اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارمند اپل چقدر حقوق می گیرد؟


با نگاه به متوسط درآمد کارمندان شرکت های بزرگ که برای سال ۲۰۱۵ منتشر شده است به وجد خواهید آمد،هر کسی می توانست حدس بزند که بیشترین حقوق دریافتی مربوط به کارکنان شرکت اپل است.

وب‌سایت زوم تک: اگر وضعیت اقتصاد را در مقیاس کلی بررسی کنید،از تغییرات کلی آن در طول سالهای اخیر شگفت زده خواهید شد، ما در برهه ای زندگی میکنیم که در لیست ثروتمند ترین شرکت ها دیگری اثری از شرکتهای نفتی نیست،ما در زمانه ای زندگی می کنیم که شرکتهایی چون اپل،گوگل،مایکروسافت و فیسبوک در این لیست جای گرفته اند.

کارمند اپل چقدر حقوق می گیرد؟

این تغییر بزرگی را نشان می دهد،اما تا زمانی که شما اعداد و ارقام مالی شرکتی را نبینید نمی توانید درک کاملی از وضعیت مالی شرکت مذکور داشته باشید. با نگاه به متوسط درآمد کارمندان شرکت های بزرگ که برای سال ۲۰۱۵ منتشر شده است به وجد خواهید آمد،هر کسی می توانست حدس بزند که بیشترین حقوق دریافتی مربوط به کارکنان شرکت اپل است ولی داشتن این ذهنیت هم از حیرت شما پس از دیدن آمارها کم نخواهد کرد.

درآمد متوسط سالیانه هر کارمند مشغول به کار در شرکتهای بزرگ تکنولوژی(۲۰۱۵):

یاهو : ۴۱۹,۸۳۰ $
توییتر : ۴۶۲,۰۰۹ $
ام اس اف تی : ۷۸۹,۱۴۵ $
گوگل : ۱,۱۶۰,۶۴۸ $
فیسبوک : ۱,۴۱۲,۶۵۵ $
اپل : ۲,۰۳۲,۳۰۴ $

البته لازم به ذکر است که میزان حقوق دریافتی کارمندان مقیاس دقیقی برای اندازه گیری موفقیت شرکت نیست،شرکت های زیادی وجود دارند که با وجود درآمد زایی بالا در حال ضرر دهی می باشند،آیا این مسئله در مورد شرکتهای مذکور نیز صدق می کند؟باید بگوییم که بستگی دارد:برخی در حال ضرر دهی هستند و برخی دیگر هم به سرعت در حال رشد.

سودی سالیانه که شرکت از به کارگیری هر کارمند کسب کرده است(۲۰۱۵):

توییتر : ۱۲۹,۳۳۴- $
یاهو : ۵۴,۱۸۲ $
ام اس اف تی : ۱۰۲,۸۲۲ $
گوگل : ۲۵۰,۳۶۷ $
فیسبوک : ۲۹۰,۶۰۰ $
اپل : ۴۶۴,۲۹۶ $

سال گذشته ی میلادی سال سختی برای شرکت توییتر بوده و شرکت یاهو با اینکه اینطور به نظر نمی رسید ولی توانسته مقداری رشد کند.


ویدیو مرتبط :
حقوق بالای 10 میلیون برای 19000 کارمند دولت!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مگر کارگر و کارمند چقدر حقوق می گیرد که قبض‌های نجومی هم پرداخت کند؟



 

افزایش قبوض , پرداخت قبوض

 

فیش های آب و برقی که به درب منازل ارسال می شود ، جای تاسف و تامل دارد ، این فیش ها ظلم به خانواده ایرانی است و تعجب می کنم این ارقام را چگونه در فیش ها برای مردم ارسال می کنند؟!

عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: یکی از مسائلی که در کشور ایجاد مشکل جدی کرده است ، اجرای  نادرست قانون هدفمندی یارانه ها است ، این قانونی هم اکنون در جایی قرار گرفته است که هم جلو رفتن سخت شده است و هم بازگشت به وضع قبل دشوار است.

نماینده مردم ارومیه در مجالس هفتم و نهم شورای اسلامی خاطنشان کرد: با شیوه اجرای کنونی هدفمندی یارانه ها قیمت ها  فوق العاده بالا رفته است ؛ فیش های آب و برقی که به درب منازل ارسال می شود ،  جای تاسف و تامل دارد ، این فیش ها ظلم به خانواده ایرانی است و تعجب می کنم این ارقام را چگونه در فیش ها برای مردم ارسال می کنند؟!

وی افزود: قبض هایی که برای مردم  خصوصا در در کلان شهرها ارسال می شود ، برای کارگران و کارمندان یک فاجعه بزرگ اقتصادی و انسانی  رقم خواهد زد.

فتاحی خاطرنشان کرد: مگر یک کارگر و کارمند چقدرحقوق می گیرد که باید این فیش گازی که برای خانه او می آید ، چنین رقم بالایی را شامل شود؟ آیا اینگونه صحیح است که نصف حقوق کارمند و کارگر برای پرداخت قبوض نجومی برود؟

وی در خاتمه گفت: وضعیت اقتصادی مردم بسیار خراب است ؛ تورم این اعداد اعلامی توسط دولت نیست ، بسیار فراتر است و حداقل دو برابر عدد اعلام شده دولتی است ؛ دولت به هیچ عنوان قیمت های موجود و تورم ایجاد شده در جامعه را نمی پذیرد و اعلام نمی کند و با این وضع مشکلات بیشتر خواهد شد...... / خبرگزاری اعتدال

 

 

افزایش قبوض , پرداخت قبوض