اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارگردان ایرانی عضو آکادمی اسکار شد


آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (اسکار) با دعوت از 276 عضو جدید، گروه داوری خود را گسترش داد و جعفر پناهی را نیز برای عضویت و حضور در فهرست اعضایش اضافه کرد.

خبرگزاری مهر: آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (اسکار) با دعوت از 276 عضو جدید، گروه داوری خود را گسترش داد و جعفر پناهی را نیز برای عضویت و حضور در فهرست اعضایش اضافه کرد.

 این آکادمی با دعوت از چهره‌هایی که با مشارکتشان در عرصه سینما موجب ارتقای آن شده اند، گروه اعضا و داورانش را افزایش داده است. از میان این 276 نفر که شامل بازیگران، کارگردانان، فیلمبردارن، طراحان صحنه و لباس، مستندسازان و متخصصان جلوه های ویژه هستند، هر یک که این دعوت را بپذیرد یک رای برای انتخاب بهترین‌های سال بعد خواهد داشت.

به گفته هاوک کوخ رییس آکادمی، این چهره ها از میان بهترین های صنعت فیلمسازی انتخاب شده اند. او گفته است: استعداد و خلاقیت چهره های دعوت‌شده خیال را به جهان مخاطبانشان آورده است و من مفتخرم که ورود آنها را به آکادمی تبریک بگویم.

علاوه بر جعفر پناهی که از ایران در بخش کارگردانان دعوت شده است، 14 کارگردان دیگر نیز به این منظور دعوت شده اند که کاترین هاردویک کارگردان "گرگ و میش" ، تاد فیلیپس کارگردان "هنگ اوور"، تیم استوری کارگردان "چهار شگفت انگیز" و استیو مک کویین کارگردان "شرم" و "گرسنه" از جمله آنها هستند.

در بخش فیلمنامه‌نویسان هم نام کریس تریو نویسنده "آرگو" به چشم می‌خورد.

در میان بازیگران نیز 22 نفر دعوت شده اند که جیسون بیتمن بازیگر "جونو"، میریام کولون بازیگر" صورت زخمی"، روزاریو داوسون بازیگر "شهر گناه فرانک میلر"، جوزف گوردون بازیگر "لینکلن" و "ظهور شوالیه تاریکی"، ربکا هال بازیگر "شهر"، لانس هنریکسن بازیگر "ترمیناتور"، جنیفر لوپز بازیگر "سلنا"، مایکل پنا بازیگر "تصادف" و کریس تاکر بازیگر "دفترچه بارقه امید" از جمله آنها هستند.

آکادمی اسکار حدود 6 هزار عضو دارد.

در این لیست نام رامین جوادی آهنگساز ایرانی-آلمانی سریال‌های "فرار از زندان" و "بازی تاج و تخت" و فیلم "مرد آهنی" و "خانه امن" نیز در بخش موسیقی به چشم می‌خورد.

پناهی این دعوت را پذیرفته و قرارست فیلم‌هایی که در بخش نهایی اسکار حضور دارند به دست وی برسد تا پناهی در هر 20 رشته همچون دیگر اعضای آکادمی برترین‌های خود را اعلام کند.


ویدیو مرتبط :
کارگردان برنده اسکار در تبلیغ آی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر زن اسکار برای کدام کارگردان ایرانی تبلیغ کرد؟!+ تصویر



اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

اخبارفرهنگی - بازیگر زن اسکار برای کدام کارگردان ایرانی تبلیغ کرد؟!+ تصویر

فیلم های محمد علی طالبی و جعفر پناهی در میان 17 فیلم برتر کودک سینمای جهان در بریتانیا به نمایش درآمد.

 مارک کازینز منتقد مشهور ایرلندی-بریتانیایی به تازگی در برنامه ای با عنوان «سینمای کودکی» آثار برتر این حوزه را در معرض نمایش علاقه مندان گذاشته است. در میان 17 فیلم برتر «سینمای کودکی» جهان «بادکنک سفید» ساخته جعفر پناهی و سه فیلم از محمد علی طالبی به نام های «کیسه برنج»،«چکمه» و «باد و مه» نیز به چشم می خورد. نکته جالب اینجاست که ساخته هایی از چن کایگه، ژانگ یمو و تارکوفسکی نیز در این فهرست حضور داشتند.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

محمد طالبی که طی 35 سال گذشته فیلم های تاثیرگذاری در حوزه کودک و نوجوان ساخته مهمان این برنامه بود. سه فیلم او که در این فهرست قرار گرفتند طی 16 روز در شهرهای مختلف بریتانیا از جمله ادینوبرگ، آکسفورد، کمبریج، لندن، بریستول، باس و ... به نمایش درآمد و پس از آن جلسه نقد و بررسی با حضور طالبی و علاقه مندان به سینما در مراکز فرهنگی این کشور برگزار شد.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

تیلدا سوئینتون بازیگر برنده اسکار و سرشناس سینمای انگلستان یکی از دست اندرکاران برپایی این مراسم بود. او در معرفی این سلسله نمایش ها در ادینبورگ اسکاتلند، محمدعلی طالبی را به عنوان فیلمساز شاخص این برنامه با در دست گرفتن پلاکارتی به علاقه مندان معرفی کرد.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

نمایش فیلم های طالبی به تازگی به پایان رسیده و این کارگردان چند روزی است به ایران برگشته است. نمایش آثار برتر سینمای کودک هم چنان در بریتانیا ادامه دارد.
اخبارفرهنگی  - بانی فیلم /سیمرغ