اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش شدید قیمت جهانی طلا


کارشناس معاملات آتی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا طبق پیش‌بینی‌های گذشته به کانال 1400 سقوط کرد، گفت: مخالفت با سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا یکی از دلایل اصلی کاهش60 دلاری قیمت جهانی طلا است.

خبرگزاری فارس: یک کارشناس معاملات آتی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا طبق پیش‌بینی‌های گذشته به کانال 1400 سقوط کرد، گفت: مخالفت با سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا یکی از دلایل اصلی کاهش60 دلاری قیمت جهانی طلا است.
 
محمد حسن تسلیمی با  اعلام خبر کاهش شدید قیمت جهانی طلا اظهار داشت: با توجه به مخالفت‌های فراوان با سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو آمریکا، قیمت جهانی طلا 60 دلار دیگر کاهش یافت تا به کانال 1400 سقوط کرده باشد.
 
وی ادامه داد: پیش از این نیز پیش بینی کرده بودیم در صورت سقوط قیمت جهانی طلا به محدوده 1530، قیمت جهانی طلا به کانال 1400 سقوط خواهد کرد.
 
به گزارش فارس، سقوط قیمت جهانی طلا با توجه به برخی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا از چند روز گذشته آغاز شده است که به عقیده بسیاری از کارشناسان کاهش قیمت‌ها تداوم خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت جهانی طلا؛ حقیقتی محتوم یا آرامش قبل از طوفان!



کاهش قیمت جهانی طلا؛ حقیقتی محتوم یا آرامش قبل از طوفان

افزایش ارزش دلار موجب پر هزینه‌تر شدن فعالیت در بازار طلا شده و این امر نگاه سرمایه گذاران را به سوی بازار ارز جلب کرده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش پول نیوز، مطرح شدن ایده استفاده از ذخایر طلا برای حمایت از بازار اوراق قرضه در اروپا می تواند به کاهش هرچه بیشتر ارزش این فلز گران بها منجر شود.

در آخرین روز از معاملات هفته گذشته، قیمت طلا در بازارهای جهانی روند کاهشی خود را ادامه داد. افت بیش از یک درصدی ارزش این فلز گران بها، بیشترین کاهش روزانه طی سه ماه گذشته محسوب می شد. از سوی دیگر، طلا کاهش ارزش 2 درصدی هفتگی و 4 درصدی از زمان اوج قیمت‌ها در چهارم اکتبر را تجربه کرده است.

بر همین اساس، قیمت طلا برای تحویل فوری با 1.2 درصد یا 20.70 دلار کاهش به 1724 دلار در هر اونس رسید. این رقم کمترین میزان ارزش طلا از ششم سپتامبر تاکنون، محسوب می شود. حتا در اواسط معاملات روز جمعه، قیمت طلا به 1715.79 دلار در هر اونس نیز رسید.

همچنین، قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار آمریکا شاهد کاهش 23 دلاری و رسیدن آن به 1721.90 دلار در هر اونس بود. حجم معاملات در این بازار نیز تقریبا 10 درصد کمتر از میانگین یک ماه گذشته بود.

پس از آغاز روند افزایشی قیمت طلا در اواسط ماه سپتامبر که به واسطه اجرای دور سوم تسهیل سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا شکل گرفت، طی چند روز گذشته این فلز گران بها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفته و بار دیگر شاهد روند کاهشی ارزش خود بوده است.

اقدام بانک مرکزی آمریکا موجب تقویت مجدد جایگاه طلا به عنوان بازاری امن در برابر ضعف بازار ارز شد. از این رو، در اوایل ماه جاری میلادی، قیمت طلا به بیشترین میزان خود طی سال 2012 یعنی اندکی کمتر از 1800 دلار در هر اونس رسید. اما افزایش ارزش دلار، انتشار داده‌های اقتصادی جدید در آمریکا و تیره‌تر شدن چشم انداز بحران بدهی اروپا موجب تغییر نگرش سرمایه گذاران شده است.

نشست دو روزه رهبران اروپا در بروکسل، بار دیگر ناتوانی آنها برای ارائه راه حل کنترل بحران بدهی را نشان داده و از این رو، در افزایش اعتماد سرمایه گذاران نسبت به نظام مالی و ثبات آن در قاره سبز ناموفق بوده است. افزون بر این، "ماریانو راخوی"، نخست وزیر اسپانیا، همچنان تمایلی برای دریافت کمک مالی مجدد نداشته و تنها رهبران اروپا درباره ایجاد اتحادیه بانکی طی سال 2013 به توافق رسیدند. این خبر نیز تاثیر چندانی بر بازارهای مختلف جهان نداشت. در نتیجه، یورو شاهد تداوم کاهش ارزش خود در برابر دلار بود.

در واقع، افزایش ارزش دلار موجب پر هزینه‌تر شدن فعالیت در بازار طلا شده و از این رو، نگاه سرمایه گذاران را به سوی بازار ارز جلب کرده است. در این میان، مطرح شدن ایده استفاده از ذخایر طلا برای حمایت از بازار اوراق قرضه در اروپا می تواند به کاهش هرچه بیشتر ارزش این فلز گران بها منجر شود.

برخی از تحلیلگران معتقدند طرح استفاده از ذخایر طلا برای جلوگیری از عدم بازپرداخت بدهی‌ها می تواند بازار طلا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در واقع، حتا اگر بر این اساس مبادله‌ای به صورت فیزیکی انجام نشود، اما آسیب‌های روانی چشمگیری را در پی خواهد داشت.

با این وجود، دیدگاهی متفاوتی نیز درباره شرایط آینده بازار طلا وجود دارد. به گفته "باب هابرکورن" کارگزار بازار طلا، تسهیل سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا در کنار برنامه‌های مشابه که از سوی بانک‌های مرکزی در اروپا و آسیا به اجرا گذاشته شده‌اند، در بلند مدت به افزایش قیمت طلا منجر خواهند شد. در واقع، شرایط فعلی به گونه‌ای است که مردم، آینده نزدیک را مد نظر قرار داده و خطر حفظ طلا در شرایطی که شاهد روند کاهشی ارزش آن هستند را نمی پذیرند.

همچنین، این امکان وجود دارد که سرمایه گذاران بین المللی اوراق قرضه، بار دیگر فعالیت خود در بازار اوراق قرضه آمریکا را کاهش دهند. این مساله در شرایطی که دلار به تدریج جایگاه خود به عنوان ذخیره ارزی جهانی را از دست می دهد، موجب تسریع کاهش ارزش آن می شود. بنابر گزارش "انجمن جهانی طلا"، بانک‌های مرکزی روسیه، ترکیه، اکراین و قرقیزستان از خریدان بزرگ طلا در سه ماهه سوم 2012 بوده‌اند.

افزون بر این، در نیمه اول سال جاری میلادی کشورهای جهان 254.2 تن به ذخایر طلای رسمی خود افزوده‌اند که در مقایسه با رقم 203.3 تنی سال 2011، افزایش چشمگیری را نشان می دهد. این مساله نشان می دهد که دولت‌ها از فروشندگان طلا به خریداران این فلز گران بها مبدل شده و این تغییر از نگاه سرمایه گذاران می تواند عاملی کلیدی در افزایش قیمت طلا باشد. بر همین اساس، برخی پیش بینی‌ها حتا به قیمت 1950 دلاری طلا در آینده اشاره دارند./پول نیوز

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران