اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کار سخت میلان و آرسنال


دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا درحالی برگزار می‌شود که تیم‌های مهمان کارراحت‌تری پیش‌رو دارند چرا که در دیدار رفت در خانه حریف به پیروزی رسیده‌اند و شانس زیادی برای صعود به یک چهارم دارند.

ایسنا: دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا درحالی برگزار می‌شود که تیم‌های مهمان کارراحت‌تری پیش‌رو دارند چرا که در دیدار رفت در خانه حریف به پیروزی رسیده‌اند و شانس زیادی برای صعود به یک چهارم دارند.

 دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با انجام دو دیدارآغاز خواهد شد که در حساس‌ترین بازی بایرن مونیخ در آلیانس آره‌نا از آرسنال پذیرایی می کند.

بایرن مونیخ یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر فوتبال جهان و اروپا است که از شانس‌های اصلی قهرمانی در فصل جاری در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌آید. بایرن فصل گذشته با هدایت یوپ هاینکس در فینال ومبلی توانست با نتیجه دو بر یک دورتموند را از پیش‌رو بردارد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در فصل جاری هدایت باواریایها را پپ گواردیولا برعهده دارد؛ سرمربی که در بارسلونا دوران طلایی را پشت سرگذاشت و به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ آبی-اناریها انتخاب شد. شاگردان گواردیولا فصل رویایی را در رقابت‌های بوندسلیگا پشت سرمی‌گذارند و تقریبا می‌توان گفت که قهرمانی این تیم نهایی شده است چرا که اختلاف 23 امتیازی با تیم دوم جدول رده‌بندی دارند و این یعنی قهرمان شدن آنها در فصل جاری هرچند که تا پایان فصل بازی‌های زیادی باقی مانده است.

شاگردان گواردیولا در هفته 24 جشنواره گل به راه انداختند و با نتیجه 6 بر یک ولفسبورگ را از پیش‌رو برداشتند تا با روحیه خوبی به مصاف توپچی‌های لندن روند. خبر خوب برای باواریای‌ها بازگشت فرانک ریبری فرانسوی پس از هفته‌ها آسیب دیدگی بود که این بازگشت با گل همراه بود. این هافبک فرانسوی در دقیقه 71 گل پنجم تیمش را به ثمر رساند تا به پیروزی پر گل تیمش کمک کند.

دیدار بایرن با آرسنال در حالی برگزار می‌شود که شاگردان گواردیولا در دیدار رفت با دو گل آرسنال را در ورزشگاه امارات شکست دادند تا با خیال راحتی پای به دیدار برگشت در آلیانس آره‌نا گذارند.

از طرف دیگر آرسنال روزهای خوبی را پشت سرنمی گذارد. شاگردان ونگر در هفته‌های اخیر لیگ برتر انگلیس نتایج خوبی را کسب نکردند و صدر جدول رده‌بندی را به چلسی دادند تا الان با هفت امتیاز اختلاف نسبت به آبی پوشان لندن در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار گیرند. البته توپچی‌ها یک بازی عقب افتاده دارند که در صورت پیروزی در آن به اختلاف چهار امتیازی با صدرنشین خواهند رسید.

توپچی‌ها در یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس با نتیجه چهار بر یک اورتون را از پیش‌رو برداشتند و به یک چهارم نهایی صعود کردند. در این دیدار مسوت اوزیل بعد از مدت‌ها خودی نشان داد و گل نخست تیمش را به ثمر رساند البته ستاره آرسنال در این دیدار اولیویه ژیرو بود که دو گل به ثمر رساند.

آرسنالی‌ها کار سختی در دیدار سه شنبه شب پیش‌رو دارند چرا که برابر تیمی به میدان می‌روند که فوتبال هجومی و نظامند را در دستور کار خود قرار می‌دهد. گذشته از این، شاگردان ونگر در دیدار رفت با نتیجه دو بر صفر بازی را واگذار کردند تا شانس آنها برای صعود به یک چهارم نهایی بسیار اندک باشد.

آرسنال در دیدار حساس سه‌شنبه شب جک ویلشر هافبک تهاجمی خود را در اختیار ندارد چرا که این بازیکن جوان در دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال انگلیس برابر دانمارک که هفته گذشته در ومبلی برگزار شد، آسیب دید و تا شش ماهی نمی‌تواند در میادین حضور یابد.

در دیگر دیدار سه شنبه شب دو تیم میلان و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه ویسنته کالدرون به مصاف هم می‌روند.

دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هم می‌روند. اتلتیکو مادرید با هدایت دیگو سیمئونه آرژانتینی فصل رویایی را پشت سرمی گذارد و یکی از شانس‌های اصلی عنوان قهرمانی به شمار می‌آید.

شاید قبل از آغاز فصل جاری رقابت‌های لیگا کمتر کسی تیم دیگو سیمئونه را از شانس‌های قهرمانی در نظر می‌گرفت چرا که بسیاری معتقد بودند که با ستاره‌های سرشناسی که رئال مادرید و بارسلونا در اختیار دارند قهرمانی به یکی از این دو تیم خواهد رسید اما اتلتیکو مادرید با درخشش ستاره‌های جوان و گمنام خود همه را غافلگیر کرد و الان به همراه بارسلونا و رئال مادرید مثلث اصلی قهرمانی است.

اتلیتکو مادرید در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگا با دو گل سلتاویگو را از پیش‌رو برداشت تا با توجه به شکست بارسلونا به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کند. ستاره اتلتیکو مادرید در این دیدار داوید ویا بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند.

اتلتیکو مادرید در حالی در ویسنته کالدرون به مصاف میلان می‌رود که در دیدار رفت موفق شد با تک گل دیگو کاستا به پیروزی برسد تا شانس زیادی برای صعود به یک چهارم نهایی داشته باشد. دیگو سیمئونه بازی برابر میلان را سخت توصیف کرد. او پس از پیروزی برابر سلتاویگو گفت: الان دیگر نوبت آن شده است که به بازی با میلان فکرکنیم. بازی سختی پیش‌رو داریم. تلاش می‌کنیم تا با شکست میلان صعود خود را به یک چهارم نهایی نهایی کنیم.

اما میلان فصل کابوس‌واری را پشت سر می‌گذارد. این تیم که زمانی یکه‌تاز فوتبال ایتالیا و اروپا بود الان در بحران به سرمی‌برد و بدترین نتایج تاریخ خود را کسب کرده است. سران روسونری سرانجام به همکاری خود با ماسیمیلیانو آلگری پایان دادند و کلارنس سیدورف را به عنوان سرمربی جدی خود انتخاب کردند تا شاید با این مربی هلندی از بحران خارج شوند اما حتی آمدن سیدورف هم به میلان کمک نکرده است.

شاگردان سیدورف در هفته بیست و هفتم رقابت‌های سری A با یک گل برابر اودینزه تن به شکست داد تا با روحیه بدی برابر اتلیتکو مادرید به میدان روند. سیدورف هر چند تیمش در بحران به سر می‌برد اما معتقد است که می‌تواند در یک چهارم نهایی حضور یابد: " پس از پایان بازی به بازیکنان گفتم تا هر چه سریع‌تر این شکست را فراموش و به دیدار حساس برابر آتلتیکو مادرید فکر کنند. بر این باورم که می‌توانیم آتلتیکو مادرید را در اسپانیا شکست دهیم. دیدار حساسی پیش‌رو داریم. میلان این توانایی را دارد که آتلتیکو مادرید را در خانه‌اش شکست دهد و به دور بعد راه‌ یابد. امیدوارم بتوانیم با پیروزی برابر آتلتیکو مادرید هدیه خوبی به هواداران خود بدهیم"

البته بعید به نظر می‌رسد که میلان بتواند در ویسنته کالدرون اتلتیکو مادرید را شکست دهد چرا که شاگردان سیمئونه در ورزشگاه خانگی خود تیم بسیار خطرناکی هستند و برای هر حریفی می‌توانند دردسرساز باشند، البته چنانچه کاکا و ماریو بالوتلی در روزهای اوج خود باشند می‌توانند برای تیم دوم شهر مادرید دردسرساز باشند.


ویدیو مرتبط :
میلان 4-0 آرسنال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاریکاتور: کار سخت محافظان انقلاب مصر


محافظان انقلاب مصر؛ بدون شرح

محافظان انقلاب مصر؛ بدون شرح