اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارمندی بانک را به خوانندگی ترجیح می‌دهم!


یکی از خوانندگان پیشگام موسیقی پاپ معتقد است تا زمانی که همه می توانند سودای خوانندگی را به راحتی و بدون هیچ زحمت تبدیل به واقعیت کنند دیگر این موسیقی جای وی و هم‌نسلانش نیست.

خبرگزاری مهر: یکی از خوانندگان پیشگام موسیقی پاپ معتقد است تا زمانی که همه می توانند سودای خوانندگی را به راحتی و بدون هیچ زحمت تبدیل به واقعیت کنند دیگر این موسیقی جای وی و هم‌نسلانش نیست.

حمید غلامعلی در گفتگویی ضمن انتقاد از شرایط این سالهای موسیقی از دلایل کم کاری خود در عرصه تولید آثار موسیقایی اینگونه گفت: این سال ها به دلیل شرایط بسیار نابسامان و آشفته بازاری که در حوزه موسیقی وجود دارد ترجیح می دهم دیگر فعالیتی در عرصه خوانندگی نداشته باشم و عمدتا در گروههای کر به فعالیت موسیقایی خود ادامه دهم.

وی ادامه داد: من در این سالها شغل دیگری دارم و کارمندی در بانک را به خوانندگی ترجیح داده ام. بازار موسیقی‌ای که ما در آن زمان در آن فعالیت می کردیم به شکلی بود که هرکسی به خود اجازه نمی داد بیاید و یک شبه خوانندگی را تجربه کند. من و هم‌نسلانم در همان سالها از فیلترهای متعددی عبور کردیم و سیستم های الکترونیکی تغییر صدا و مدیریت ناکارآمد موسیقی در آن زمان تا این حد زیاد نبود.

کارمندی بانک را به خوانندگی ترجیح می‌دهم!

خواننده آلبوم «به یاد تو» با انتقاد از سیاستگذاری های سالهای اخیر موسیقی کشور توضیح داد: در مقابل چنین شرایطی یا باید سکوت اختیار کرد و تن به هر کاری داد و یا باید وقت گذاشت که بتوانیم کار درستی را تولید کنیم که متاسفانه من فعلا هیچکدام از این شرایط را دارا نیستم بنابراین ترجیح می دهم کارمند باقی بمانم تا یک خواننده. من برای موسیقی‌ای که تولید می کنم منزلت و رتبه ای قائل هستم که دوست ندارم از آن فاصله بگیرم.

غلامعلی با اشاره به این نکته که مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما هم در این سالها فعالیت چندانی نداشته است، تصریح کرد: سالهایی که ما با رسانه ملی همکاری می کردیم مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما فعالیت خوبی داشت و این صدا و سیما بود که پیشنهاد کار می داد و ما از بین آنها آثاری را انتخاب می کردیم اما شما می بینید که طی این سالها نه تنها این مرکز غیر فعال شده بلکه برای تولید آثار نیز کمترین بودجه را هزینه می کند و باید گفت خروجی این نهاد به غیر از مواردی معدود تقریبا صفر است.

خالق آلبوم «خلیج فارس» افزود: با این شرایطی که توصیف کردم واقعا انگیزه ای برای کار کردن ندارم و ترجیج می دهم در همان بانک کارمندی کنم. وقتی شعر خوب نیست، وقتی ملودی خوب و با کیفیتی وجود ندارد من هم دوست ندارم با این فضایی که مناسب شان و صدای من نیست کار کنم. البته به طور حتم اگر سیاستها عوض شود به طور حتم کار برای انجام دادن زیاد دارم که بخواهم فعالیت کنم.

این هنرمند عرصه موسیقی در پایان بیان کرد: متاسفانه در این چند سال حتی تماس هایی که با من برای تولید گرفته می شد به نصف رسیده و من نمی دانم چطور نسلی که با تمام وجود برای اشاعه و گسترش موسیقی درست پاپ تلاش کرد این چنین در معرض فراموشی قرار گرفته است.

حمید غلامعلی از جمله هنرمندانی است که به همراه تعدادی دیگر از خوانندگان در ردیف پایه گذاران موج نوی موسیقی پاپ کشورمان بعد از انقلاب محسوب می شود. وی از هفت سالگی فراگیری موسیقی را با آموختن و نوازندگی سازهایی چون پیانو و ویولن آغاز کرد. در سال 1359 بود که وی به گروه کر چند ارکستر پیوست و درسال 63 بود که در گروه نوجوانان رادیو فعالیت خود را به عنوان خواننده آغاز کرد.

غلامعلی از سال 72 با اجرای قطعه «مادر» با شعری از لیوانی و آهنگسازی برادرش علی غلامعلی فعالیت خود را به صورت رسمی به عنوان خواننده آغاز کرد و از آن تا زمان تا کنون چندین آلبوم و قطعه موسیقایی را به مخاطبان عرضه کرد. او هم اینک ضمن تدریس در حوزه موسیقی در بخش های دیگری چون طراحی و نقاشی نیز فعالیت می کند.

«بیاد تو»، «خلیج فارس»، «حریم عشق»، «دیباچه عشق»، «قبیله عشق» و «مرداب» تعدادی از آثار منتشر شده این خواننده در بازار موسیقی هستند.


ویدیو مرتبط :
ترجیح می دهم.......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كیارستمی : ترجیح می دهم به زبان مادری ام فیلم بسازم



 

  كیارستمی : ترجیح می دهم به زبان مادری ام فیلم بسازم

عباس كیارستمی كه امسال مدیر برنامه آموزش فیلم سازی پانزدهمین جشنواره فیلم بوسان است، امروز (چهارشنبه) در حاشیه معتبرترین رویداد سینمایی آسیا ابراز عقیده كرد با توجه به شرایط حاكم در ایران، مجبور است در خارج از ایران به فیلم سازی ادامه دهد.

وی گفت: «شرایط فعلی در ایران موجب ناراحتی من شده، اما از آنجایی كه می خواهم فیلم سازی را ادامه دهم، باید این شرایط را بپذیرم.»

كارگردان فیلم «كپی برابر اصل» با اعلام اینكه درحال آماده سازی فیلم جدیدش است، گفت: «فكر می كنم فیلم بعدی من جایی نزدیك اینجا، در ژاپن یا كره جنوبی ساخته شود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، كیارستمی در ادامه هم چنین ابراز عقیده كرد: «شرایط سیاسی در ایران برای ساخت فیلم ایده ال نیست. به طور طبیعی من ترجیح می دهم به زبان مادری ام فیلم بسازم، اما در شرایط فعلی امكان پذیر نیست.»

وی افزود: «اما به عنوان یك فیلم ساز مهم این است كه اگر دری به روی شما بسته باشد، باید در باز دیگری را پیدا كنید و این همان چیزی است كه با ساخت فیلم در خارج از كشور انجام داده ام.»

كیارستمی گفت: «این به معنای آن نیست كه من از فیلم هایی كه در خارج از ایران ساخته ام ناراضی ام. زبان سینما یك زبان جهانی است. اما من می خواهم به زبان خودم فیلم بسازم.

ژولیت بینوش، بازیگر سرشناس فرانسوی كه برای فیلم «كپی برابر اصل» بهترین بازیگر جشنواره كن شد و هم اكنون در بوسان حضور دارد، گفت، كیارستمی به همراه «هو سیائو سین» كه در سال ۲۰۰۸ در فیلم «پرواز بادبادك قرمز» او بازی كرده است، دو فیلم سازی هستند كه بیشترین تاثیر را بر حرفه سینمایی و زندگی او داشته اند و زندگی و بازیگری وی را تغییر دادند.

بینوش در سال ۱۹۹۷ با فیلم «بیمار انگلیسی» برنده جایزه اسكار بهترین بازیگر زن شد و در سال ۲۰۰۱ با فیلم «شكلات» نامزد دوباره این جایزه شد. همچنین برای «بیمار انگلیسی» خرس نقره ای بهترین بازیگر زن جشنواره ی برلین و بهترین بازیگر زن جوایز بافتا را كسب كرد و در سال ۱۹۹۳ دوربین برلیناله را به دست آورد. بینوش كه سه بار عنوان بهترین بازیگر زن را از جوایز فیلم اروپا كسب كرده، در سال ۱۹۹۳ بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز شد.... / خبرگزارى ایسنا