اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش دما و موج جدید بارش باران


با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی درباره کاهش دمای بسیاری از مناطق کشور و بارش باران و تگرگ، مسافران نوروزی که در نیمه دوم تعطیلات قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، باید لباس گرم و بارانی به همراه داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی درباره کاهش دمای بسیاری از مناطق کشور و بارش باران و تگرگ، مسافران نوروزی که در نیمه دوم تعطیلات قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، باید لباس گرم و بارانی به همراه داشته باشند.

 سازمان هواشناسی برای سواحل خزر از بعد از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه وزش بادهای گرم و افزایش دمای هوای بین 5 تا 10 درجه را پیش بینی کرده است. اما از روز یکشنبه تا سه شنبه بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و احتمالا تگرگ برای مناطق پیش بینی شده است.

همچنین در پیش بینی های سازمان هواشناسی برای برخی نقاط مستعد در شمال غرب، شمال، غرب و دامنه های زاگرس طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه بارش برف پیش بینی شده است.

بنابراین در این مناطق احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها همچنین اختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود.

بنابراین گردشگران باید علاوه بر رعایت نکات ایمنی و عدم استقرار در حاشیه رودخانه ها، سرعت مجاز را در جاده ها بیش از گذشته رعایت کنند.

سازمان هواشناسی کاهش 15 تا 20 درجه ای دما را برای روز دوشنبه و صبح سه شنبه در نیمه شمالی کشور پیش بینی کرده است. همچنین پیش بینی شده که در سایر نقاط کشور نیز دما بین 5 تا 10 درجه کاهش یابد.

هموطنانی که به دریای شمال یا جنوب کشور سفر کرده اند، باید بدانند که در روز یکشنبه دریای خزر و در روز دوشنبه خلیج فارس به دلیل وزش باد مواج خواهند بود. بنابراین اگر قصد سفر دریایی یا قایق سواری را در این روزها داشتید، باید اندکی برنامه های خود را تعدیل کنید.


ویدیو مرتبط :
بارش شدید باران و تگرک در بوشهر قبل از باران 19/8/94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موج جدید بارش باران و کاهش دما در راه است


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به کاهش تا 12 درجه‌ای دما و بارش باران در حداقل 24 استان کشور هشدار داد.

خبرگزاری مهر:  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به کاهش تا 12 درجه‌ای دما و بارش باران در حداقل 24 استان کشور هشدار داد.

عبدالرضا امیدوار شهری  افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از تداوم روند بارشی بر روی کشورتا اواسط هفته آینده خصوصا نیمه غربی است که بر این اساس در روز جمعه بارش متناوب باران همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، گلستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی و بارش پراکنده باران در استانهای قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در این روز در استانهای ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و اردبیل بیش از سایر نقاط است.

به گفته وی، در روز شنبه نیز بارش متناوب در استانهای آذربایجان شرقی، اذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، قم، تهران و بارش پراکنده در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، اردبیل، گیلان، مازندران و سمنان انتظار می‌رود که شدت بارش در استان‌های مرکزی، همدان و زنجان خواهد بود. از سوی دیگر طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای بیشتر نقاط کشور خصوصا نیمه شمالی بین 6 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

امیدوار شهری اظهار داشت: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری در پاره‌ای نقاط ابری در اواخر وقت همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 32 درجه سانیتگراد بالای صفر می‌رسد.

 همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با حدود 4 درجه کاهش به 17 و 28 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.


وی خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه استانهای چهارمحال و بختیاری و همدان با حداقل دمای 4 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین و قم با حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند.