اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال + جدول


فدراسیون فوتبال پس از پایان دوره ریاست علی كفاشیان، دوباره 4 سال به دست یك غیر فوتبالی اداره خواهد شد.

خبرآنلاین: رئیس آینده فدراسیون فوتبال قطعا فوتبالی نخواهد بود.

فدراسیون فوتبال پس از پایان دوره ریاست علی كفاشیان، دوباره 4 سال به دست یك غیر فوتبالی اداره خواهد شد.

گزینه‌های ریاست بر فدراسیون فوتبال، هیچ كدام سابقه فوتبالی ندارند و نكته جالب اینجاست كه از میان آن‌ها فقط علی كفاشیان سابقه ورزشكاری دارد. صبح سه‌شنبه گفته می‌شد كه محمد مایلی‌كهن هم قصد ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را دارد.

 او حتی به فدراسیون فوتبال هم رفت اما زمانی كه از فدراسیون بیرون آمد به خبرنگاران گفت: «ثبت نام نكردم.» با این حساب تنها گزینه فوتبالی كه می‌خواست رئیس فدراسیون فوتبال شود، وارد صحنه رقابت نشد تا غیر فوتبالی‌ها یكه‌تاز این عرصه باشند.


البته از میان گزینه‌هایی كه ریاست فدراسیون فوتبال را می‌خواهند، هر كدام چند سالی سابقه حضور در ورزش آن هم در پست‌های مدیریتی را دارند. سرشناس‌ترین گزینه علی كفاشیان، رئیس فعلی فدراسیون فوتبال است كه برخی از اهالی فوتبال او را با توجه به تجربیاتش، مناسب‌ترین گزینه می‌دانند. او كه عضو تیم ملی دوومیدانی هم بوده، تنها ورزشكار این صحنه رقابت است.

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ هم یكی از كاندیداهاست. ورود عزیز محمدی به ورزش با باشگاه مقاومت بود. او كه سابقه حضور در سپاه را دارد، به عنوان یكی از مدیران این باشگاه نظامی وارد ورزش شد و پس از سال‌ها فعالیت در فوتبال ایران، به عنوان رئیس سازمان لیگ انتخاب شد. مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم چنین وضعیتی داشت. او هم پس از این‌كه با سپاهان اصفهان و به عنوان عضوی از هیات مدیره این تیم وارد ورزش شد، خودش را تا حد نایب رئیسی فدراسیون فوتبال بالا كشید.

محمدحسین قریب هم گزینه‌ای دیگر برای ریاست فدراسیون فوتبال است. او كه ورودی ناگهانی به صحنه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال داشت، اخیرا جلسه‌ای با وزیر ورزش داشته كه همین جلسه باعث شده شایعاتی در مورد حمایت وزارت ورزش از او شنیده شود. او در حال حاضر بیشترین شانس را برای نشستن روی صندلی علی كفاشیان دارد.

جمشید تقی‌زاده هم یكی از كاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال است. او كه سابقه ریاست بر فدراسیون‌های بولینگ و ژیمناستیك را دارد، دلیل حضورش در انتخابات فوتبال را «تكلیف» عنوان كرده است! جالب است كه تقی‌زاده برای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی هم كاندید شده است و گفته كه حضور هم‌زمان در مجلس و فدراسیون فوتبال اشكالی ندارد!

ام كاندیدا

سابقه به عنوان ورزشكار

سابقه به عنوان مدیر ورزشی

سوابق غیرورزشی

علی كفاشیان

عضو تیم ملی دوومیدانی

رئیس فدراسیون دوومیدانی –دبیر كل كمیته ملی المپیك – معاون فنی سازمان تربیت بدنی – رئیس فدراسیون فوتبال

كارمند وزارت اقتصاد و دارایی – دبیر شورای ارز بانك مركزی و معاون ارزی بانك مركزی

عزیز محمدی

-

عضو هیات مدیره باشگاه فجر سپاسی – سرپرست تیم ملی فوتبال امید – رئیس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال

مسئول پرسنلی ستاد نیروی زمینی سپاه - مسئولیت در قرارگاه خاتم الانبیاء - مسئولیت در نیروی مقاومت بسیج

محمدحسین قریب

-

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال - مدیرعامل باشگاه استقلال (یكی از قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر در زمان حضور او اتفاق افتاد)

فرمانده یگان مهندسی در جنگ – حضور در ستاد اجرایی فرمان امام -

مهدی تاج

-

عضو هیات مدیره باشگاه سپاهان – نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال – رئیس كمیته داوران فوتبال

معاون اداره کل صنایع استان اصفهان - مدیر کل فروشگاه رفاه اصفهان - معاون فروش و صادرات کارخانه ذوب آهن - مدیر فروش و صادرات کارخانه فولاد مبارکه - مدیر مسئول روزنامه جهان فوتبال

جمشید تقی‌زاده

-

مدیر كل تربیت بدنی استان‌های تهران و آذربایجان شرقی – عضو هیات مدیره ماشین‌سازی تبریز – رئیس فدراسیون ژیمناستیك – رئیس فدراسیون بولینگ

شهردار و فرماندار میانه - مدیریت آتش نشانی و امور ایمنی استان آذربایجان شرقی – كاندیدای حضور در مجلس نهم شورای اسلامی


ویدیو مرتبط :
دیدار تاج با ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاندیداهای احتمالی ریاست فدراسیون فوتبال


در حالی که حدود 2 ماه دیگر تا انتخاب فدراسیون فوتبال بیشتر زمان باقی نمانده است خیلی‌ها دوست دارند بدانند چه کسانی قرار است در این انتخابات شرکت کنند.

روزنامه ابتکار: در حالی که حدود 2 ماه دیگر تا انتخاب فدراسیون فوتبال بیشتر زمان باقی نمانده است خیلی‌ها دوست دارند بدانند چه کسانی قرار است در این انتخابات شرکت کنند. جذابیت‌های ریاست در فدراسیون فوتبال و البته برد رسانه‌ای آن در کنار "قدرت” آن برای کسی که به این عنوان می‌رسد باعث می‌شود در هر دوره از انتخابات افراد زیادی برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کنند هرچند که معمولا تعدادی از آنها پیش از فرا رسیدن انتخابات کنار می‌کشند و نفرات اصلی در انتخابات باقی می‌مانند. اما حالا و در فاصله دو ماه مانده تا برگزاری مجمع دقیقا مشخص نیست چه کسانی می‌خواهند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند و این بار ظاهرا ماجرا کمی سری‌تر از دوره‌های گذشته است. ظاهرا به جز علی کفاشیان، رئیس دو دوره گذشته فدراسیون فوتبال کسی تمایلی برای شرکت در انتخابات ندارد یا حداقل تصمیم ندارد تصمیمش را رسانه‌ای کند. به جز کفاشیان، از محمد دادکان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، محمود اسلامیان نایب رئیس فدراسیون و مهدی تاج رئیس سازمان لیگ، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال و عزیز محمدی رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال یاد می‌شود هرچند که هیچکدام از آنها تا بدین جای کار این موضوع را تایید نکرده‌اند.

علی کفاشیان

علی کفاشیان تنها کسی است که صراحتا اعلام کرده که می‌خواهد در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند. او تنها کسی است که 8 سال در فدراسیون فوتبال ریاست کرده است و امیدوار است در این دوره هم بتواند رای اعتماد را از مجمع فدراسیون فوتبال بگیرد. کفاشیان هم اکنون رای اکثریت اعضای مجمع را دارد ولی گفته می‌شود با ورود نهادهای نظارتی به فدراسیون فوتبال و جلساتی که با وی برگزار شده، این بار کار سختی برای رئیس شدن دارد، هرچند که وی قاعده این بازی را به خوبی بلد است و با تغییراتی که در اساسنامه فدراسیون داده، جای پای خودش را تا حدودی سفت کرده است و باید دید سرانجام این ماجرا چه می‌شود.

علیرضا اسدی

علیرضا اسدی چند ماه قبل با پیشنهاد وزارت ورزش و رای اعتماد اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان دبیر کل فدراسیون معرفی شد. او از همان ابتدا رابطه خوبی با کی‌روش نداشت و البته سعی می‌کرد فاصله خود را با علی کفاشیان حفظ کند و حالا هم به عنوان یکی از گزینه‌های شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال معرفی کند. اسدی در مورد شایعه حضورش در انتخابات فدراسیون به «نسیم آنلاین» گفت: حالا تا انتخابات فدراسیون فوتبال زمان زیادی باقی مانده است. شما دوست دارید از من جواب قطعی بگیرد ولی من می‌گویم از این ستون تا آن ستون فرج است. اجازه بدهید تا ببینیم چه می‌شود.

مهدی تاج

مهدی تاج یک سیاست‌مدار واقعی است با یک کارنامه خاکستری در پست ریاست سازمان لیگ. هرچند تاج در جوانگرایی لیگ موفق بوده است و البته نظم خوبی به بازی‌های لیگ برتر بخشیده است اما از نظر درآمدزایی هرگز نتوانسته مدیرموفقی باشد چراکه نه قرارداد حق پخش را امضا کرده است و نه در تبلیغات محیطی دور زمین موفق بوده است. مهدی تاج در مورد شایعه حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال به «نسیم آنلاین» گفت: دوست دارم بعدا به طور مفصل در این باره صحبت کنم اما اگر بخواهم در یک جمله در این باره نظر بدهم، نه شرکت نمی‌کنم.

محمد دادکان

بحث حضور دادکان در انتحابات فدراسیون فوتبال برای اولین بار از سوی خودش مطرح شد اما از همان ابتدا این سوال مطرح شد که حضور او در انتخابات چقدر جدی است؟ هرچند دادکان همواره خودش تلاش می‌کند از خود چهره‌ای در حد یک قهرمانی ملی درست کند اما گفته می‌شود او رایی در مجمع ندارد و تنها از سوی نهادهای بالاتر از ورزش به دنبال رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال است.

محمود اسلامیان

هرچند اسلامیان چند وقت پیش صراحتا اعلام کرد از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال کنار کشیده است اما او با سابقه‌ای که در ورزش دارد بعید است سودای ریاست در فدراسیون فوتبال را در سر نپروراند. اسلامیان بنیان گذار باشگاه سپاهان است و گفته می‌شود بدش نمی آید بتواند ایده‌های نوین مدیریت فوتبال را در فدراسیون پیاده کند. البته فعلا اسلامیان پرچم حمایت از کفاشیان را برافراشته است و باید دید تا روز انتخابات چه تصمیمی می‌گیرد. این نکته را نباید فراموش کنیم که اولویت اسلامیان رسیدن به وزارت(وی تمایل به حضور در دو وزارتخانه را دارد) است و اگر نتوانست به این مهم دست پیدا کند، فدراسیون فوتبال می‌تواند جای خوبی برای خدمت باشد.

عزیز محمدی و علی فتح‌الله‌زاده

فردی که در دوره گذشته در انتخابات شرکت کرد و پس از رای کمی که داشت در دور دوم از علی کفاشیان حمایت کرد. گفته می‌شود وی مانند دوره گذشته رای بالایی ندارد و باید دید در نهایت تصمیم می‌گیرد وارد انتخابات شود یا نه؟ فتح‌الله‌زاده هم که شنیده شده تاکنون دو جلسه با برخی از مسئولان ورزش برگزار کرده و بی‌میل نیست تا در انتخابات حضور پیدا کند.