اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش سود بانکی متناسب با نرخ تورم



اخبار,اخبار اقتصادی,سود بانکی

شاتا: وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: با همراهی و همکاری دولت و مجلس می‌توانیم مشکلات بخش تولید کشور را مرتفع کنیم.»

محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با پایین آوردن 2 درصد نرخ سود بانکی سعی کردیم تحرک در بازار داخل به‌وجود آوریم البته این نرخ‌‌ باید متناسب با تورم پایین بیاید.

 وی تصریح کرد: برای یکسری موانع تولید نیاز به قوانین جدید بود که این قوانین را به مجلس پیشنهاد دادیم و تصویب شد و آیین نامه‌های آن نیز در حال تهیه است.

 

وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین افزود: ساخت‌وسازها هم اکنون سرعت لازم را ندارد و سیمان و فولاد که خمیر مایه آنها است با مشکلاتی روبه‌رو شده است که امیدواریم در ماه‌های آینده رونق اقتصادی به کشور بازگردد.

 

وی گفت: امسال برنامه رشد بخش صنعت، معدن و تجارت در دست وزارتخانه است، اما رکود منطقه و جهانی مشکلاتی در تحقق این امر به‌وجود آورده است. نعمت‌زاده افزود: در جلسات مستمر با صنعتگران و تشکل‌های صنعتی در جریان مشکلات تولید و تجارت از نزدیک هستم.

در این نشست همچنین، رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان جایگاه بخش و عملکرد صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:این استان دارای رتبه دوم در تعداد واحدهای صنعتی فعال، رتبه دوم در اشتغال واحدهای صنعتی فعال، رتبه اول در تعداد معادن فعال رتبه سوم در تعداد واحدهای صنفی و قطب تولید سیمان، فولاد و محصولات فولادی و نساجی در کشور است.

اسرافیل احمدی اهم مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای استان را توان دانش فنی بالا در صنایع فولاد، نساجی، فرش ماشینی و دستی، قطعه و ماشین‌سازی و همچنین استقرار صنایع مادر و وجود زیرساخت‌های صنعتی و پتانسیل ایجاد خوشه‌های صنعتی جهت توانمندسازی صنایع کوچک عنوان کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین اهم چالش‌ها و مشکلات استان را در متوازن نبودن توزیع صنایع در استان به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و کمبود زیرساخت‌های ریلی در بخش حمل‌ونقل و... بیان کرد.

 

وی مهم‌ترین اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را پیگیری مصوبات و موضوعات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان و اهم برنامه‌های سازمان را تبدیل واحدهای R&D مهم استان به شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش صنایع پاک و با فناوری برتر و همچنین تجمیع صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود و... بیان کرد.

 

در ادامه این نشست نمایندگان شهرهای مختلف استان اصفهان به بیان وضعیت صنعت، معدن و تجارت حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طیب نیا: نرخ سود باید متناسب با تورم کاهش یابد



اخبار,اخبار اقتصادی,نرخ تورم

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت:‌ مسلما نرخ سود باید متناسب با کاهش نرخ تورم کاهش پیدا کند.

علی طیب‌نیا پس از دیدار با وزیر اقتصاد کشاورزی و تجارت هلند در جمع خبرنگاران افزود: این بحثی است که در شورای پول و اعتبار مطرح است.

وی گفت: البته شیوه ها و روش های تحقق آن بحثی است که الان راجع به آن گفتگو می کنیم.

طیب درباره ایجاد کمیته انضباطی بانک های دولتی و خصوصی هم افزود: این کمیته قبلاً تشکیل شده و به صورت مرتب تشکیل جلسه می دهد.

وی گفت: این کمیته با تصویب شورای امنیت ملی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد تا مرتب وضعیت موسسات مالی و پولی را رصد کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اولویت ما در روابط خارجی با دیگر کشورها فقط تجارت نیست گفت: ‌آن چیزی که عمدتا دنبال آن هستیم اجرای طرح های مختلف و به خصوص سرمایه گذاری است که البته تسهیل تجارت هم به دنبال آن به وجود خواهد آمد.

طیب نیا با بیان اینکه در این دیدار درباره توسعه مناسبات دو کشور بحث و بررسی شد، گفت: دو کشور علاقه مندند در زمینه نفت و گاز ، پتروشیمی و کشاورزی همکاری بیشتری با هم داشته باشند .

وی افزود: توافق شد یک کارگروه مشترک تشکیل شود تا در آینده نزدیک سه توافق نامه پایه ای شامل ، موافقت نامه های مالیات و همکاری های اقتصادی و تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی را به زودی امضا کنیم.

وی گفت: دو کشور تصمیمی جدی دارند همکاری های خود را در همه زمینه های اقتصادی به ویژه در زمینه سرمایه گذاری گسترش دهند.

 

اخبار اقتصادی - تسنیم