اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کانادا در مبارزه علیه داعش شرکت می‌کند


نخست‌وزیر کانادا روز جمعه اعلام کرد که این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه مشارکت خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: «استفان هارپر» نخست‌وزیر کانادا روز جمعه اعلام کرد که این کشور در حملات هوایی ائتلاف آمریکا علیه داعش در عراق مشارکت خواهد کرد.

آقای هارپر که در مجلس عوام این کشور صحبت می‌کرد، گفت مشارکت کانادا در عملیات نظامی نهایتا 6 ماه به طول می‌انجامد و ضمنا قرار نیست این کشور نیروی زمینی به عراق اعزام کند.

هرچند این طرح هنوز نهایی نشده و باید هفته آینده در پارلمان به رأی گذاشته شود، اما با توجه به اکثریت محافظه‌کاران در پارلمان استرالیا، انتظار می‌رود هم‌حزبی‌های آقای هارپر با این طرح موافقت کنند.

پیش از کانادا، جنگنده‌های انگلیسی و فرانسوی چندین بار مواضع داعش را در عراق هدف قرار داده بودند. امروز استرالیا نیز اعلام کرد جنگنده‌ها و نیروهای ویژه خود را برای اقدام نظامی در عراق، به این کشور اعزام می‌کند.

با وجود مشارکت کشورهای غربی در اقدام نظامی در عراق، تاکنون هیچ‌یک از متحدان اروپایی آمریکا درخواست واشنگتن برای حضور در عملیات در سوریه را نپذیرفته‌اند.

عربستان، امارات و بحرین کشورهایی هستند که همراه با ایالات متحده در هفته گذشته زیرساخت‌های سوریه از جمله چندین پالایشگاه را هدف قرار داده‌اند. پارلمان ترکیه نیز روز گذشته (پنجشنبه) به دولت این کشور برای دخالت نظامی در عراق و سوریه اجازه عملیات داد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز 10 سپتامبر طی نطقی تلویزیونی از «راهبرد» خود برای «تضعیف و نهایتا نابودی داعش» رونمایی کرد. حملات هوایی و تقویت مخالفان مسلح فعال در سوریه که آمریکا آن‌ها را «میانه‌رو» می‌خواند، از اصلی‌ترین بندهای این راهبرد است. بخش بزرگی از تسلیحاتی که در داعش در حال حاضر در اختیار دارد، از کانال گروه‌های «میانه‌رو» دریافت کرده است.


ویدیو مرتبط :
قوای خاص مبارزه علیه داعش افغانستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلمان و انگلیس در حملات هوایی علیه داعش در سوریه شرکت نمی‌کنند



اخبار,اخبار بین الملل, حملات هوایی علیه داعش

 

 اخبار  بین الملل - آلمان و انگلیس در حملات هوایی علیه داعش در سوریه شرکت نمی‌کنند

 وزیران امور خارجه آلمان و انگلیس اعلام کردند که برلین و لندن در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه مشارکت نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند،‌ وزیر امور خارجه انگلیس در برلین گفت: بسیار واضح اعلام می‌کنم که برای شرکت در عملیات‌هایی هوایی در سوریه از ما درخواستی نشده است و ما نیز تمایلی به شرکت در این کمپین نداریم.

فیلیپ هاموند نیز تاکید کرد: انگلیس به صورت کلی از رویکرد آمریکا برای توسعه و تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه دولت اسلامی (داعش) حمایت می‌کند اما با این حال انگلیس در هیچ‌گونه حمله هوایی در سوریه شرکت نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه تاکید کرد: ما در این باره سال گذشته در پارلمان خودمان بحث و رایزنی کردیم و ما در موضع خود بازنگری نخواهیم کرد.

پارلمان انگلیس سال گذشته درخواست دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر دولت ائتلافی این کشور را برای حمله به سوریه نپذیرفت؛ اقدامی که با اعتراض برخی از کشورهای غربی از جمله فرانسه و آمریکا روبرو شد.

وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن برنامه‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی علیه "دولت اسلامی" در چارچوب یک "استراتژی سیاسی" شد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده شامگاه چهارشنبه به تشریح استراتژی آمریکا برای نابودی شبکه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" پرداخت. وی تاکید کرد که آمریکا در رأس یک ائتلاف بین‌المللی مصمم است نیروهای داعش را "هر کجا که هستند" نابود کند.

آلمان هفته گذشته نخستین محموله‌ی تجهیزات نظامی را برای حمایت از کردها به کردستان عراق فرستاد و وعده داده به زودی مقداری سلاح پیشرفته از جمله موشک‌های ضد تانک در اختیار پیشمرگ‌ها قرار دهد.

اشتاین‌مایر می‌گوید کمک‌های ارسالی به کردستان عراق چیز کمی نیست و "در تناسب با مسئولیتی قرار دارد که بر عهده ماست".

سخنان اشتاین‌مایر همزمان پاسخی به برخی سیاست‌مداران محافظه‌کار در دولت ائتلافی این کشور ارزیابی شده که خواهان همکاری آلمان با نیروهای آمریکایی در مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه شده‌اند.

فیلیپ میسفلدر، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون محافظه‌کاران در پارلمان آلمان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با کانال یک تلویزیون آلمان گفت، تا جایی که به کنترل حریم هوایی مربوط باشد نظر این فراکسیون حمایت از نیروهای آمریکایی است.

یورگن تریتین، سیاست‌مدار حزب سبزها ضمن رد دخالت نظامی آلمان در درگیری‌های منطقه خواهان جلوگیری از پیشروی تروریست‌های "دولت اسلامی" با استفاده از یک "استراتژی سیاسی" شد.

اخباربین الملل - ایسنا