اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارگردان «پارتی» مجوز گرفت


«نهنگ عنبر» به عنوان هفتمین فیلم سینمایی سامان مقدم پروانه ساخت گرفت.

خبر آنلاین: شورای صدور پروانه ساخت فیلم های ٣٥ میلیمتری در جلسه هفته گذشته پروانه ساخت نهنگ عنبر را صادر كرد.

كارگردانی و تهیه كنندگی  این فیلم بر عهده  سامان مقدم است و فیلمنامه آن را مانی باغبانی نوشته است. گروه تولید این پروژه از شنبه هفته آینده وارد مرحله پیش تولید می‌شوند.

«نهنگ عنبر» تولید طولانی مدت و سختی را به لحاظ تعدد لوكیشن پیش رو دارد و تمامی سكانس‌های فیلم در تهران فیلمبرداری خواهد شد.

«نهنگ عنبر» هفتمین اثر سینمایی سامان مقدم پس از فیلم‌های «سیاوش»، «پارتی»، «مكس»، «كافه ستاره»، «صد سال به این سال‌ها» و «یك عاشقانه ساده» است.


ویدیو مرتبط :
پارتی بازی یا یک مجلس پارتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

20 کارگردان فیلم اولی مجوز گرفتند


پیمان قاسم‌خانی که از چند ماه پیش از قصد خود برای ساخت فیلم سینمایی خبر داده و قصد دارد نسخه سینمایی سریال «پژمان» را بسازد، مجوز کارگردانی گرفته است.

وب‌سایت آی سینما: امروز شورای پروانه ساخت با تقاضای فعالیت ۲۰ کارگردان فیلم اولی موافقت کرد. در میان آنها نام پیمان قاسم‌خانی، امیر سیدی، میلاد صدرعاملی و سید جلال‌الدین دری دیده می‌شود که در قیاس سایر متقاضیان مجوز کارگردانی نام آشناتر هستند.

20 کارگردان فیلم اولی مجوز گرفتند

پیمان قاسم‌خانی که از چند ماه پیش از قصد خود برای ساخت فیلم سینمایی خبر داده و قصد دارد نسخه سینمایی سریال «پژمان» را بسازد، مجوز کارگردانی گرفته است. او نام فیلم خود را از «پژمان» به «پلیس‌بازی» تغییر داده و به نظر می‌رسد امسال اولین فیلم خود به عنوان کارگردان را می‌سازد. امیر سیدی هم که سابقه دستیاری کارگردانانی چون داریوش مهرجویی و علی مصفا را در کارنامه خود دارد، توانسته نظر اداره نظارت و ارزشیابی را به خود جلب کند و مجوز کارگردانی بگیرد.

میلاد صدرعاملی دیگر از کارگردان فیلم اولی است که شورای پروانه ساخت با تقاضای او موافقت کرده است. او که پسر رسول صدر عاملی است تا به حال در فیلم های «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «دختری با کفش های کتانی»، «شب» و «من ترانه پانزده سال دارم» سابقه دستیاری پدرش را نیز داشته است. میلاد صدر عاملی  در دو فیلم «من ترانه پانزده سال دارم» رسول صدر عاملی و «روزگار ما» رخشان بنی اعتماد به ایفای نقش پرداخته است.

نام سید جلال الدین دری نیز در فهرست به چشم می خورد. او پسر ضیاءالدین دری کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» است. جلال‌الدین دری پیش از این یک مجموعه تلویزیونی با نام «کپی برابر اصل» را با بازی حسن جوهرچی، روناک یونسی، سیاوش طهمورث، نفیسه روشن و عمار تفتی  کارگردانی کرده است.

همچنین نام جمشید بایرامی عکاس و مستندساز شناخته‌شده در این فهرست دیده می‌شود. سید علی هاشمی، پریسا گرگین، سید محمدرضا خردمندان، داریوش ربیعی، سید بهروز باقری، تیام یابنده جهرمی، رضا چوبینه، محمود غفاری، افشین رضایی‌ارجمند، سهیل موفق، محمدعلی میرزایی، علی تیموری، میثم شاه بابایی، مسعود شاه محمدی و محمد پرویزی دیگر فیلمسازانی هستند که می‌توانند اولین فیلم بلند سینمایی خود را بسازند.

اداره نظارت اعلام کرده که این 20 فیلمساز سه ماه فرصت دارند که درخواست خود برای دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی را ارائه کنند.