اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارهای سخت‌افزاری برای مقابله با بی‌حجابی کم‌اثر است



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,حجاب

قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز گفت:‌ در مقوله حجاب وارد یک جنگ تبلیغاتی شده‌ایم و کسی در این جنگ پیروز است که بتواند سبک خود را هنرمندانه‌تر ارائه بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان این‌که «شکی نیست که رفتارهای اجتماعی ریشه در فرهنگ و پایه‌های فکری و اعتقادی مردم یک جامعه دارد» اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات و ارائه سبک‌های زندگی غربی از طریق فیلم‌ها، فضای مجازی و حتی در صدا و سیما، بدحجابی را تشدید می‌کند.

وی گفت:‌ برای رفع بدحجابی و بی حجابی کارهای مقطعی و کوچک پاسخگو نیست ما در این رابطه باید یک افق 10 تا 20 ساله را تعیین کنیم و بر اساس آن پیش برویم.

قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز تاکید کرد:‌ در مسئله حجاب ما وارد یک جنگ تبلیغاتی شده‌ایم و کسی در این جنگ پیروز است که بتواند سبک خود را هنرمندانه‌تر ارائه بدهد. کارهای سخت‌افزاری در این عرصه بسیار کم اثر است و به ویژه که اگر این کارها ناشیانه باشد در اجرا افراد جامعه را دچار التهاب می‌کند.

کلباسی عنوان کرد: مسئله حجاب کار فرهنگی است که زمان‌بر و نیازمند وقت و کار زیاد و هزینه است. برای حل این مشکل باید یک برنامه ریزی عظیم فرهنگی داشته باشیم و از مدارس ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها باید کار را آغاز کنیم و هم‌چنین رسانه‌های ما هم باید عالمانه وارد این موضوع شوند.

وی گفت: پس از اینکه در عرصه فرهنگ موفقیت‌هایی کسب کردیم و افرادی بودند که قوانین را رعایت نکردند آن زمان می‌توان برای برخورد با برخی از ناهنجاری‌ها قانونی داشته باشیم و این برخورد در یک مقطعی ضروری است.

قائم مقام پیشین ستاد اقامه نماز ادامه داد: با تذکر و جریمه مداوم بدون انجام کار فرهنگی مسئله بدحجابی نه تنها حل نمی‌شود حتی تشدید نیز می‌شود. ما با رفتار ظاهری نمی‌توانیم در وجود انسان‌ها نقشی ایجاد کنیم. کارهای فرهنگی باید اساسی باشد نه اینکه بدون هیچ مبنا و ریشه‌ای یک برنامه‌ای در عرصه فرهنگ ارائه بدهیم که هرگز کارآمد نباشد.

 

  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
آموزش قفل سخت افزاری در#C-بخش متوسط-روش طراحی قفل سخت افزاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقابله با کم رویی بچه ها



 

 

مقابله با کم رویی بچه ها

 

 

اگر کودکی دارید که خجالتی است ، راههای زیادی برای از بین بردن خجالت وی به صورت منطقی و ظریف دارید. به عنوان مثال : با کودکان همسن فرزند خود هم صحبت شوید و در بازی های آنها شریک شوید.

 

اگر کودک شما نخواهد صحبت کند و یا در بازی شرکت کند ، نگران نشوید. شما و هر کاری که شما با بچه ها انجام دهید که منجر به پاسخ خوب بچه ها شود، به عنوان الگویی است که اجتماعی رفتار کردن را نشان می دهد. شما در ضمن به کودک خود نشان می دهید که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند.

 

کمرویی کودکان خجالتی با برقراری ارتباط بیشتر با افراد ناآشنا ، سریعتر کاهش خواهد یافت. با این وجود مواجه سازی اگر به صورت تدریجی باشد ، بهترین نتیجه را خواهد داشت. در هر زمان اجازه دهید که کودک با موقعیت ها و افراد درگیر شود ، قبل از اینکه شما کودک را برای ارتباط ، تحت فشار قرار دهید.

 

کمک کنید که اعتماد به نفس کودک در یک موقعیت زمانی جدید به صورت تدریجی افزایش یابد و این موقعیت می تواند یک فروشگاه مورد علاقه وی باشد که کودک به طور تدریجی شروع به دادن سفارش خود می کند و همچنین می تواند یک زمین بازی محلی باشد که کودک بالاخره از کودکی که اغلب او را در آنجا دیده است ، اسمش را می پرسد. کودکان خجالتی را بیشتر در معرض کودکان کوچکتر قرارداده و در صورت امکان کودک را در معرض انواع موقعیت ها و افراد قرار دهید تا به تدریج بیشتر و اجتماعی تر عمل کند.