اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش قیمت دلار به زیر 3100 تومان


در روزهای اخیر همزمان با افت تدریجی و نسبی قیمت، بازار ارز شاهد حضور بیشتر «توریست‌های خارجی» و تقاضای این افراد برای تبدیل ارز خود به ریال بوده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: در روزهای اخیر همزمان با افت تدریجی و نسبی قیمت، بازار ارز شاهد حضور بیشتر «توریست‌های خارجی» و تقاضای این افراد برای تبدیل ارز خود به ریال بوده است. این موضوع از یکسو بیانگر افزایش عرضه ارز در بازار است و از سوی دیگر، از تقویت اعتبار ریال به دنبال ثبات اخیر در روند قیمت‌ها حکایت دارد.

این در حالی است که در سال‌های گذشته و با نوسان‌های شدید، جهشی و غیرقابل پیش‌بینی ارز، به میزان زیادی از اعتبار ریال کاسته شد و نگرانی‌هایی نسبت به «دلاری» شدن اقتصاد کشور مطرح می‌شد؛ به‌طوری که حتی شهروندان داخلی نیز به‌تدریج تمایل بیشتری برای استفاده از «دلار» در معاملات خود نشان می‌دادند و وضعیت هشدارآمیزی در اقتصاد ایجاد شده بود.

البته کارشناسان معتقدند این وضعیت که به دنبال نوسان‌های شدید ارزی رخ داد، بیش از هر چیز در نتیجه تورم بالای سال‌های ماقبل بود که به دلیل عدم تعدیل نرخ ارز با تورم، زمینه‌های یک شوک در آینده را در بازار ارز به وجود آورده بود. بر همین اساس، در حال حاضر نیز کارشناسان معتقدند در هدایت مسیر آینده نرخ ارز، ضرورت تناسب و تعدیل قیمت با تورم باید مورد ملاحظه قرار بگیرد.
 
روز گذشته قیمت خرید دلار به زیر سطح 3100 تومان رسید، در حالی که نرخ فروش با 5 تومان کاهش به 3105 تومان رسید. البته در بازار دیروز فعالان غیررسمی دلار را با قیمت‌های پایین‌تر از 3100 تومان به فروش می‌رساندند، ولی تابلوی صرافی‌ها شاهد نرخ‌های پایین‌تر از این سطح نبود.

با رسیدن قیمت دلار به 3105 تومان، پرسش بازار و فعالان این است که آیا بار دیگر بازار در مقابل کاهش قیمت به زیر 3100 تومان مقاومت خواهد کرد یا در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت و عبور آن به سمت کانال قیمتی زیر 3100 تومان خواهیم بود؟ تعدادی از فعالان بازار اعتقاد دارند روند کاهشی قیمت دلار در روزهای آینده ادامه پیدا خواهد کرد و قیمت دلار به زیر 3100 تومان (سطح حمایتی) خواهد آمد، اما گروهی دیگر از فعالان همچنان باور دارند در شهریورماه شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود و به تبع این افزایش تقاضا، قیمت دلار صعودی خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلار ۱۷۶۸ تومان، کاهش ۸ هزار تومانی قیمت سکه+جدول



دلار ۱۷۶۸ تومان، کاهش ۸ هزار تومانی قیمت سکه/ جدول قیمت ارز و سکه در روز شنبه ۶ خرداد

آخرین تحولات بازار سکه و ارز در روز شنبه 6 خرداد.

قیمت سکه و ارز که از روز 4 شنبه روند صعودی به خود گرفته بودند و در آخرین روز معاملات هفته گذشته نیز هر دلار آمریکا رکورد بالای 1700 تومان را به ثبت رسانده بود بار دیگر  این ارز رایج در شروع معاملات نخستین روز هفته جاری به تحرک های صعودی خود ادامه داد.

از سوی دیگر قیمت سکه بهار آزادی صبح روز شنبه به 675 هزار تومان رسید تا در کنار قیمت دلار 1800 تومانی گمانی زنی از یک روز پر خبر در بازار آزاد ارز و سکه مطرح شود. این گمانه زنی ها در حالی بود که با گذشت ساعاتی تب و تاب بازار فروکش کرد و قیمت دلار در نقطه 1768 تومان و قیمت هر سکه بهار آزادی در نقطه 667هزار تومان ایستاد.

ربع سکه بهار آزادی در ابتدای روز کاری به 186 هزار تومان هم رسید و پنج هزار تومان نسبت به روز پنجشنبه افزایش یافت اما با نزدیک شدن به ساعات میانی روز و اواخر ساعات کاری بازار قیمت ربع سکه تعدیل شد و با 3هزار تومان کاهش به 183 هزار تومان رسید.

نیم سکه بهار آزادی نیز امروز چهار هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده بود، بعدازظهر به 335 هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید نیز امروز به 675 هزار تومان هم رسید اما با8 هزار تومان کاهش تا بعدازظهر امروز به 667 هزار تومان رسید،البته برخی از صرافیها قیمت 680 هزار تومان را نیز برای سکه بهار آزادی طرح جدید اعلام می‌کردند./خبرآنلاین


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب