اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط خاص



اخبار,اخباراجتماعی,ایرج عبدی


 اخباراجتماعی - کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط خاص

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ساعت کاری بانوان با شرایط خاص کاهش می‎یابد.

به گزارش ایسنا، ایرج عبدی با اعلام این خبر افرود: با اصلاح عنوان لایحه و تصویب متن ماده واحده در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کار رسیدگی به لایحه مذکور در کمیسیون نهایی می‎شود.

وی با اشاره به اینکه کلیات این لایحه به تصویب رسیده است، بیان کرد: چند تبصره تکمیلی باقی مانده در جلسه آینده در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار خواهد گرفت.

عبدی ادامه داد: ساعت کاری بانوان شاغل که دارای فرزند زیر 6 سال، بانوانی که فرزند معلول یا همسر و فرزند مبتلا به بیماری صعب‎العلاج مانند سرطان دارند، یک ساعت در روز کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس یادآور شد: ارائه تسهیلات یک روز در هفته در مقطع محدودی از هر شغلی، پشت‎گرمی مؤثری برای مادران شاغل ایجاد خواهد کرد.
 
اخباراجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شاغل بودن زنان = بیکاری مردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط کاهش ساعت کاری زنان شاغل


معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل تا پایان هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اعلام این خبر اظهارکرد: بر اساس این لایحه، ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی از 44 ساعت به 36 ساعت بدون کسر حقوق و مزایا تقلیل می‌یابد. زنان دارای فرزند زیر 7 سال یا کمتر، زنان دارای فرزند معلول، بیمار خاص، صعب العلاج و یا زنان سرپرست خانوار مشمول لایحه تقلیل ساعت کاری زنان شاغل قرار می‌گیرد.

مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم، پیشنهاد «تقلیل ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی از 44 ساعت به 36 ساعت بدون کسر حقوق و مزایا و در صورت استفاده نکردن از این امتیاز، امکان استفاده از دو روز مرخصی اضافه» را به هیئت دولت ارائه داد اما با توجه به ایرادات وارده، مرکز امور زنان پس از بازبینی مجدد کاهش ساعت کاری را برای زنان دارای فرزند زیر هفت سال یا کمتر، زنان دارای فرزند معلول، بیمار خاص، صعب العلاج و یا زنان سرپرست خانوار در نظرگرفت.

 این پیشنهاد در هفت بند به تصویب کمیسیون‌های دولت رسید و 8 اردیبهشت ماه سال 92 در هیئت وزیران مطرح و در قالب ماده واحده‌ای به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد و پیش بینی می‌شود این لایحه در جلسه روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه در مجلس بررسی شود.