اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کانادا فهرست اموال دولت ایران را منتشر کرد



فهرست اموال دولت ایران

در اقدامی ضد ایرانی و برای کمک به گروه‌های صهیونیستی
کانادا فهرست اموال دولت ایران را منتشر کرد

وزارت خارجه کانادا با هدف کمک به گروه های صهیونیستی که خواستار جبران خسارات ادعایی خود از حساب های ایران شده اند فهرست اموال و دارایی های دولت ایران در این کشور را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه کانادا با ادامه سیاست های خصمانه خود علیه ایران اخیرا اطلاعاتی را در مورد اموال و دارایی های دولت ایران در این کشور منتشر کرده است.

این اطلاعات می تواند به گروه هایی که علیه دولت ایران در دادگاه های کانادا شکایت کرده اند و خواستار جبران خسارات ادعایی خود از اقدامات منتسب به ایران شده اند کمک کند.

پایگاه اینترنتی سان نیوز نتورک اعلام کرد وزارت خارجه کانادا  فهرستی از دارایی ها و حساب های بانکی جمهوری اسلامی ایران در کانادا را منتشر کرده است که می تواند تلاش ها برای اقدامات حقوقی علیه این کشور را تسهیل کند.

کانادا در سال 2012 قانونی را به تصویب رساند که به قربانیان عملیات های تروریستی اجازه می دهد مرتکبین و حامیان این اقدامات را بدون در نظر گرفتن محل وقوع اقدام تروریستی تحت تعقیب قرار دهند.

برخی گروه های صهیونیستی و ضد ایرانی طی سال های اخیر پرونده هایی را در دادگاه های آمریکا و کانادا طرح کرده و با ادعای کمک ایران به گروه های مقاومت لبنان و فلسطین خواستار جبران خسارات وارده به صهیونیست ها در عملیات های این گروه ها از حساب ایران شده اند.

بر اساس این گزارش فهرست دارایی های غیر دیپلماتیک ایران شامل سه حساب بانکی با بیش از 2.6 میلیون دلار موجودی و 11 حساب دیگر است که موجودی آنها اعلام نشده است.

این حساب ها می توانند در هر شکایتی علیه دولت ایران محل جبران خسارت قرار گیرند اگرچه هرگونه اقدام در برداشت از حساب های ایران خلاف مقررات و اصول حقوق بین الملل است.

در فهرست منتشر شده از سوی وزارت خارجه کانادا همچنین از ساختمان تعطیل شده سفارت ایران در کانادا، اقامتگاه مجلل سفیر ایران در اوتاوا و یک آپارتمان در مرکز شهر برای کارکنان سفارت اشاره شده که ارزش مجموع آن ها میلیون ها دلار تخمین زده می شود. این اموال به دلیل برخورداری از معافیت دیپلماتیک از هرگونه اقدام حقوقی مصون هستند./تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
اموال مازاد بانک ها فهرست شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اموال دولت ایران در کانادا مسدود شد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با ادعای حمایت ایران از حماس

قاضی کانادایی دستور توقیف اموال ایران در این کشور را صادر کرد!

در ادامه سیاست‌های خصمانه کانادا علیه ایران، دادگاهی در کانادا در راستای ادعایی واهی دستور توقیف اموال ایران در این کشور از جمله سفارت ایران را برای پرداخت غرامت به خانواده قربانی حادثه‌ای در سال 2002 صادر کرد.

مارلا نبت 24 ساله در سال 2002 در یک بمب‌گذاری در دانشگاه «هبرو» در بیت‌المقدس کشته شد و دادگاهی در آمریکا حماس را مسوول آن حمله معرفی کرد.

هم‌چنین با این ادعا که حماس از جانب ایران حمایت می‌شود درخواست شد که ایران و وزارت اطلاعات و امنیت ایران به والدین و خواهر نبت 12904548 دلار به عنوان غرامت پرداخت کند.

بر اساس گزارش روزنامه نشنال‌پست قاضی الن نوشته است که خواهان‌های این پرونده نتوانستند حکمی علیه اموال ایران در آمریکا را به دست آورند. بنابراین خانواده نبت برای مسدود شدن سرمایه‌های ایران به نفع آن‌ها سراغ کانادا رفتند.

بر اساس گزارش این روزنامه، یک قاضی در انتاریو دستور مسدود شدن اموال ایران در کانادا از جمله سفارت ایران در اتاوا و مرکز فرهنگی پیشین ایران در تورنتو را صادر کرد.

این اموال تا زمانی که تصمیم‌گیری شود آیا می‌تواند به نفع خانواده قربانی ضبط شود یا خیر، مسدود می‌شود./ایسنا