اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاری که هیچ یک از رؤسای موساد انجام نداده بودند...!



 

 

 

کاری که هیچ یک از رؤسای موساد انجام نداده بودند...!

 

انتقاد روزنامه صهیونستی از اظهارات "داگان"

کاری که هیچ یک از رؤسای موساد انجام نداده بودند...!

روزنامه هاآراتص اسراییل با انتشار تحلیلی از اظهارات اخیر" مئیر داگان " رییس سابق دستگاه جاسوسی اسراییل ( موساد ) ارزیابی وی درباره " عدم دست یابی ایران به سلاح هسته ای تا قبل از سال 2015 " زیان آورخواند.

به گزارش عصر ایران این روزنامه با انتشار یادداشتی در این باره نوشت :‌"‌ هفته گذشته مئیر داگان اقدامی انجام داد كه تا به حال از سوی هیچ یك از روسای سازمان موساد انجام نشده بود ؛ وی خبرنگاران رسانه های جمعی را به یك مكان محرمانه دعوت كرد و به مدت 3 ساعت برای آنها صحبت كرد".

هاآرتص می افزاید : ‌" ‌اظهارات داگان در آن جلسه درباره مسایل مختلف بود اما دو نكته كلیدی داشت : نخست آنكه ایران تا پیش از سال 2015 دست به تولید سلاح هسته ای نخواهد زد و دوم اینكه حمله نظامی به ایران عواقب خطرناكی برای اسراییل و منطقه در بر خواهد داشت".

این روزنامه اسراییلی در ادامه بر اظهارات داگان از سه جنبه  تكنیكی ، نظامی و دیپلماتیك ایراد گرفته و با رد فرضیه داگان  می نویسد :‌"‌ ایران هم اكنون اورانیوم كافی برای تولید یك یا دو بمب اتم در اختیار دارد ، اما داگان می گوید كه مقامات ایران قبل از سال 2015 بمب تولید نخواهند كرد ، اما باید توجه داشت كه بین علایق و انگیزه ها و قابلیت ها تفاوت وجود دارد .

ایران می تواند در عرض یك یا دو سال توانایی لازم برای ساخت سلاح هسته ای را كسب كند و داگان به عنوان یك شخصیت اطلاعاتی با ایراد اظهارات گمراه كننده ممكن است سازمان های اطلاعاتی را به تحلیل های نادرست و غلط بكشاند".

هاآرتص در ادامه با اشاره به اینكه اظهارات داگان بیانگر نگرانی وی از احتمال تصمیم  نتانیاهو و باراك برای حمله نظامی علیه ایران می نویسد :‌"‌ممكن است داگان بر این گمان باشد كه نتانیاهو و باراك افراد خطرناكی هستند و او نگران است كه این دو ، دست به یك اقدام خطرناك علیه ایران بزنند ، اما اظهاراتی كه او در روزهای آخر ریاستش بر موساد ، بر زبان جاری كرد خطر حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران را نه تنها كاهش نداد بلكه افزایش داد".

این روزنامه در توجیه این ارزیابی خود می نویسد :‌"‌اگر این مساله را در نظر داشته باشیم كه شانس موفقیت رویكرد تشدید تحریم ها علیه ایران با وجود احتمال یك حمله نظامی به این كشور افزایش می یابد اظهارات داگان این پشتوانه موفقیت دیپلماسی و تحریم ها را از بین می برد و در این صورت برای متوقف كردن برنامه هسته ای ایران راهی به جز برخورد نظامی باقی نمی ماند . بنابراین اظهارات داگان نه تنها طرح حمله به ایران را عقب نینداخت بلكه زمان احتمالی تحقق این سناریو را جلوتر كشید".

هاآرتص در ادامه می افزاید :‌"‌ بسیاری از ناظران و مقامات ارشد در بریتانیا ، آمریكا  و فرانسه ، اثرات مخرب اظهارات داگان را با ارزیابی سازمان های اطلاعاتی آمریكا درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران در اواخر سال 2007 مقایسه می كنند . ( در آن ارزیابی 16 نهاد اطلاعاتی آمریكا در گزارش خود اعلام كرده بودند كه ایران از سال 2003   تلاش هایش برای ساخت سلاح هسته ای را متوقف كرده است)

بسیاری از مقامات اسراییل نیز ارزیابی اخیر داگان درباره برنامه هسته ای ایران را با ارزیابی های نادرست سازمان اطلاعات نظامی اسراییل در سال 1966 و درست یك سال قبل از جنگ شش روزه ژوئن 1967  مقایسه می كنند كه در آن زمان كارشناسان این سازمان  بر این باور بودند كه در سال 1967 هیچ جنگی درنخواهد گرفت.

ایران بارها اعلام کرده که هر گونه حمله ای را "فوراً و قویاً " پاسخ خواهد داد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
جانگ گئون سوک هرگزعمل زیبایی انجام نداده:)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

من و مسی کاری کرده ایم که هیچ کس انجام نداده



اخبار,اخبار ورزشی,کریستیانو رونالدو

 
 اخبار ورزشی  -  رونالدو؛
من و مسی کاری کرده ایم که هیچ کس انجام نداده

به نظر برنده توپ طلای سال ۲۰۱۴، او و رقیب آرژانتینی‌اش در بارسلونا برترین‌های حال حاضر دنیای فوتبال هستند.

 کریستیانو رونالدو که دوشنبه شب برای دومین سال متوالی توپ طلای فیفا را کسب کرد، از خود و لیونل مسی به خاطر مدت و شیوه در اوج نگه داشتن خود به عنوان استثناهای حال حاضر فوتبال جهان یاد کرد و همچنین از زمان احتمالی بازنشستگی‌‌اش خبر داد.

رونالدوی 29 ساله که با غلبه بر مسی و مانوئل نویر، سومین توپ طلای دوران بازیگری‌اش را کسب کرد، پس از دریافت این جایزه با سایت فیفا گفتگویی انجام داد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند چندین سال دیگر در اوج بماند، اظهار داشت: «راستش را بخواهید من فکر نمی‌کنم که سال‌های زیادی بتوانم در قله فوتبال جهان باشم. همه چیز خیلی سریع گذشت. به نظر من، سخت‌ترین چیز حفظ آمادگی و ماندن در سطحی بالاست. مایه افتخار من است که برای هشتمین سال متوالی در تیم منتخب سال قرار گرفته‌ام و جزو سه نامزد نهایی کسب توپ طلا بوده‌ام. این افتخاری است که افراد کمی موفق به انجامش شده‌اند. فکر می‌کنم که فقط من و مسی توانسته‌ایم این کار را انجام دهیم.»

رونالدو ادامه داد: «فکر نمی‌کنم که پیش از ما هیچکس توانسته باشد هشت سال پی‌درپی جزو سه نامزد نهایی کسب توپ طلا باشد و به همین دلیل است که من بی‌نهایت راضی هستم. سال به سال من به تلاش‌ها و سختکوشی‌ام در تیم باشگاهی‌ و ملی خود ادامه می‌دهم تا بتوانم در اوج بمانم. جایزه‌ای که گرفته‌ام تأییدی برای این موضوع است که همه چیز برای من خوب پیش می‌رود. من در حال سپری کردن دورانی استثنایی هستم.»

 ستاره پرتغالی کهکشانی‌ها می‌داند زمانی که کفش‌هایش را آویزان کند، از او به عنوان یک اسطوره یاد خواهد شد. البته او شک دارد که قدرت روانی و جسمی باقی ماندن در سطح اول فوتبال دنیا را برای 10 سال دیگر داشته باشد.

وی تصریح کرد: «در حقیقت، من به میراثم فکر نمی‌کنم. می‌دانم به خاطر کارهایی که انجام داده‌ام و چیزهایی که برده‌ام، چه تیمی و چه فردی، نامم را در تاریخ فوتبال حک کرده‌ام. می‌دانم که در تاریخ فوتبال و در میان بزرگان این ورزش، صفحه‌ای زیبا به من اختصاص داده خواهد شد و این مرا خوشحال می‌کند. من الان 29 ساله‌ام اما احساس فوق‌العاده‌ای دارم، طوری که انگار 25 سال سن دارم. فکر می‌کنم که می‌توانم پنج سال دیگر،‌ شش سال یا شاید هم هفت سال دیگر در سطحی بالا بازی کنم. پس از آن باید دید چه می‌شود.»

 کاپیتان تیم ملی پرتغال عنوان کرد: «اینکه من تا 40 سالگی بازی کنم امکانپذیر است اما همانطور که قبلاً گفتم، باید شرایطم را سال به سال بررسی کنم و ببینم که چقدر انگیزه دارم و آیا هنوز مانند گذشته برای تیمم مفید هستم یا خیر. شاید بتوانم تا 40 سالگی بازی کنم اما فکر می‌کنم که تا آن زمان دیگر رمقی برایم باقی نمانده باشد و به زحمت خودم را به آنجا برسانم. با این حال تا زمانی که بتوانم در سطحی قابل قبول، قابل قبول برای خودم و برای هواداران بازی کنم، می‌خواهم به کارم ادامه ‌دهم. راستش را بخواهید این چیزی نیست که اکنون به آن فکر می‌کنم.»

 اخبار ورزشی  - تسنیم