اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کار وحشتناک ارتش ترکیه با یک کُرد (+عکس)



 نیروهای ارتش ترکیه پس از کشتن یک شهروند کُرد که همسر یکی از نمایندگان حزب اچ‌دی‌پی در پارلمان این کشور است، جسدش را با طناب به خودروی نظامی بستند و در شهر «شرناخ» بر روی زمین کشیدند.

 به تازگی ویدئویی در ترکیه منتشر شده است که از یکسو خشم شهروندان کُرد این کشور را بر انگیخته و از سوی دیگر کم‌کم دارد توجه بین‌المللی را به خود جلب می‌کند.

در این ویدئو جسد یک شهروند کُرد بنام «حاجی لقمان بیرلیک» که پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده بود، با طناب به خودروی نظامی آنان بسته شده و در شهر محل این اتفاق، «شرناخ»، بر روی زمین کشیده می‌شود.

در این ویدئو که توسط نیروهای امنیتی ترکیه گرفته شده، توهین و ناسزاگوئی‌های سربازان ترکیه به این شهروند کرد شنیده می‌شود.

«فرهات انکو» یکی از نمایندگان حزب اچ‌دی‌پی (مهم‌ترین حزب قانونی نزدیک به کرد‌ها در ترکیه) در گفت‌وگویی در رابطه با اتفاقات آن شب در شهر «شیرناخ» گفت: سوم اکتبر حوالی ساعت یک و نیم صبح یک درگیری بین شبه‌نظامیان کرد و نیروهای امنیتی ترکیه در داخل شهر شرناخ صورت گرفت و در این درگیری حاجی لقمان بیرلیک از ناحیه پا زخمی شد. نیروهای امنیتی ترکیه او را بازداشت کردند، سپس او را کشتند و جنازه‌اش را به خودرو بستند و در شهر گرداندند.

 

اخبار,اخباربین الملل  ,نظامیان ترکیه


نظامیان ترکیه مدعی شده‌اند که حاجی لقمان یک شبه‌نظامی و از اعضای گروه ی.د.ج از گروه‌های زیرمجموعه پ.ک.ک بوده است. اعضای این گروه در شهرهای مختلف سعی می‌کنند کنترل شهر محل استقرار خود را به دست بگیرند.

حاجی لقمان بیرلیک در فیسبوکش خود را کنشگر حقوق بشر و کارگردان معرفی کرده است. او همچنین همسر خانم «لیلا بیرلیک» از نمایندگان حزب اچ‌دی‌پی در پارلمان است.

فرهات انکو نماینده این حزب اظهار کرد: با اینکه به‌طور رسمی و قانونی هیچگونه منع رفت و آمدی در شهر اعلام نشده است اما مردم شب‌ها از ترس از خانه خارج نمی‌شوند چون امنیت جانی وجود ندارد. در تمام شهر صد‌ها خودروی نظامی از جمله تانک مستقر است.

وی افزود: این اولین بار است که من شاهد چنین رفتاری با جنازه یک شهروند در این شهر بوده‌ام، از شهرهای دیگر خبر ندارم.

به‌تازگی خشونت و درگیری بین شبه‌نظامیان کرد و نیروهای امنیتی ترکیه به شدت افزایش یافته است تا حدی که این میزان از درگیری‌ها طی سال‌های اخیر کم‌سابقه بوده است.

فرهات انکو گفت: از نظر من رفتار این‌چنینی سربازان ترکیه نیز ریشه در گفتمان نژادپرستانه اردوغان رئیس جمهور ترکیه دارد. گفتمانی که هر روز نیز در حال افزایش است. نکته مهم‌تر اینکه سربازان و افرادی که دست به چنین اقدام‌هایی می‌زنند مطمئن هستند که مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند و هیچ‌گونه هراسی از دادگاه و بازخواست قانونی ندارند، در نتیجه دست به هر کاری می‌زنند.

پس از انتشار گسترده این ویدئو در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه گفت: چنین رفتاری با یک تروریست کشته‌شده غیرقابل‌قبول است.

تروریست نامیدن حاجی لقمان توسط نخست وزیر ترکیه به اعتراض‌های بیشتری انجامیده است.

داوود اوغلو دربارە بستن و بر زمین کشیدن جنازە حاجی لقمان بیرلیک گفت که او عضو سازمانی تروریستی بودە که پس از حمله به مأموران پلیس کشته شدە است.

«صلاح‌الدین دمیرتاش» رئیس حزب اچ‌دی‌پی، اظهارنظر نخست‌وزیر ترکیه را آن‌ هم در چنین شرایطی مایه شرمساری خواند.

به گفته دمیرتاش، این اولین حادثه است که از آن تصویر گرفته شدە، اما روزی نیست که در کردستان چنین رویدادهایی اتفاق نیفتد.

وی افزود: وقتی نیروهای امنیتی با یک جنازە اینگونه رفتار می‌کنند، تصورش را بکنید که با زندەهای ما چگونه رفتار می‌کنند.

«لوانت جی. کی» Levent Gِk یکی از نمایندگان حزب مخالف سوسیال دموکرات هم گفت حتی در بین قبایل بدوی هم دیده نشده است که چنین رفتاری با یک جسد شود. وی از دولت ترکیه خواست نیروهایی را که دست به عمل زده‌اند محاکمه کند.


 اخبار بین الملل  -  ابنا 


ویدیو مرتبط :
رفتار تراژیک پلیس ترکیه با جسد یکی از فعالان کُرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کار وحشتناک دومرد با این زن جوان/عکس



کار وحشتناک دومرد با این زن جوان/عکس

اسیدپاشی,اسیدپاشی به زنان,افزایش اسیدپاشی به زنان

آمار نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر موارد اسیدپاشی به زنان در ایتالیا افزایش یافته و شیوع این جرم در این کشور اروپایی مردم را شوکه کرده است. .

هفته گذشته زمانی که «وانیا دل کل» 31 ساله قصد خروج از خانه را داشت، دو مرد به سمت وی حمله‌ور شدند، روی بدن او اسید ریختند و متواری شدند.

شوهر وانیا گفت: پیش از وقوع این حادثه همسرم نامه‌ای دریافت کرد که در آن نوشته شده بود «قرار است بمیری، پس مراقب خود باش.»

علاوه بر مورد اسیدپاشی به «وانیا» طی ماه گذشته دو مورد اسیدپاشی دیگر نیز در این کشور گزارش شد که در یکی از آنان زن بارداری مورد حمله یک مرد اسیدپاش قرار گرفت و بینایی خود را از دست داد.

در 16 آوریل امسال نیز سه مرد بزور وارد آپارتمان یک زن وکیل 35 ساله شدند و روی صورت او اسید ریختند.

بررسی‌های پلیس نشان داده که نامزد سابق این زن با اجیر کردن سه مرد، دست به این جنایت زده است.

اسیدپاشی به زنان که اخیرا در ایتالیا شدت گرفته یکی از موارد متعدد خشونت علیه زنان در این کشور است. آمار همچنین نشان داده است که در سال 2012 میلادی تعداد 124 زن در این کشور بدست همسرانشان به قتل رسیده‌اند.

به گزارش دیلی بست، قربانیان اسیدپاشی معتقدند اسید ابزاری در دست افرادی است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانند زندگی یک زن را تخریب کنند.

جام نیوز