اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارمند اخراجی؛ طراح سرقت ۴ میلیاردی



تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی درباره سرقت ۴ میلیارد تومان پول و چک از شرکتی تجاری نشان داد کارمند اخراجی آنجا با همدستی یکی دیگر از کارمندان شرکت نقشه این دستبرد را طراحی و اجرا کرده‌اند.

به گزارش همشهری، روز 15مهر‌ماه به مأموران كلانتری 105سنایی خبر رسید 2مرد نقابدار با ورود به دفتری تجاری صاحب آنجا را تهدید كرده و دست‌كم 4میلیارد تومان سرقت كرده‌اند. وقتی مأموران به محل وقوع سرقت در خیابان خالد اسلامبولی رفتند مالباخته گفت: دقایقی قبل 2مرد نقابدار با قمه و شمشیر وارد محل كارم شدند. آن زمان به جز من یكی از كارمندانم آنجا بود. آنها با تهدید ما را وادار به سكوت كردند و دست و پایمان را بستند.

در ادامه 4میلیارد تومان چك تضمینی بین بانكی و 8میلیون تومان پول نقد را از داخل گاوصندوق سرقت كردند و در نهایت سوار بر یك دستگاه موتورسیكلت فرار كردند.به‌دنبال این سرقت كارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی سارقان آغاز كردند. در جریان تحقیقات معلوم شد زمان وقوع سرقت، درِ ورودی شركت بسته بود و آثاری مبنی بر تخریب قفل نیز دیده نشد. این موضوع نشان می‌داد سارقان با آشنایی قبلی از دفتر تجاری به آنجا دستبرد زده‌اند و به‌احتمال زیاد یكی از كارمندان مالباخته در این سرقت دست دارد.

كارآگاهان در بررسی‌های خود دریافتند 3سال قبل یكی از كارمندان دفتر به نام ضیاء كه اهل افغانستان است از آنجا اخراج شده بود. او 13سال در آنجا كار می‌كرد اما مدیر شركت به‌دلیل اعتیاد او را اخراج كرده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد ضیاء با وجود اخراج از آنجا با یكی از كارمندان شركت به نام حمید در ارتباط است. علاوه بر این شاكی به مأموران گفته بود مردان نقابدار لهجه افغانی داشتند.

همین موضوع ظن پلیس را نسبت به ضیاء تقویت كرد. در همین حال، حمید نیز تحت نظر گرفته شد. هرچند او مدعی بود ارتباطی با ضیاء ندارد اما وقتی مأموران خانه وی را بازرسی كردند تعدادی از چك‌های مسروقه كشف شد. به این ترتیب وی به‌دست داشتن در این سرقت اعتراف كرد و گفت: من و ضیاء همیشه درباره وضعیت مالی بسیار خوب صاحب كارمان با یكدیگر حرف می‌زدیم تا اینكه تصمیم گرفتیم از او سرقت كنیم.

قرار شد یك روز كه پول زیادی در شركت و آنجا خلوت بود ضیاء همراه یكی از افاغنه سرقت را انجام دهند. آن روز من در را برایشان باز گذاشتم و آنها كه نقاب به چهره‌شان زده بودند وارد شدند و با تهدید چاقو دست و پای من و صاحب شركت را بستند و پول‌ها را سرقت كردند. به‌دنبال اظهارات حمید، ضیاء نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعداد 80فقره چك‌های مسروقه بین بانكی به ارزش تقریبی 2میلیارد تومان كشف شد.

 با اطلاعات به دست آمده از وی همدست دیگرش به نام محمد نیز به دام افتاد و همزمان با دستگیری محمد 5نفر دیگر از دوستان وی كه باند سرقت گوشی تلفن همراه تشكیل داده بودند بازداشت شدند.

 سرهنگ جانپرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر از افرادی كه از دستگیرشدگان شكایتی دارند دعوت كرد به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كنند.
اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
شوخی مهران مدیری با اختلاس سه هزار میلیاردی یک کارمند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارمند اخراجی برای انتقام 453 فقره چک سرقت کرد



کارمند اخراجی که برای انتقامگیری از مدیر یک شرکت بازرگانی 453 فقره چک به ارزش 850 میلیون تومان را از خودرویش دزدیده بود، قبل از نقد کردن چک‌ها دستگیر شد.

  دو روز پیش مدیر یک شرکت بازرگانی زمانی که قصد سوار شدن به خودرویش را داشت، مشاهده کرد شیشه و در خودرویش تخریب شده و پاکتی که داخل آن 453 فقره چک حامل به ارزش 850 میلیون تومان بود، به سرقت رفته است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، ماموران در تحقیق از شاکی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد او با مردی اختلاف کاری داشته و احتمال می‌دهد او این دستبرد را انجام داده باشد. با کشف این سرنخ روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد و مرد جوان به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چهار ساعت بعد از تشکیل پرونده وتحقیقات پلیسی، خانه تنها مظنون پرونده شناسایی و او دستگیر شد. درحالی که متهم مدعی بود بی‌گناه است، ماموران به بازرسی از خانه‌اش پرداخته و توانستند 453 فقره چک سرقتی را کشف کنند.

متهم با انتقال به اداره دوم پلیس آگاهی استان یزد بازجویی شد و با توجه به کشف چک‌های سرقتی به‌ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی با شاکی کار می‌کردم اما وقتی متوجه شد من سارق هستم، ارتباطش را با من قطع کرد. از همان موقع تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم و به او ضرر مالی بزنم بنابراین رفت و آمد او را زیر نظر گرفتم. شب حادثه او فراموش کرد پاکت چک‌ها را بردارد و من با تخریب در و شیشه خودرو، پاکت چک‌ها را سرقت کردم.

سردار ایرج کاکاوند، فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به این خبر، با هشدار به مردم از آنها خواست خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از جمله دزدگیر مجهز کنند و خودروهایشان را در مکان‌های پرتردد پارک کنند و از توقف کردن در مکان‌های خلوت خودداری کرده و اموال قیمتی و چک‌هایشان را داخل خودرو جا نگذارند.


 اخبار حوادث  -    جام جم