اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاشت دوربین در جایزه‌ امسال Grammy


پنجاه و هشتمین سری از مراسم جایزه‌ی گرمی (Grammy Awards) تا یک هفته‌ی دیگر برگزار می‌شود و این بار قرار است بینندگانی که از منزل پای برنامه‌ی زنده‌ی گرمی می‌نشینند، مراسم را از زاویه‌ی دید متفاوت و جذاب‌تری تماشا کنند.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: پنجاه و هشتمین سری از مراسم جایزه‌ی گرمی (Grammy Awards) تا یک هفته‌ی دیگر برگزار می‌شود و این بار قرار است بینندگانی که از منزل پای برنامه‌ی زنده‌ی گرمی می‌نشینند، مراسم را از زاویه‌ی دید متفاوت و جذاب‌تری تماشا کنند. قرار است امسال دوربین‌هایی در جایزه‌های گرمی کار گذاشته شود تا اتفاقات را از زاویه‌ی دید برنده و هنرمندی که آن جایزه را نگه می‌دارد، نمایش بدهند.

کاشت دوربین در جایزه‌ امسال Grammy

مراسم گرمی از سال 1959 هرساله برای تقدیر از بهترین موسیقی‌ها و ترانه‌های اجراشده توسط هنرمندان و خوانندگان برگزار می‌شود. آن‌چه که به برندگان اهدا می‌شود، تندیسی به شکل شیپور یک گرامافون  طلایی است که روی یک پایه‌ی ذوزنقه ‌شکل قرار گرفته.

مسوولان قصد دارند امسال دوربینی در پایه‌ی این جایزه کار بگذارند. به این ترتیب افرادی که پای گیرنده‌های دیجیتال هستند، می‌توانند مراسم را از زاویه‌ی دید برنده که جایزه را تحویل می‌گیرد و رو به حضار نظق می‌کند، ببینند.

در هریک از جایزه‌ها یک دوربین Go Pro تعبیه می‌شود. باتری هر دوربین تا سه ساعت فیلم‌برداری را جواب می‌دهد. به علاوه سکانس‌هایی از پشت صحنه‌ی مراسم هم از زاویه‌ی دید دوربین کاشته شده در جایزه دیده می‌شود.

شبکه‌ی CBS این مراسم را به صورت زنده پوشش می‌دهد.

کاشت دوربین در جایزه‌ امسال Grammy


ویدیو مرتبط :
امینم - grammy بهترین آلبوم رپ 2011

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاشت دوربین در چشم انسان! +عکس


راب اِسپِنس، یک فیلم‌ساز ساکن تورنتو، آن‌قدر غرق حرفه‌اش شده است که کره‌ی چشم خود را درآورد و به‌جایش یک دوربین کار گذاشت.

وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان: راب اِسپِنس، یک فیلم‌ساز ساکن تورنتو، آن‌قدر غرق حرفه‌اش شده است که کره‌ی چشم خود را درآورد و به‌جایش یک دوربین کار گذاشت. پیش از آنکه وحشت‌زده شوید، باید بدانید که او نه یک کره‌ی چشم واقعی بلکه یک کره‌ی چشم مصنوعی که از دوران کودکی در صورت خود داشت را درآورده است.

فیلم‌سازی که به‌جای یکی از چشمانش دوربین کار گذاشت! + تصاویر

اسپنسِ 43 ساله در سنِ 9 سالگی طی حادثه‌ی مهیب یکی از چشمانش را از دست داد. او در حال تیراندازی به تپه‌ای از کودِ گاوی اسلحه را نادرست در دست گرفت و شدیداً آسیب دید. از آن زمان تا به امروز در حفره چشم راستش چشمی مصنوعی وجود دارد. هرچند به‌تازگی به فکرش رسید که اگر آن را دربیاورد و به‌جایش دوربینِ ساختِ خودش را بگذارد، جالب‌تر می‌شود.

فیلم‌سازی که به‌جای یکی از چشمانش دوربین کار گذاشت! + تصاویر

این دوربین چشمی مانند یک‌چشم مصنوعی معمولی است اما به عصب بینایی متصل نیست بنابراین اسپنس عملاً نمی‌تواند با آن چیزی را ببیند. این دوربین دارای یک ریز-فرستنده ی مجهز به فرکانس رادیویی است و هر آنچه را که ببیند روی یک صفحه‌نمایش دستی نشان می‌دهد. در ضمن این دوربین با یک دکمه روشن و خاموش می‌شود.

فیلم‌سازی که به‌جای یکی از چشمانش دوربین کار گذاشت! + تصاویر