اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش قیمت جهانی غذا



اخبار,اخباراقتصادی, قیمت غذا


اخباراقتصادی  - کاهش قیمت جهانی غذا

فائو ضمن تاکید بر اینکه، اندازه شاخص جهانی قیمت غذا در حال تثبیت است، اضافه کرد: قیمت جهانی غذا در شرایطی کاهش یافته است که چشم انداز افزایش تولید غلات و شیر مثبت است و این به کاهش تورم در جهان کمک می کند.

پایگاه خبری بلومبرگ روز پنج شنبه اعلام کرد، قیمت جهانی غذا که توسط سازمان ملل اندازه گیری می شود، در ماه اکتبر (9 مهر الی 9 آبان) برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت و طولانی ترین دوره کاهش خود از سال 2009 را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، کاهش قیمت لبنیات و گوشت، عامل اصلی کاهش قیمت جهانی غذا در ماه اکتبر بود، این در حالی است که چشم انداز افزایش تولید اقلام غذایی نیز مثبت است.

بر اساس گزارش سازمان کشاورزی و خواروبار سازمان ملل (فائو)، در ماه اکتبر شاخص قیمت 55 نوع ماده غذایی در مقایسه با ماه گذشته دو دهم درصد کاهش یافت و به 192.3 رسید که کمترین مقدار این شاخص از اوت 2010 است.

فائو ضمن تاکید بر اینکه، اندازه شاخص جهانی قیمت غذا در حال تثبیت است، اضافه کرد: قیمت جهانی غذا در شرایطی کاهش یافته است که چشم انداز افزایش تولید غلات و شیر مثبت است و این به کاهش تورم در جهان کمک می کند.

فائو، تغییرات قیمت مجموعه ای از اقلام غذایی را در پنج گروه غذایی اندازه گیری کرده و مقدار شاخص جهانی قیمت غذا را ماهانه اعلام می کند.

 

اخبار اقتصادی -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت جهانی نفت و کسری بودجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت‌های جهانی غذا کاهش یافت


شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد‌ (فائو) نشان داد قیمت‌های جهانی غذا با ارزان شدن غلات، لبنیات و روغن‌های گیاهی در ماه مه برای دومین ماه پیاپی کاهش یافت.

خبرگزاری ایسنا: شاخص قیمت فائو تغییرات قیمت ماهانه سبدی از 55 کالای غذایی اساسی شامل غلات، دانه‌های روغنی، لبنیات، گوشت و شکر را بررسی می‌کند.

این شاخص 2.5 واحد یا 1.2 درصد از آوریل که قیمت‌های غذا تحت تاثیر کاهش چشمگیر قیمت‌های لبنیات با کاهش روبرو شد، کمتر شد و به 207.8 واحد در ماه مه رسید. کاهش قیمت های لبنیات در ماه مه ادامه یافت و 12 واحد نسبت به ماه قبل کمتر شد.

شاخص قیمت غلات فائو در ماه مه به 204.4 واحد رسید که 2.4 واحد نسبت به آوریل کمتر بود. فائو رقم مورد پیش بینی از تولید جهانی غلات را حدود یک درصد نسبت به گزارش ماه قبل خود بالا برد و 2.48 میلیارد تن برآورد کرد. این رقم 1.4 درصد کمتر از تولید سال 2013 خواهد بود با اینهمه همچنان دومین رکورد بالای تولید به شمار می‌رود.

تولید جهانی گندم در سال جاری میلادی حدود 703 میلیون تن پیش بینی شده که 12.6 میلیون تن کمتر از میزان برداشت شده در سال 2013 است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت های گندم که به دلیل نگرانی از مختل شدن صادرات گندم اوکراین صعود کرده و به رشد قیمت های جهانی غذا در ماه های اخیر کمک کرد، با ثابت ماندن صادرات این کشور و بهبود شرایط جوی کاهش یافته است.