اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش تنش‌های ایران و عربستان موضوع گفت‌وگوی اوباما و پوتین



اخبار,اخبارسیاست  خارجی  ,ولادیمیر پوتین

کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در تماس تلفنی خواستار کاهش تنش‌های بین ایران و عربستان شدند.

به گزارش  ایسنا ،‌به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو رئیس‌جمهور در تماس تلفنی خود بر ضرورت همکاری در جهت یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین تاکید کرده و بحران سوریه را نیز مورد توجه قرار دادند.

پس از اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه و منتقد صریح، از سوی عربستان سعودی، تنش‌هایی بین تهران و ریاض شکل گرفت.

پیش از این نیز رهبران کشورهای گوناگون جهان بر ضرورت کاهش تنش‌ها و ایجاد آرامش در منطقه تاکید کرده بودند.


 اخبار سیاست  خارجی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
استندآپ کمدی مجری آمریکایی با موضوع تنش و تقابل نظامی بین ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی تلفنی پوتین و اوباما: ایران و عربستان از تنش بیشتر جلوگیری کنند / جان کری با عادل الجبیر دیدار می کند



اخبار,اخبار سیاست  خارجی , تنش میان ایران و عربستان

کاخ کرملین روسیه می‌گوید رئیس‌جمهوری آن کشور و همتای آمریکایی او، در تماسی تلفنی، خواستار کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی شده‌اند.

در بیانیه‌ای که در این مورد صادر شده آمده است که رهبران دو کشور همچنین در مورد اوکراین، پیدا کردن راه‌حلی برای بحران سوریه و اوضاع شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک ۲۳ دی ماه گفته‌است، مکالمه تلفنی ایده‌ای از طرف واشینگتن بود و روز سه‌شنبه انجام شد.

تا کنون چند کشور برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض اعلام آمادگی کرده و گروهی از رهبران جهان خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.

در عین حال قرار شده جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده نیز سفری به لندن داشته باشد و با وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار کند. یکی از اهداف این سفر نیز، گفت‌وگو در مورد این بحران دیپلماتیک، عنوان شده‌است.

 
 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب