اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارفرمایان هزینه معیشت ماهانه خانوار کارگری را ۶۳۰هزار تومان اعلام کردند



نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: هزینه معیشت هر نفر روزانه پنج‌هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شده است که اگر آن را برای چهار نفر در نظر بگیریم این مبلغ ۲۷.۶ درصد حداقل دستمزدی است که انجمن‌های صنفی کارگران برای آنها در نظر گرفته است.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, دستمزد کارگران

به گزارش تسنیم، اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه هر سال نشست‌های کارشناسی با حضور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران و کارفرمایان تشکیل می‌شود، گفت: اکنون نیز ستاد تعیین دستمزد کارگران فعال است.

وی افزود: یکشنبه هفته آینده در کمیته کارشناسی نظرهای کارگران و کارفرمایان جمع‌بندی می شود و این جمع‌بندی به شورای عالی کار ارسال خواهد شد.

آهنی‌ها گفت: سبدی که انجمن‌های صنفی کارگران برای دستمزد آنها تعیین کرده دست‌کم دو میلیون و 150 هزار تومان است و این سبد تاکنون نهایی نشده است زیرا کارفرمایان نیز در حال تعیین سبد دستمزد برای کارگران هستند.

وی افزود: سبد دستمزد کارفرمایان برای کارگران تاکنون قطعی نشده است و تصمیم گیری‌ها درباره عدد و رقم باید منطقی‌تر باشد.

آهنی‌ها گفت: هزینه معیشت هر نفر روزانه پنج‌هزار و 245 تومان اعلام شده است که اگر آن را برای چهار نفر در نظر بگیریم این مبلغ 27.6 درصد حداقل دستمزدی است که انجمن‌های صنفی کارگران برای آنها در نظر گرفته است.

وی افزود: 70 درصد اقتصاد ایران دولتی است و صنایعی که خصوصی است بین 10 تا 40 درصد سهم نیروی انسانی را شامل می‌شود.

آهنی‌ها گفت: در حالی که صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی در اختیار دولت است نباید بر اساس دستمزد کارگران این بخشها میانگین دستمزد تعیین شود زیرا در تصمیم گیری‌ها انحراف ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید مسائل و مشکلات کارفرمایان و کارگران را حل کند، افزود: به‌عنوان نمونه یکی از کشورها برای کاشی و سرامیک صادراتی ایران 160 درصد تعرفه در نظر گرفته است اما این تعرفه برای کاشی و سرامیک ایتالیا، چین و اسپانیا 15 درصد تعیین شده است.

آهنی‌ها گفت: چرا کسی از دولت درباره افزایش 12درصدی حقوق کارمندان سؤال نمی‌کند؟


 اخبار اقتصادی  - تسنیم  


ویدیو مرتبط :
*کسب درآمد از اینترنت روزانه 1/5 میلیون تومان و ماهانه 30 الی 40 میلیون تومان با

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین رقم سبد هزینه خانوار کارگری اعلام شد



اخبار,اخباراقتصادی ,  سبد هزینه خانوار کارگری


 اخبار اقتصادی - آخرین رقم سبد هزینه خانوار کارگری اعلام شد

رقم سبد هزینه یک خانوار کارگری در سه ماهه نخست امسال دو میلیون و دویست هزار تومان اعلام شد.

ایسنا نوشت: هادی ابوی - دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار کرد: کمیته دستمزد کانون به طور فعال هزینه سبد خانوار کارگری را مورد بررسی و محاسبه قرار می‌دهد و مبنای محاسبات ما برای آنکه یک کارگر بتواند امرار معاش معمولی داشته باشد مولفه‌هایی همچون خط فقر و افزایش نرخ تورم است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال رقم سبد هزینه یک خانوار کارگری به دو میلیون و دویست هزار تومان رسیده است،‌ ادامه داد: این رقم در مقایسه با سال گذشته که یک میلیون و 700 هزار تومان بود افزایش پیدا کرده و اکنون که در برج هفتم قرار داریم این رقم بیشتر شده است این در حالی است که نرخ تورم برابر اعلام مسئولان بین 20 تا 22 درصد گزارش می‌شود.

ابوی افزود: با توجه به زمزمه‌های آزادسازی بنزین پیش‌بینی افزایش هزینه‌های حمل و نقل و ایاب و ذهاب و سرویس مدرسه فرزندان دور از انتظار نخواهد بود و افزایش همین یک قلم روی سبد هزینه خانوارهای کارگری تاثیر خواهد گذاشت.

وی گفت: هم اکنون برخی مراکز دولتی در بخش‌های خدماتی جلودار افزایش قیمت‌ها شده‌اند از سوی دیگر قیمت برخی مواد لبنی و پروتئینی هم افزایش داشته است و همین امر موجب شده تا خانوارهای کارگری دچار فقر غذایی و سوء تغذیه شوند.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران افزایش رقم سبد هزینه یک خانوار کارگری در شرایطی صورت گرفته که کشور نرخ ترم 22 درصدی را تجربه می‌کند و یک کارگر با حقوق و دستمزد فعلی قادر به امرار معاش نیست.


  اخباراقتصادی - ایسنا