اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش دمای هوای تهران طی 2 روز آینده


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در سواحل خزر، ارتفاعات شمال غرب و غرب کشور و کاهش دمای پایتخت طی دو روز آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در سواحل خزر، ارتفاعات شمال غرب و غرب کشور و کاهش دمای پایتخت طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امشب افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد در سواحل مرکزی و شرقی خزر و ارتفاعات شمال غرب و غرب کشور را شاهد خواهیم بود که این وضعیت بعد ازظهر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با شدت کمتری رخ خواهد داد.

به گفته وی، طی دو روز آینده در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه اظهار داشت: در همین مدت در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات طوفان و گردوخاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی دو روز آینده شرق دریای عمان و بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی افزود: فردا آسمان تهران نیمه ابری در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه  و کمینه دمای پایتخت با دو درجه کاهش نسبت به امروز به  ۳۸ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.


ویدیو مرتبط :
‫آیا طرح زوج و فرد باعث کاهش بحران آلودگی هوای تهران می شود؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش دمای هوای تهران در روز شنبه/آسمان پایتخت ابری می‌شود



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را در روز شنبه کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق وهمچنین وزش باد پیش بینی کرد.

احد وظیفه در گفتگو با مهر افزود: با گذار امواج تراز میانی از روی کشور تا روز دوشنبه به ویژه در بعدازظهررگبار باران، رعد و برق، و وزش باد شدید در مناطق غرب، مرکز، برخی نقاط شمال غرب به تدریج استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و در اواخر وقت بخش هایی از شمال شرق تداوم خواهد داشت و از روز یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی کاهش دما در استان های نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز جمعه تا ظهر شنبه وزش باد شدید جنوبی در استان های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. همچنین در روز جمعه به دلیل افزایش سرعت وزش باد در جنوب عراق پدیده گرد و غبار در استان خوزستان دور از انتظار نیست.

به گفته وی ، همچنین طی امروز و فردا برای استان های تهران، البرز، قم و سمنان وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می شود.

وظیفه گفت: آسمان تهران در روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید پیش‌بینی می شود و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز با ۲ درجه کاهش به ۲۸ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد می رسد.