طلا

 

اخبار اقتصادی - کاهش قیمت طلا برای سومین هفته

قیمت جهانی طلا روز جمعه به دنبال انتشار آمار مأیوس‌کننده از بازار کار آمریکا موفق شد از پایین‌ترین سطح سه ماه گذشته صعود کند اما در یک هفته گذشته با کاهش روبرو شد.

هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک 0.1 درصد افزایش یافت و به 1267 دلار رسید در حالیکه در ابتدای معاملات با 0.7 درصد کاهش به 1258 دلار نزول کرده بود.
 
قیمت طلا به دلیل خوش‌بینی اقتصادی و صعود ارزش دلار 1.6 درصد در هفته گذشته کاهش یافت که سومین کاهش هفتگی در چهار هفته گذشته بود. این فلز گران‌بها در چند هفته گذشته با اقدام سرمایه‌گذاران در ارزیابی اوضاع اقتصادی تحت فشار بوده است.
 
طلا تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که تقاضا برای این فلز به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را کاهش خواهد داد، به سوی نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود.
 
گزارش‌های جداگانه ای که هفته گذشته در آمریکا منتشر شدند رشد بخش‌های تولید و مسکن را نشان دادند اما آمار بازار کار که از ایجاد 142 هزار شغل در ماه گذشته خبر داد، ضعیف‌تر از پیش بینی اقتصاددانان بود. بازار کار آمریکا در حالی با رشد ضعیف روبرو شد که سیاستگذاران بانک مرکزی این کشور اعلام کرده اند با تسریع روند رشد مشاغل، نرخ‌های بهره را زودتر از موعد مقرر افزایش خواهند داد. طلا هیچ بهره ای ندارد و نگهداری آن پرهزینه است از این رو در زمان بالا بودن نرخ‌های بهره جذابیت سرمایه گذاری کمتری پیدا می‌کند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، این فلز گران‌بها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با وجود آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در آمریکا، تحت تاثیر تنش‌های اوکراین و خاورمیانه 5.4 درصد صعود کرده ست.
 
در بازارهای بزرگ طلای فیزیکی، تقاضا در ماه‌های اخیر ملایم بوده و خرید تنها اندکی افزایش داشته است.
 
با این وجود اس پی دی آر گولدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس است اعلام کرد موجودی این صندوق 4.78 تن کاهش یافته و به 758.73 تن رسید که بزرگ‌ترین کاهش یک روزه از 16 آوریل بوده است.
 
در میان فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل در دسامبر با 0.1 درصد افزایش، به 19.156 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل در دسامبر در بازار بورس کالای نیویورک 0.1 درصد افزایش یافت و به 891 دلار رسید و بهای هر اونس پلاتین برای تحویل در اکتبر با 0.2 درصد افزایش، به 1411 دلار صعود کرد.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: انتظار کاهش قیمت طلا را دارید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت طلا و ارز تا پایان هفته


رئیس کل بانک مرکزی که اخیرا از سفر یک هفته ای اجلاس صندوق بین‌المللی پول بازگشته و با افزایش نرخ ارز مواجه شده است، گفت: از امروز راسا وارد مهار نرخ ارز شدم و انشاء‌الله تا پایان هفته افزایش نرخ‌های ارز و طلا را در هم خواهیم شکست.

رئیس کل بانک مرکزی که اخیرا از سفر یک هفته ای اجلاس صندوق بین‌المللی پول بازگشته و با افزایش نرخ ارز مواجه شده است، گفت: از امروز راسا وارد مهار نرخ ارز شدم و انشاء‌الله تا پایان هفته افزایش نرخ‌های ارز و طلا را در هم خواهیم شکست.

محمود بهمنی در پاسخ به این سؤال که چرا نرخ ارز افزایش یافته گفت: از امروز راسا وارد این مسئله شدم و جلسه گذاشتم و نرخ ارز و سکه را زیر نظر گرفته‌ام. انشاء‌الله تا پایان هفته افزایش نرخ‌های ارز و طلا را در هم خواهیم شکست.

 وی گفت: همکاران عزیز رسانه های گروهی در تماس هایی که با من داشتند، نسبت به تسهیلات 30 میلیون تومانی ساخت مسکن اعتراض داشتند و غالبا می گفتند زمین یا واحدی برای ساخت ندارند و در عمل نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند. من هم دستور دادم این موضوع در دستور کار قرار گرفته و شامل خرید مسکن نیز بشود.

وی تاکید کرد: چرا بر سر خبرنگاران منت می گذاریم که به شما تسهیلات 30 میلیون تومانی مسکن می دهیم ولی‌این قشر زحمتکش و پر استرس نتوانند از آن استفاده کنند.

بهمنی یادآور شد: با درک شرایط خبرنگاران، مترجمین رسانه‌ها، دبیران، سردبیران، مدیران و سایر قشرهای زحمتکش رسانه‌ها به شما اطمینان می دهم در آینده نزدیک تسهیلات 30 میلیون تومانی شامل خرید مسکن نیز خواهد شد .

 وی اظهار داشت: اکثر خبرنگاران زحمتکش کشورمان فاقد زمین و یا واحد مسکونی برای ساخت هستند. بنابر این پیشنهاد کردم که این موضوع در دستور کار قرار گیرد و تسهیلات ساخت شامل تسهیلات 30 میلیون تومانی خرید نیز گردد. انشاء‌الله بتوانیم در آینده نزدیک با خبری خوش، این تسهیلات را شامل خرید مسکن هم بکنیم تا عزیزانمان در رسانه‌های گروهی بتوانند با حداقل مشکلات صاحب مسکن شوند.

 وی در پایان گفت: قطعا یکی از دغدغه های خبرنگاران معضل مسکن است و با رفع آن امنیت فکری لازم برای ایفای وظایف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی فراهم خواهد شد.به خبرنگاران و همکاران رسانه های جمعی اطمینان می دهم نگران این موضوع نباشند. این مشکل را به زودی رفع خواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: به زودی درباره دستاوردهای حضور و برنامه های جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اخیر صندوق بین المللی پول اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: فارس