اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاندیداها نباید از سران فتنه نام ببرند


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه 88 گفت: نامزدهای انتخاباتی بدانند مردم با بصیرت ایران فتنه 88 را فراموش نکردند و همواره فتنه و فتنه‌گران را می‌شناسند پس نباید نامزدها برای جلب رای برخی از افراد لائیک و ضد انقلاب از این فتنه‌گران تعریف کنند.

ایسنا: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در حاشیه همایش حماسه سیاسی که با حضور مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مشهد مقدس در بیت امام جمعه مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به فارس درمورد مناظره روز گذشته هشت کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در رسانه ملی اظهار کرد: در مجموع صدا و سیما مدیریت خوبی در مناظره داشت، در عین حال اینکه برخی می‌گویند بهتر از این نمی‌شد؛ نخیر؛ اینگونه نبوده چراکه بالاخره باز هم بهتر از این می‌توان برگزار کرد.

وی افزود: درعین حال مدیریت رسانه ملی در برنامه‌های انتخاباتی قابل تقدیر است چراکه سبب شده مردم در اقصی نقاط کشور، براساس تدبیر و تبلیغات عادلانه با کاندیداها آشنا شوند و همچنین جلوی هزینه‌های گزاف و کلان تبلیغاتی گرفته شود.

* ضرورت ارائه راه حل برای مشکلات به جای سیاه‌نمایی و وعده های واهی

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر توصیه‌های وی به کاندیداهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کاندیداها باید به جای سیاه‌نمایی و دادن وعده‌های واهی، راه حل‌های خود رابرای حل مشکلات کشور ارائه دهند.

وی با تاکید براینکه کاندیداها از کشور تصویر بدی نشان ندهند، تصریح کرد: کاندیداها برای نشان دادن توانایی‌های خود نباید سیاه‌نمایی کرده و در رسانه ملی حرف‌هایی بزنند که از کشور تصویر بدی به همه نمایش داده شود؛ قطعا زدن اینگونه سخنان در رسانه ملی کار درستی نیست.

* نامزدها بدانند ملت ایران فتنه 88 را فراموش نکردند

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به فتنه 88 یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی بدانند مردم با بصیرت ایران فتنه 88 را فراموش نکردند و همواره فتنه و فتنه‌گران را می‌شناسند پس نباید نامزدها برای جلب رأی برخی از افراد لائیک و ضد انقلاب از این فتنه‌گران تعریف کنند و یا اینکه به گونه‌ای حرف نزنند که انگار اتفاقی نیافتاده است چراکه قطعا این عمل سبب رای آوری آن‌ها نمی‌شود.


ویدیو مرتبط :
میخواهند قبح فتنه را از بین ببرند (خاتمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیراطلاعات:كمك یك میلیاردی به سران فتنه صحت ندارد



 

وزیراطلاعات:كمك یك میلیاردی به سران فتنه صحت ندارد

 

وزیراطلاعات:كمك یك میلیاردی به سران فتنه صحت ندارد/در همایش ایرانیان خارج ،‌مشروب سرو نشد

وزیر اطلاعات خبر منتشر شده به نقل از وی مبنی بر حقیقت داشتن موضوع کمک یک میلیاردی به سران فتنه را صحیح ندانست و توضیح داد: سیستمهای اطلاعاتی الزاما کمک‌ها را به شکل مستقیم به افراد نمی‌دهند بلکه راه‌های ارائه این کمک‌ها بسیار متنوع و پیچیده است و برخی رسانه‌ها مطالب مرا به‌گونه‌ای دیگر منعکس کرده‌اند.

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه‌ امروز سه شنبه کمیسیون حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات حضور یافت و به سئوالات چند تن از نمایندگان پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: اولین سئوال مربوط به کواکبیان نماینده سمنان بود که پرسید جزئیات و مستندات سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر کمک یک میلیارد دلاری به آقایان خاتمی، موسوی و کروبی چیست؟

جلالی گفت: وزیر اطلاعات به شکل تفصیلی به این سئوال پاسخ داد و گفت که درمنشور براندازی که از بخشی از اصلاح طلبان به دست آمد آورده شده که نباید از امکانات و مقدورات انسانی و غیر انسانی خارج از کشور غافل شد. همچنین در سند تاملات راهبردی حزب مشارکت آمده است که بخش مردم سالار باید از بحران‌هایی که کل سیستم سیاسی را تهدید می‌کند، استفاده نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر اطلاعات بیان نمود که دشمن هفده میلیارد و هفتصد میلیون دلار در بحث جنگ نرم هزینه کرده‌ است. اسناد آن وجود دارد. البته این رقم غیر از رقمی است که به ضد انقلاب و گروه‌های تروریستی کمک شده و همچنین غیر از رقم‌های مربوط به هزینه‌های علمی و پژوهشی و ... است.

جلالی افزود: وزیر اطلاعات گفت ما درباره پشتیبانی‌های مالی که از جریان فتنه شده بررسی مفصلی داشتیم و در آینده افشا خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر اطلاعات بیان کرد که اعترافاتی وجود دارد مبنی بر این که CIA پول به آنها داده است و این افراد از چهره‌های موثر برخی ستادهای فتنه هستند.

جلالی افزود: وزیر اطلاعات در پایان گفت که سیستم‌های اطلاعاتی الزاما کمک‌ها را به شکل مستقیم به افراد نمی‌دهند، بلکه راه‌های ارائه این کمک‌ها به جریان فتنه بسیار متنوع و در عین حال پیچیده است و برخی رسانه‌ها مطالب مرا به‌گونه‌ای دیگر منعکس کرده‌اند.

کواکبیان در پایان از توضیحات وزیر اطلاعات قانع شد.

کاظم جلالی گفت: سئول دوم را الیاس نادران نماینده مردم تهران مطرح کرد.

سئوال نادران عبارت بود از اینکه آیا در مدعوین همایش دوم ایرانیان افراد ضد انقلاب، مسئله‌دار و نزدیک به اپوزسیون وجود داشته است؟ چقدر هزینه صورت گرفته است؟ آیا سرو مشروبات الکلی و رقص مختلط در شب همایش در یکی از هتل‌ها صحت دارد؟ چقدر سرمایه از برگزاری این همایش جذب اقتصاد کشور شده است؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: وزیر اطلاعات در پاسخ به این سئوال گفت که در خصوص این همایش وزارت گزارش جامعی از نقاط ضعف و قوت آن تهیه کرده که این گزارش منصفانه و دقیق است. من قائلم در سرجمع، نقاط مثبت این همایش بر نقاط ضعفش می‌چربید.

جلالی گفت: وزیر اطلاعات اعلام کرد در خصوص افراد مدعو جلسه همه تشریفات و ماموریت‌ها انجام شده بود. اما این‌که این همایش چه میزان هزینه داشته مربوط به ما نیست. بلکه مربوط به سازمان حسابرسی است و ماموریت‌ ما نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر اطلاعات اعلام کرد که در خصوص سرو مشروبات الکلی هیچ سندی وجود ندارد و وی با انگیزه‌ جدی مسئله را پیگیری کرده‌ و چنین چیزی نیافته است...../تحلیل:عصرایران