اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کالاهای عجیبی که وارد ایران می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی ,  کالاهای وارداتی

در فروردین ماه سال جاری از کشور لوگزامبورک کالاهایی نظیر روغن جگر ماهی و اجزاء روغن، ویتامین c، قرقره‌های طناب‌دار بالاکشنده و چرخ‌های بالاکشنده، وارد کشور شده است.

بررسی آمارهای وارداتی در ماه ابتدایی سال نشان می‌دهد که ایران از برخی کشورهای کم نام و نشان نیز به واردات می‌پردازد و گاهی نام کالاهای عجیبی در لیست واردات جای می‌گیرند.

طبق اعلام گمرک ایران، در ماه نخست امسال از کشورهایی نظیر لوگزامبورگ، لیختن اشتاین، مقدونیه، گرجستان، بوسنی و هرزگوین، بنگلادش، سریلانکا، سنگال، صربستان، قبرس، فیلیپین و ویتنام به ایران کالا صادر شده است.

بر اساس جداول گمرک ایران، در فروردین ماه سال جاری از کشور لوگزامبورک کالاهایی نظیر روغن جگر ماهی و اجزاء روغن، ویتامین c، قرقره‌های طناب‌دار بالاکشنده و چرخ‌های بالاکشنده، وارد کشور شده است.

در این مدت از کشور لیختن اشتاین کالاهای پزشکی نظیر دریچه قلب، آنتی سرمک‌ها و دیگر مشتقات خونی، لوازم مصرفی آنژیوگرافی و چندین کالا در زمینه ابزارآلات وارد کشور شده است.

در فروردین ماه، از کشور ویتنام گوشی تلفن همراه، تیوپ برای موتور سیکلت و چند نوع ابزار دیگر وارد کشور شده است.

از کشور مقدونیه نیز مصوناعت پلاستیکی به ایران صادر شده است.

در فروردین ماه 94 انواعی از چوب از کشور بوسنی و هرزگوین به ایران آمده است.

دانه کنجد و دو نوع نخ از کشور بنگلادش به ایران وارد شده است.

لوبیای سبز از سنگال، چای سیاه تخمیر شده و نارگیل از سریلانکا، در و پنجره و قطعات منفصله برای تولید تراکتور از صربستان، موز و آناناس و زیورآلات بدلی از فیلیپین، برخی قطعات برای ماشین‌آلات نظیر بلبرینگ و قندهای خالص از لحاظ شیمیایی از کشور قبرس، در فروردین سال جاری به کشور وارد شده است. 

 

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
توپ هایی که به شکل عجیبی وارد دروازه نشدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کالاهای عجیبی که از چین وارد می‌کنیم را بشناسید



اخبار,اخبار اقتصادی ,کالاهای وارداتی

آمارهای گمرک نشان می دهد که چین اصلی ترین شریک تجاری ایران محسوب می شود چراکه بیشترین واردات ایران از این کشور انجام می شود و بیشترین حجم صادرات نیز به چین صورت می گیرد.

به گزارش صدای اقتصاد، مجموع واردات ایران در سال گذشته 52 میلیارد دلار و مجموع صادرات کشور 49 میلیارد دلار  برآورد شده است. چین سهم 25 درصدی از صادرات ایران و سهم 23 درصدی از وارد کشور را به خود اختصاص داده است.
 
طبق آمار گمرک در سال گذشته 12 میلیارد و 561 میلیون دلار کالا که مجموع وزن آن 5 هزار و 362 تن بوده است، از چین وارد کرده ایم.  سهم وزنی این واردات نسبت به کل واردات کشور 13 درصد اما سهم ارزشی آن 23.9 درصد بوده است.
 
ارزش ریالی واردات از این کشور نیز بیش از 33 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
 
طبق آمارهای گمرک، واردات از چین با افزایش 28 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است.
 
این حجم بالای واردات نشان می دهد که گستردگی کالاهای وارداتی نیز بسیار زیاد بوده است در این میان اما نام برخی کالاها در ردیف تعره های وارداتی از این کشور خودنمایی می کند.
 
یکی از این ردیف تعرفه ها "خون انسان، خون حیوان برای مصارف درمان یا پیشگیری یا تشخیص بیماری و ..." است که در طول سال گذشته ارزش واردات کالاهای مشمول این ردیف یک میلیون و 956 هزار دلار بوده است. وزن این کالاها 36 تن و ارزش دلاری آن 5 هزار میلیارد تومان بوده است.
 
خاک اره و ضایعات دور ریز چوب از دیگر کالاهایی است که از چین وارد کرده ایم.
 
کالاهایی نظیر مجسمه های کوچک وسایر اشیاء تزئینی ازچوب به صورت صنایع دستی شامل خراطی، معرق، مشبک، ازک کاری، منبت، نقاشی روی چوب خاتم؛ چوب خاتم کاری شده ومنبت کاری شده، صنایع دستی به صورت جعبه برای زیورآلات و کارد و چنگال اشیاءچوبی، مبلمان صنایع دستی؛ خلال  چوب  کبریت؛ صنایع دستی چوبی شامل خراطی، معرق، مشبک، نازک کاری، منبت، نقاشی روی چوب خاتم؛ حصیرها، پوشش کف و پرده ها از بامبو و صنایع دستی شامل کپوبافی از نخل رونده نیز چندین ردیف تعرفه مجزا محسوب می شوند که هر کدام سهمی از واردات ایران از چین دارند.
 
همچنین جوراب شلواری؛ سایر جوراب آلات زنانه ساق بلند که بازار آن در ایران رونق خاصی دارد نیز در چند ردیف تعرفه مجزا از چین وارد می شود.
 
یکی از کالاهای وارداتی از چین "موم زنبور عسل" است که به ارزش 117 هزار دلار طی سال گذشته از چین وارد شده است.
 
واردات شن و ماسه طبیعی و غیر طبیعی با ویژگی های متفاوت در چند ردیف تعرفه ای از چین وارد می شود. انواع خاک رس،  ریگ و سنگ نیز جزو کالاهایی است که سال گذشته از چین وارد کرده ایم.

 

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد