اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کالاهای اساسی تا پایان سال گران نمی‌شود


علی اکبر پورکاوه با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نهاده های تولید در نیمه دوم سال گرفته نشده است، گفت: پیش بینی های لازم برای تامین نیازهای عمومی مردم در نیمه دوم سال به ویژه در دوره افزایش تقاضا برای مناسبت‌ها شده است.

خبرگزاری مهر: علی اکبر پورکاوه با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نهاده های تولید در نیمه دوم سال گرفته نشده است، گفت: پیش بینی های لازم برای تامین نیازهای عمومی مردم در نیمه دوم سال به ویژه در دوره افزایش تقاضا برای مناسبت‌ها شده است.

وی اعلام کرد: کالاهای پرتقاضا و مورد نیاز این ایام از طریق سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توزیع خواهد شد. سخنگوی ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: افزایش 10 تا 15 درصدی تقاضا برای کالاهای اساسی از موجودی‌های ذخیره شده تامین می شود و افزایش قیمت نخواهیم داشت.


ویدیو مرتبط :
تثبیت قیمت کالاهای اساسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارز مرجع بخش خصوصی حذف شد/ تامین نیاز کالاهای اساسی تا پایان سال



ارز مرجع ,حذف ارز مرجع

ارز مرجع بخش خصوصی حذف شد/ تامین نیاز کالاهای اساسی تا پایان سال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه جدید دولت مبنی بر حذف ارز مرجع کالاهای اساسی و دارو گفت: ارائه ارز مرجع به بخش خصوصی حذف شده است.

حسن رادمرد در گفتگو با مهر گفت: نیاز کشور به کالاهای اساسی تا پایان امسال با ارز مرجع تامین شده و در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته است که به فراخور بازار توزیع خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: موضوع حذف ارز مرجع برای کالاهایی همچون گوشت و برنج به تدریج از سال گذشته آغاز شده بود، اما برای تنظیم بازار، تکمیل ذخایر استراتژیک و عمل به تکالیف دولت در تامین کالاها همچنان شرکت بازرگانی دولتی با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام با ارز مرجع اقدام به واردات و ذخیره سازی کالا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نحوه واردات و ذخیره سازی گندم، روغن، شکر و نهاده های دامی با ارز مرجع از سوی دولت صورت می گیرد و تنها ارائه ارز مرجع به بخش خصوصی حذف شده است.

رادمرد توضیح داد: البته بخش خصوصی اگر کالاهای اساسی وارد کرده و آن را تحویل دولت دهد، مشمول دریافت ارز مرجع می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: تکمیل ذخایر مورد تکلیف دولت و تامین ذخایر استراتژیک همچنان مشمول دریافت ارز مرجع می شود و جای نگرانی برای بازار نیست./مهر