اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارمند بانک کلاهبرداری میلیونی را به دام انداخت



کارمند بانک کلاهبرداری میلیونی را به دام انداخت

مرد تبهکار که به بهانه تحویل دستگاه پز بانکی از دهها نفر کلاهبرداری میلیونی کرده کرده بود با تیزهوشی کارمند بانک به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، 15 تیر امسال مردی با مراجعه به کلانتری 142 باغ فیض به مأموران گفت :زمانی که در حال بررسی میزان موجودی داخل حساب خود بودم ، در کمال تعجب متوجه شدم که تمامی وجه نقد داخل حساب برداشت شده است . بلافاصله به شعبه بانکی مراجعه کردم و در آنجا متوجه شدم که فردی با جعل هویت و با استفاده از دفترچه حساب بانکی ، اقدام به برداشت میلیون تومان وجه نقد داخل حساب کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با بررسی حساب بانکی مالباخته موفق به شناسایی محل برداشت از حساب ، در شعبه بانک یکی از شهرهای حومه تهران شدند . با شناسایی شعبه بانک محل برداشت حساب ، تصاویر دوربین های مداربسته آن مورد بررسی قرار گرفت و تصویر فردی که با مراجعه به بانک و معرفی خود به هویت مالباخته اقدام به برداشت پول از حساب مالباخته کرده بود ، مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی تصویر برداشت کننده حساب،  زمانیکه تصویر این شخص در برابر مالباخته قرار گرفت بلافاصله مورد شناسایی قرار گرفت. مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت : چندی پیش این شخص ، در حالیکه خود را مأمور یکی از بانک های خصوصی معرفی کرده و کارت شناسایی و فرم های متعلق به این بانک را همراه خود داشت ، با مراجعه به مغازه ام عنوان داشت که با توجه به استفاده از دستگاه پز بانک ( Poz Bank) متعلق به این بانک در مغازه ام ، وی می تواند با تکمیل فرم درخواست نسبت به تحویل پزبانکی بیسیم اقدام کند.

با توجه به قرار داشتن کارت شناسایی بانک خصوصی در داخل گردن این شخص ، بدون بررسی دقیق اوراق شناسایی ، کلیه مشخصات شناسنامه ای و هویتی خود از قبیل نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، شماره شناسنامه ، شماره تلفن همراه و .... خود را در داخل فرم درخواست ثبت و در اختیار این شخص قرار دادم و قرار شد تا در کمتر از یک هفته دستگاه پزبانک بی سیم را تحویل بگیرم . اما از دستگاه بی سیم هیچ خبری نشد و چند روز پیش ، زمانیکه در حال بررسی صورت حساب گردشس مالی حساب خود بودم ، در کمال تعجب متوجه شدم که تمامی موجودی چند ده میلیون تومانی آن برداشت شده است .

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با توجه به اطلاعات بدست آمده از مالباخته و همچنین بررسی شیوه و شگرد استفاده شده در برداشت از شعبه بانکی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم این پرونده ، به احتمال فراوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری است . بلافاصله بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار به ویژه در زمینه کلاهبرداری مورد بررسی قرار گرفت و همانگونه که کارآگاهان پیش بینی کرده بودند ، یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه کلاهبرداری به نام محمد . ع 53 ساله مورد شناسایی قرار گرفت .

بررسی سوابق متهم نشان داد که این متهم از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری است و پیش از این نیز چندین نوبت و در طول سال های گذشته ، از سوی اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز در سال گذشته با تأمین قرار وثیقه از زندان‌آزاد و متواری شده است . با مراجعه صاحب سند ارائه شده جهت تأمین قرار وثیقه به پایگاه دوم و انجام تحقیقات مشخص شد که متهم پس از تأمین قرار وثیقه از سوی یکی از همسایگان و آزادی از زندان ، پس از گذشت زمان کوتاهی محل زندگی خود را تغییر داده است .

همزمان با شناسایی هویت دقیق متهم و احتمال وقوع کلاهبرداری های مشابه ، بررسی پرونده های مشابه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان شدند که متهم ، دقیقا به همان شیوه و شگرد و ضمن معرفی خود به عنوان کارمند بانک خصوصی .... و طرح ادعای تحویل دستگاه پز بانکی ، اقدام به :

الف : دریافت مشخصات شناسنامه ای صاحب حساب ( مالباخته )

ب :ابطال کارت عابربانک متعلق به مالباخته با طرح موضوع فقدان کارت  

ج : دریافت عابر بانک جدید با هویت مالباخته

د : مراجعه به شعبه بانک در یکی از شهرستان ها و برداشت از حساب  کرده بود .

کارآگاهان با بررسی اظهارات مالباختگان و شناسایی تصاویر متهم از سوی آنها و همچنین شناسایی تصویر متهم در تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی ، اطمینان پیدا کردند که تمامی این کلاهبرداری ها توسط محمد . ع انجام شده است . لذا تصویر متهم به همراه آموزش های لازم در خصوص شیوه وشگرد انجام کلاهبرداری ، در اختیار کلیه شعبات بانکی و کارمندان آنها قرار گرفت .

سرانجام 27 شهریور فردی حدودا 50 ساله با مراجعه به شعبه بانک شهران و ارائه عابر بانک و ضمن معرفی خود به عنوان صاحب حساب ، اقدام به تکمیل فرم برداشت حساب به مبلغ چند ملیون تومان کرد اما کارمند بانک پیش از تحویل دادن مبلغ درخواستی ، موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی با تصویر این شخص شد و بلافاصله بدون ایجاد هرگونه حساسیت منجر به فرار متهم، موضوع را از طریق رئیس بانک به پلیس اطلاع داد . همزمان با حضور مأموران کلانتری در بانک ، متهم دستگیر و در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی و دعوت از مالباختگان ، متهم از سوی تمامی آنها مورد شناسایی قرار گرفت و متهم نیز در ادامه تحقیقات ، به ناچار لب به اعتراف گشود و به جعل عنوان مأمور بانک و برداشت از حساب مالباختگان اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه مهرداد  یگانه - رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ -با اعلام این خبر گفت  : با توجه  به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری از مشترکین حساب های بانکی بویژه مشترکین یکی از بانک های خصوصی و احتمال افزایش تعداد مالباختگان ، در حال حاضر شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و در طول چند ماه گذشته مورد کلاهبرداری و برداشت از حساب های بانکی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
عرب بانک زن وقتل کارمند بانک با گلوله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف کارمند بانک به سرقت برداشت 200 میلیونی



  ,حساب اینترنتی,کارت جعلی,کارت جعلی بانک

 

اعتراف کارمند بانک به سرقت برداشت 200 میلیونی

سعی کنید رمزهای عبوری خود را بلافاصله پس از دریافت تغییر داده و حساب خود را در زمانهای متوالی بررسی نمایید و در صورت بروز چنین مشکلاتی پلیس فتا را در جریان بگذارید.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رئیس پلیس فتا گفت: پیرو شکایت فردی در استان خراسان شمالی مبنی بر برداشت 200 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب وی مامورین تحقیقات خود را آغاز کرده که مشخص شد مبلغ برداشت شده به یکی دیگر از حسابهای شاکی واریز شده ولی بنا بر اظهارات شاکی وی در شعبه دیگری حساب بانکی نداشته است که در بررسی مجددا مشخص شد که سارق یا سارقین با کارت جعلی بانک از دو طلا فروشی اقدام به خرید کرده اند که طی تحقیقات انجام گرفته از شعبه بانک مشخص شد که کلیه مدارک مربوط به افتتاح حساب از درون بانک به سرقت رفته که با توجه به اتفاقات رخ داده شده ظن مامورین به این نکته که این سرقت به همکاری فردی از درون شعبه به وقوع پیوسته است بیشتر شد .

 

سردار هادیانفر در ادامه تصریح كرد: مشخص شد که نفوذ کننده از طریق یکی از کافی نت های سطح شهر اقدام به برداشت موجودی کرده است که در تحقیقات نهایی دو تن مظنون دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کردند.

 

وی  به مدیران و موسسات و ادارات هشدار داد در انتخاب کارکنان دقت بیشتری به عمل آورده تا دیگر به این گونه مشکلات مواجه نشویم، رمزهای عبوری خود را هم بلافاصله پس از دریافت تغییر داده و حساب خود را در زمانهای متوالی بررسی نمایند و در صورت بروز چنین مشکلاتی پلیس فتا را در جریان بگذارید/باشگاه خبرنگاران