اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش عمق تالاب انزلی ، کمتر از یک متر!



اخبار,اخبار اجتماعی , خشکسالی

زنگ خطر درباره حیات تالاب بین المللی انزلی به صدا درآمده و عمق آن به کمتر از یک متر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروزگفت:ورود سالانه 250هزار متر مکعب رسوبات رودخانه  و روزانه هزارتن فاضلاب های خانگی ،صنعتی،بیمارستانی موجب کاهش عمق این تالاب از9متر در سال54به یک متر درحال حاضرشده است.

محمدرضا برجی با بیان اینکه در حال حاضر رسوبات 10 رودخانه گیلان و فاضلاب 5شهرستان به طور مسقیم به تالاب بین المللی انزلی سرازیر می شود گفت:این رودخانه ها که شریان های حیاتی تالاب هستند این روزها نقشی وارونه ایفا می کنند وموجب تسریع در خشک شدن تالاب شده اند.

کارکردهای تالاب انزلی
وی تامین آب زراعی شالیزارها درروزهای کم بارش،صید وصیادی ، کنترل سیلاب ها ،زیستگاه وزاد آوری پرندگان مهاجرو پالایش آب دریای خزر را از کارکردهای مهم تالاب بین المللی انزلی دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه اجرای طرح احیاء ونجات تالاب بین المللی انزلی از چند سال پیش با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن موسوم به جایکا آغاز شده است خاطرنشان کرد :در این طرح با لایروبی وساخت تله های رسوب گیر در ورودی رودخانه برای احیای این تالاب تلاش می شود.

محمدرضا برجی افزود: ساماندهی و تصفیه فاضلاب های 5شهرستان انزلی،فومن،صومعه سرا،رشت وشفت نقش موثری دراحیای تالاب بین المللی انزلی دارد .

تالاب بین المللی انزلی 15هزارهکتار مساحت دارد و در سال 1354در کنوانسیون بین لمللی رامسر ثبت جهانی شد.

این تالاب به علت داشتن لاله های زیبا وفرود هزاران پرنده مهاجر یکی از قطب های گردشگری گیلان و ایران است.


اخبار اجتماعی - خبرگزاری صدا وسیما

 


ویدیو مرتبط :
تالاب انزلی - تالاب بین المللی انزلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با تالاب زیبای انزلی آشنا شویم!!!



 

 

 

تالاب انزلی در حدود 40 کیلومتری شمال رشت و در جنوب غربی شهرستان انزلی و دریای خزر قرار دارد.

 

 

تالاب انزلی

 

 

 

وسعت این تالاب فصول زمستان و بهار به علت افزایش بارندگی به حدود 120 کیلومتر مربع می رسد و در تابستان و پاییز به حدود 80 کیلومتر تقلیل می باید.

 

تالاب انزلی

 

 

 

تالاب انزلی که یک تالاب بین المللی است؛ زیستگاه مناسبی برای برای آبزیان و پرندگان مهاجر به شمار می آید. علاوه بر این؛ تالاب انزلی محل تخم ریزی ماهیان به ویژه ماهیان سفید بوده و در مجموع با توجه به زیبایی های چشمگیر خود می تواند به عنوان اکوسیستم آبی-طبیعی، گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

 

 

 

تالاب انزلی