اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاندیداها پس از شرکت در انتخابات چه گفتند


سخنان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پس از شرکت در انتخابات.

روحانی: همه باید به برنده انتخابات کمک کنند

خبرگزاری فارس:
حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از شرکت در انتخابات و انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران از برگزاری روند انتخابات ابراز رضایت کرد.

وی افزود: انتخابات مفهوم بالایی دارد و به معنای تغییر و تحول است و امیدوارم همه مردم امروز با حضور خود در صحنه حماسه سیاسی را تحقق بخشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، گفت: مردم صاحب کشورند و با رای خود به کاندیدای مورد نظرشان اجازه خدمت می‌دهند.

روحانی افزود: برای ما اصل نظر مردم است و از دست‌اندرکاران انتخابات نیز می‌خواهم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حداکثر امانتداری را در قبال رای مردم که امانت به دست آنهاست داشته باشند.

وی با تاکید بر مشارکت هرچه بیشتر مردم در اداره امور کشور تصریح کرد: امروز با آرای بیشتر خود قوام و قدرت جمهوری اسلامی را افزایش می‌دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگاری که خواستار پیام وی به ملت شده بود، اظهار داشت: پیامم برای همه مردم عزیز این است که امروز روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است.

روحانی افزود: کسی فکر نکند که با نیامدن پای صندوق مشکل حل می‌شود بلکه هر کس پای صندوق رای نرفت به معنای رای به عدم انتخاب است.

وی متذکر شد: از همه ملت انتظار است که از بین کاندیداها به انتخاب خود و کسی که حداقل و کف مطالبات آنها را نیز برآورده می‌کند رای دهند.

خبرنگاری از نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوال کرد که در صورت اعتراض داشتن به نتیجه انتخابات چگونه اعتراضش را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: راه حل اعتراض در قانون پیش‌بینی شده و ما همان راه را طی می‌کنیم.

روحانی در خصوص توصیه به هوادارانش در صورت عدم پیروزی در انتخابات هم، اظهار داشت: خیلی دوست دارم فضا عقلانی بماند و هر کس که برنده انتخابات شد همه به او کمک کنند.

وی در عین حال از برخی بداخلاقی‌ها در ساعات ممنوعیت تبلیغات ابراز گلایه کرد و گفت: تهمت‌هایی به من زده شد که به دلیل ممنوعیت تبلیغات پاسخ ندادیم.

روحانی اضافه کرد: من برای حاکمیت اخلاق به صحنه آمدم و اگر مردم مصلحت بدانند و بار مسئولیت را با انتخاب خود بر دوشم بگذارند افراط و بداخلاقی را از بین می‌برم.

«با کمک همه مردم می‌توانیم اخلاق محمدی را در کشور حاکم کرده و همواره پیرو راه و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت باشیم».

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص خبر اعلام پیروزی‌اش در انتخابات در یکی از سفرهای انتخاباتی‌اش، اظهار داشت: من نگفتم پیروزم و کسی هم نمی‌تواند از الان چنین ادعایی داشته باشد.

روحانی افزود: هم در کرمان و هم در مراکز استان‌های دیگر گفتم که روز 24 خرداد روز حماسه است و خواستم که همه پای صندوق رای بیایند و هر کس 10 نفر را نیز ترغیب به حضور در انتخابات کند.

وی ادامه داد: مردم اگر در 24 خرداد حماسه بیافرینند که انشاءالله خواهند آفرید، 25 خرداد روز جشن آنهاست که موفق شده‌اند در این همایش عظیم شرکت کنند و در واقع گفتم که ملت پیروز است، نه کاندیدای خاص.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: هر کس در انتخابات پیروز شود بعد از حمد و شکر خدا باید از ملت تشکر کند به خاطر اینکه او را لایق دانستند و بر اساس حق خود بار امانت مسئولیت را به وی سپردند.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مشارکت مردم در این دوره انتخابات، اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌ها و مشاهداتی که داشته‌ام، احساس می‌کنم مشارکت در این انتخابات بالا بود.

وی ادامه داد: گاهی حضور مردم در همایش‌های انتخاباتی تعجب‌برانگیز بود و اجتماعی که روز چهارشنبه گذشته در مشهد انجام شد برخی گفتند که در تاریخ این شهر در هیچ انتخاباتی نظیر نداشته است.

روحانی ادامه داد: به نظرم حضور مردم در این دوره فعال‌تر و بیشتر بوده و پیروزی ما همین است که مردم بر خلاف تبلیغ دشمن برای تحریم انتخابات، در صحنه‌اند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در پایان گفت: وقتی مردم در صحنه باشند در قبال دشمنان قدرت مقاومت داریم و پیروز خواهیم بود و به خوبی می‌توانیم با کمک ملت مشکلات کشور را حل کنیم.


ولایتی: ملاک رای مردم است

خبرگزاری تسنیم: علی‌اکبر ولایتی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز جمعه با حضور در مسجد گیاهی واقع در میدان تجریش تهران رای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور دوره یازدهم و همچنین شورای اسلامی شهر تهران به صندوق انداخت.

وی حدود ساعت 9:20 صبح خیابان منتهی به مسجد گیاهی را به صورت پیاده و در جمع هواداران خود طی کرد و در این حوزه اخذ رای حضور یافت.

پیش از رسیدن ولایتی به مسجد گیاهی چند تن از اعضای هیئت امنای مسجد و همچنین رئیس اتحادیه مشاورین املاک کشور برای استقبال از ولایتی جلو مسجد حضور یافتند.

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پس از به صندوق انداختن رای خود با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا برای کنار رفتن به نفع اصولگرایان نامه‌ای از مهدوی‌کنی دریافت کرده‌اید، تاکید کرد: خیر، دریافت نکرده‌ام.

وی در ادامه سخنان خود گفت: از همه ملت ایران تقاضا می‌کنم به صندوق‌های رای هجوم بیاورند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند، چرا‌که این رای مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور و اعضای شوراهای شهر یک تائید مجددی بر حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ولایتی همچنین تاکید کرد: ملاک رای مردم است و هر کسی که مردم به آن رای دادند، مورد احترام همه ماست و اگر به من اعتماد کنند و رای بدهند، من به قول‌هایی که به مردم دادم، انشاءالله و به یاری خداوند و حمایت مردم عمل خواهم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مردم به هر کس دیگری رای دادند و فرد دیگری مورد تائید مردم قرار گرفت و بیشترین رای را آورد، ما هم در خدمت او هستیم و همه ما کاندیداها تعهدمان بر این است که در خدمت مردم شریف ایران باشیم، چه در سمت ریاست جمهوری و چه در هر سمت دیگری چرا‌که مهم این است که مردم حضور هرچه بیشتری در کنار صندوق‌های رای در انتخاب کاندیدای اصلح داشته باشند و آنکه پیروز نهایی است ملت بزرگ ایران هستند.


قالیباف: به انتخاب مردم احترام می گذارم

خبرگزاری مهر:  محمد باقر قالیباف ساعت 10:15 با حضور در بارگاه حرم حضرت عبدالعظیم رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نتیجه انتخابات را چگونه می بینید؟ گفت: هرچه خواست خدا باشد همان می شود.

وی افزود: قطعا انتخاب مردم بهترین انتخاب است و باید به آراء مردم احترام گذاشت. ما به دنبال تغییرات اساسی در حوزه پیشرفت و عدالت هستیم.


محسن رضایی : مردم به هر کسی رای بدهند خدا را شکر خواهم کرد

خبرگزاری فارس:  محسن رضایی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در روستای منجیل‌آباد برای رای‌دادن حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: پیام من به ملت ایران این است که انتخابات و تعیین دولت، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا از دستاوردهای بزرگ خود ملت ایران است که به بهای سنگینی آن را به دست آورده‌‌ایم و تعیین سرنوشتمان به دست خودمان افتاده است.

وی افزود: ما باید از این میراث گرانقدر امام (ره) و شهدا مراقبت کنیم و مراقبت کردنمان این است که در انتخابات حضور فعال و باشکوهی داشته باشیم تا ثابت کنیم که به دستاوردهای خودمان وفادار هستیم.

رضایی تصریح کرد: فراز و نشیب‌های فراوانی در زندگی مردم وجود دارد اما نباید اینها مانع از حضور مردم در انتخابات شود و مردم باید خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند، لذا از مردم تقاضا می‌کنم که در عرصه انتخابات حاضر شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از اینکه رئیس‌جمهور شدید اولین کاری که می‌کنید، چیست؟، گفت: اولین کاری که در دولتم می‌کنم این است که مشکل گرانی و بیکاری را حل خواهم کرد.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت عدم پیروزی چه توصیه‌ای به هوادارانتان دارید، خاطرنشان کرد: مردم به هر کسی رای بدهند خدا را شکر خواهم کرد و مطمئن هستم که ملت ایران حماسه‌ای متفاوت و باشکوه را رقم خواهند زد.

همچنین وی بعد از رای دادن در روستای منجیل آباد بر سر مزار شهدای این روستا حاضر شد و گفت: اعیاد ماه شعبان را به اهالی روستای منجیل آباد و تمامی ملت ایران تبریک می‌گویم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : من سرباز رهبری هستم و آمده‌ام تا به آرزوی شهدا مبنی بر زندگی بهتر برای ملت ایران جامه عمل بپوشانم و لذا به خاطر همین در عرصه انتخابات حاضر شدم.


جلیلی: به رأی مردم احترام می‌گذارم

خبرگزاری فارس:  سعید جلیلی در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافت و در پاسخ به خبرنگار ما گفت: به رأی مردم احترام می‌گذارم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات گفت: تاکنون شاهد حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات بوده‌ایم و به لطف خدا انتخابات تاکنون به خوبی پیش رفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: بنده رأی مردم را قبول دارم و به آن احترام می‌گذارم.


غرضی: نظر وزارت کشور، شورای نگهبان و مردم مورد تایید من است

خبرگزاری مهر: سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد لرزاده در جنوب شرق تهران تهران رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تهران به صندوق شعبه 1469 انداخت.

غرضی قبل از این که رای خود را به صندوق بیندازد در جمع خبرنگاران گفت: من به مدت 10 سال در این خیابان زندگی کردم و در کوچه ها و خانه های اینجا قبل از انقلاب مخفی شده بودیم. اینجا از اول مشروطه تا به حال زنده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه پیامی به مردم دارید، گفت: امروز روز ملی است. انتخابات زندگی مردم را نوسازی می کند امروز مردم مسئولیت قلبی خود نسبت به نظام اسلامی را ارائه می دهند.

وی ادامه داد: امروز روز یا مقلب القلوب و الابصار است. بصیرت مردم قلبا به صحنه حضور می یابد.  امروز محشر انتخابات است. ملت ایران اثبات می کند به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری توانایی اداره کشور را دارد.

غرضی با بیان این که دشمنی دشمنان سخت افزاری است، افزود: ما با قدرت نرم افزاری انتخابات جواب سخت افزاری دشمنان را می دهیم. خداوند قلوب مردم را برای کسانی که به مردم خادمند و موفق و توانمند هستند هدایت کند.

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آمریکایی ها و سردمداران آمریکایی گفته اند انتخابات ایران را قبول نداریم نظر شما در این مورد چیست گفت: آمریکایی ها هیچ چیز ما را قبول ندارند. آمریکایی ها فقط کودتاچی هستند. آن ها دشمن تراشند و حمله می کنند. آمریکایی ها می گویند تا شما از ما تبعیت نکنید شما را قبول نخواهیم داشت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر این که برنده انتخابات چه کسی خواهد شد گفت: برنده انتخابات ملت ایران است هر کسی که بیشترین رای را داشته باشد وظیفه سنگین تری بر عهده دارد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رئیس جمهور نشوید چه واکنشی خواهید داشت گفت: من هوادار ندارم اگر جایی باز کرده باشم قلوب ملت ایران است از مردم می خواهم در حق دولت مستقر دعا کنند من نه ستاد داشتم نه سخنگو به ملت بدهکارم و از کسی طلبکار نیستم اگر رای نیاوردم به سرکار قبلی ام بر می گردم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا  تمایل دارید عضو کابینه دولت جدید باشید گفت: در صورتی که شعارهای من را قبول کنند بله، من دیدم که چند نفر از کاندیداهای دیگر حرف من را قبول کردند اگر آنها گفتند که انتخاب استانداران را به رای مردم می گذارند و شعار ضد تورم می دهند خیلی خوشحال می شوم.

غرضی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا از نتیجه انتخابات تبعیت می کنید گفت: اصلا رقابتی نیست من همکاری می کنم با ملت و همکارانم همکاری می کنم ملت ایران صد سال است که دائم در صحنه حضور دارد به وزارت کشور نامه نوشتم که هیچ نماینده ای آنجا ندارم همه عزیزان حاضر در وزارت کشور نماینده من هستند.

وی ادامه داد: آنچه که انتخابات را سامان می دهد رای مردم است لذا هر نظری که وزارت کشور، شورای نگهبان و مردم گفتند مورد تایید من است.


این خبر تکمیل می شود...


ویدیو مرتبط :
مصاحبه آقای علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگردرمورد آزادی انتخابات و تبلیغات کاندیداها دربرنامه دیروز امروز فردا(92/2/26)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخوان المسلمین در انتخابات شرکت نمی کند



 

 

 

اخوان المسلمین در انتخابات شرکت نمی کند

 

اخوان المسلمین در اعتراضات شرکت کرد ولی برغم نگرانی های موجود آن را به نفع خود مصادره نکرد و با معترضین همکاری نمود.

اخوان المسلمین مصر نامزدی را برای ریاست جمهوری معرفی نمی کند.

اخوان المسلمین مصر اعلام کرد نامزدی را برای ریاست جمهوری معرفی نخواهد کرد و در هیچ دولت موقت نیز شرکت نمی کند.

راشد البایومی معاون رهبر اخوان المسلمین مصر گفت: ما در خدمت مردم هستیم ولی تمایلی به حاکمیت نداریم.

البایومی افزود: امیدورایم ارتش مسئولیتها را به عهده بگیرد و شکی در این باره نداریم. ما از ارتش به دلیل عملکردش در روزهای گذشته متشکریم که از کشور و ثبات آن حفاظت کردندو هنوز معلوم نیست اخوان المسلمین که ممنوع الفعالیت است در دولت جدید مصر چه نقشی ایفا خواهد کرد.

اخوان المسلمین در اعتراضات شرکت کرد ولی برغم نگرانی های موجود آن را به نفع خود مصادره نکرد و با معترضین همکاری نمود.

این گروه مجبور شد تا ایدئولوژی تندروانه خود را درحال حاضر کنار بگذارد تا خواسته های دموکراتیک بپیوندد. اسرائیل نگران است با رفتن مبارک که متحد آن بود معاهده صلح بین به خطر بیافتد.

بزرگترین نگرانی اسرائیل در دوهفته گذشته این بوده است که بقای قرارداد صلح بامصر در دولت جدید این کشور دیگر امکان نداشته باشد به ویژه اینکه اخوان المسلمین و دیگر گروههای مخالف قدرت پیدا کرده اند.

مبارک تا ساعتهای آخرهم تلاش کرد تا در قدرت بماند، برخی مسئولیتهایش را به معاون خود عمر سلیمان سپرد درحالی که عنوان ریاست جمهوری را برای خود حفظ نمود. ولی انفجار اعتراضها در روز جمعه اقدامات وی را رد و ارتش را مجبور کرد تا وی را بطور کامل از سمتش عزل کند.

سقوط مبارک توسط بزرگترین قیام مردمی در دوران مدرن جهان عرب ، امریکا، غرب و اسرائیل ، منطقه و حاکمان بی ثبات در خاورمیانه را گیج کرده است.

مبارک هشتاد و دو ساله اقدامات امریکا در خاورمیانه را به مدت دودهه امکان پذیر کرد که شامل حمایت از رهبران خودکامه در عوض ایجاد ثبات، مقابله با شبه نظامیان، تضمین منافع اقتصادی در معامله با دولتهای نفت خیز خلیج فارس و درنهایت هم صلح با اسرائیل بود....../تحلیل:عصرایران