اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاریکاتور: متلک اوباما به اردوغان!


در حالی که رفتار خشن ترامپ و همراهانش با یک خبرنگار زن، در دنیا جنجال به پا کرده، اوباما به ترکیه بخاطر آزادی مطبوعات تذکر می دهد!

خبرآنلاین: در حالی که رفتار خشن ترامپ و همراهانش با یک خبرنگار زن، در دنیا جنجال به پا کرده، اوباما به ترکیه بخاطر آزادی مطبوعات تذکر می دهد!

کاریکاتور: متلک اوباما به اردوغان!


ویدیو مرتبط :
دیدار اوباما و اردوغان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار اوباما به اردوغان



 

 

 

 

هشدار اوباما به اردوغان

 

 

هشدار اوباما به اردوغان : رابطه تان را با ایران و اسراییل تغییر دهید

این مقام آگاه آمریکایی به فایننشال تایمز گفت : " سوال اصلی نمایندگان کنگره این است که با توجه به سیاست های دولت آنکارا ، واشنگتن چطور می تواند اطمینان حاصل کند که دولت آنکارا متحد آمریکا است ؟

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه هشدار داده که اگر آنکارا روابط خود با اسراییل و ایران را تغییر ندهد واشنگتن از فروش برخی سلاح های مورد درخواست آنکارا به این کشور خودداری خواهد کرد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه فایننشال تایمز بریتانیا دولت اردوغان برای مقابله با شبه نظامیان پ.ک.ک و حمله هوایی به پایگاه های شورشیان کرد در شمال عراق ، درخواست خرید هواپیماهای نظامی از آمریکا را دارد .

یک مقام آگاه آمریکایی به این  روزنامه بریتانیایی گفته است که اوباما به نخست وزیر ترکیه گفته که سیاست های ترکیه در قبال اسراییل و ایران مخالفت هایی را در کنگره آمریکا علیه آنکارا ایجاد کرده و ممکن است نمایندگان کنگره با اعطای مجوز فروش هواپیماها و سلاح های  آمریکایی به ترکیه مخالفت کنند .

این مقام آگاه آمریکایی به فایننشال تایمز گفت :  " سوال اصلی نمایندگان کنگره این است که با توجه به سیاست های دولت آنکارا ، واشنگتن چطور می تواند اطمینان حاصل کند که دولت آنکارا متحد آمریکا است ؟

روابط ترکیه با  آمریکا و اسراییل در ماه های گذشته به سردی و تنش گراییده و دولت رجب طیب اردوغان به قطعنامه اخیر تحریم ایران در شورای امنیت رای منفی داد .

از سوی دیگر حمله اسراییل به کشتی ترکیه ای حامل کمک به مردم تحت محاصره غزه در 31 می سال جاری میلادی و کشته شدن 8 شهروند ترک در این حادثه روابط آنکارا- تل آویو را به طور بی سابقه ای به تنش و سردی کشانده است .

ترکیه خواستار عذر خواهی رسمی تل آویو به خاطر این اقدام مخاصمه جویانه شده در حالی که آویگدور لیبرمن وزیر خارجه دست راستی اسراییل در واکنش به این درخواست ترکیه گفته است که ترکیه باید از اسراییل به دلیل آنچه که دخالت بی جا در رابطه این رژیم به دولت حماس خوانده ، عذرخواهی کند .

ترکیه هواپیماها و برخی تجهیزات نظامی دیگر را برای مقابله با شبه نظامیان پ.ک.ک که در پایگاه هایی در شمال عراق مستقر هستند ، لازم دارد . آنکارا می گوید که خروج کامل نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2011 از عراق اوضاع امنیتی در شمال عراق را تغییر خواهد داد و فرصت برای فعالیت ها و تحرکات نظامی شبه نظامیان پ.ک.ک فراهم تر خواهد شد ، از این رو آنکارا برای پیکار با شبه نظامیان نیازمند خرید برخی تجهیزات نظامی از آمریکا است ...../تحلیل:عصرایران