اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش تحریمهای ایران فعلا دردستور کار اتحادیه اروپا نیست



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اجلاس  اتحادیه ی اروپا درباره کاهش تحریم های ایران

 

اخبار سیاست خارجی - کاهش تحریمهای ایران فعلا دردستور کار اتحادیه اروپا نیست

سخنگوی کاترین اشتون گفت : در اجلاس آتی اتحادیه ی اروپا درباره کاهش تحریم های ایران بحث نخواهد شد .

  به گزارش  واحد مرکزی خبر ، مایکل مان در مصاحبه  با خبرنگار شبکه ی تلویزیونی سی سی تی وی چین ، در بروکسل بلژیک گفت: ما در بیست و چهارم نوامبر با ایران به توافق رسیدیم و اکنون نیز درباره ی  اجرای این توافقنامه مشغول بحث های فنی هستیم. چیزی که باید اول رخ دهد این است

 

که ایران باید به همه ی تدابیر وعده داده شده براساس توافقنامه، عمل کند و سپس  آژانس بین المللی انرژی اتمی باید راستی آزمایی و تائید کند که آیا ایران به همه ی وعده هایی که داده بود عمل کرد؟و در این مقطع است که ما می توانیم تعداد محدودی از تحریم ها را تخفیف دهیم. تحریم هایی که ما کاهش خواهیم داد در زمینه طلا ، فلزات گرانبها و صنعت پتروشیمی خواهند بود.

اخبار سیاست خارجی -  واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
افزایش واردات اتحادیه اروپا از ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا: انتخاب روحانی ریسک سرمایه گذاری در ایران را 45 درصد کاهش داد



مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا,مهرداد عمادی

مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا: انتخاب روحانی ریسک سرمایه گذاری در ایران را 45 درصد کاهش داد

از نظر کارشناسان اقتصادی سیاست های اقتصادی و خارجی روحانی در صورت موفقیت نسبی می تواند با تزریق امید و ثبات در بازار از مشکلات کنونی که ناشی از سوء مدیریت و بی ثباتی و تحریم های بین المللی است، بکاهد.

مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا از کاهش قابل توجه ریسک سرمایه گذاری در ایران پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش عصر ایران دکتر" مهرداد عمادی" در گفتگو با بی بی سی ضمن اعلام این موضوع گفت که گروهی از شرکت های غربی در ارزیابی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران ، اعلام کرده اند که انتخاب حسن روحانی ریسک سرمایه گذاری در ایران را 45 درصد کاهش داده است.

این کارشناس اقتصادی همچنین با توجه به کشف ذخائر جدید نفتی و گازی در ایران گفت : کشف این حجم از ذخائر مطلوبیت سرمایه گذ اری در بخش نفت و گاز ایران را برای شرکت های خارجی تا 25 درصد افزایش داده است.

حسن روحانی رییس جمهور منتخب ، وعده بهبود رابطه با کشورهای جهان و بهبود فضای کسب و کار را داده است. انتخاب روحانی به ریاست جمهوری  و تاثیرات روانی ناشی از آن در تقویت ارزش پول ملی و نیز کاهش قیمت برخی اقلام از جمله طلا موثر بوده است.

از نظر کارشناسان اقتصادی سیاست های اقتصادی و خارجی روحانی در صورت موفقیت نسبی می تواند با تزریق امید و ثبات در بازار از مشکلات کنونی که ناشی از سوء مدیریت و بی ثباتی و تحریم های بین المللی است، بکاهد./عصرایران