اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارزارحقوقی"سارکوزی" و همسرش برای مخفی ماندن نوار مکالمات خصوصی



اخبار ,اخبار بین الملل ,درخواست  سارکوزی از دادگاه پاریس

 

اخبار بین الملل - کارزارحقوقی"سارکوزی" و همسرش برای مخفی ماندن نوار مکالمات خصوصی

وکیل "سارکوزی" می گوید به همراه سایر وکلا دادخواستی را تهیه کرده اند که از دادگاه پاریس درخواست می کند تا مانع از ادامه انتشار نوار صوتی ضبط شده حاوی مکالمات خصوصی "سارکوزی" با همسرش شوند.

 "نیکلا سارکوزی" رییس جمهوری پیشین فرانسه و همسرش "کارلا برونی" از روز پنجشنبه کمپینی را برای مقابله با انتشار محتویان نوار صوتی ضبط شده از مکالمات خصوصی شان در فاصله سال های 12-2007 میلادی را آغاز کرده اند.

به گزارش "تدبیر"، وکیل "سارکوزی" در مصاحبه با خبرگزاری "فرانسه" ضمن اعلام این خبر افزوده است که به همراه سایر وکلا دادخواستی را تهیه کرده اند که از دادگاه پاریس درخواست می کند تا مانع از ادامه انتشار نوار صوتی ضبط شده حاوی مکالمات خصوصی "سارکوزی" با همسرش شوند.

خبرگزاری "فرانسه" در ادامه این خبر با اشاره به محتویات موجود در آن افزوده است :"به نظر می رسد این نوار حاوی ساعت ها مکالمه خصوصی "سارکوزی" با همسرش و هم چنین با سایر مشاورانش باشد. این نوارها توسط "پاتریک بوسن" یکی از مشاوران سیاسی "سارکوزی" و بدون اطلاع او و همسرش ضبط شده است."

بخشی از این محتویات این نوار صوتی محرمانه توسط نشریه فرانسوی "لاکانارد انشاین" و سایت خبری "آتلانتیکو" منتشر شده است. محتویات این نوار نشان می دهد که بخشی از صحبت های "برونی" با "سارکوزی" تهدیدی علیه امنیت ملی فرانسه و حتی مصداق "خیانت" به آن کشور بوده اند.

 

وکیل "سارکوزی" اظهار داشته که موکلش در این مورد اظهارنظری نمی کند و تنها از طریق طی رویه های حقوقی به تلاشش برای جلوگیری از انتشار کامل نوار صوتی ادامه خواهد داد. وکیل رییس جمهوری پیشین فرانسه تلاش او برای جلوگیری از انتشار محتویات را "حفاظت از حریم شخصی و خصوصی" موکلش دانسته و اظهار داشته که این موضوع رکنی از اصول "دموکراسی" است.

در بخشی از نوار صوتی مکالمه "برونی" به "سارکوزی" می گوید که شنیده جوکی برای او ساخته شده است که می گوید قرار گرفتن او در مقام "بانوی اول" باعث شده تا نتواند همانند "جولیا رابرتز"، "شارون استون" و سایر ستارگان هالیوود در آگهی کرم ضد چین و چوروک شرکت کند و از آن طریق پول زیادی کسب نماید. خبرگزاری "فرانسه" هم چنین افزوده که در بخشی از این نوار صوتی "سارکوزی" در مورد وزرای کابینه اش بی ادبانه صحبت کرده است.
اخبار بین الملل - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن: مخفی ماندن مکالمات ظریف و جان کری ناشی از توطئه نیست/برنامه‌ای برای از سرگیری روابط با ایران نداریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که در مخفی ماندن محتوای مکالمات مذاکرات ظریف و کری، «توطئه‌ای» در کار نیست و به رغم شدن گرم شدن اختلاط‌های تلفنی دو وزیر، فعلاً خبری از بازگشایی سفارت خیابان طالقانی نیست.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب هم حاضر نشد در خصوص محتوای مکالمه اخیر «جان کری» وزیر خارجه کشورش و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران توضیحی ارائه دهد.

توطئه در کار نیست
کربی در مواجهه با اصرار خبرنگار آسوشیتدپرس برای اطلاع یافتن از محتوای مکالمه تلفنی کری و ظریف گفت: «هیچ توطئه‌ای برای مبهم نگه داشتن محتوای تماس تلفنی ظریف و کری در کار نیست.»

وی ادامه داد: «وزیر کری با اشخاص متعددی از جمله «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان و (محمدجواد) ظریف وزیر خارجه ایران گفت وگو کرد؛ من نمی‌خواهم به جزئیات خط به خط این مکالمات بپردازم ولی پیام این گفت‌وگو، تشویق طرفین به تعامل دیپلماتیک و گفت‌وگو بود.»

جان کربی در ادامه به عکس‌العمل ایران در برابر حادثه حمله به سفارتخانه عربستان اشاره کرد و گفت که ایران در نامه به سازمان ملل، از این حادثه ابراز تأسف کرده و این نشانه خوبی است.

مکالمه تلفنی با ظریف برای بازگرداندن حامیان تروریسم به عرصه بین‌الملل نیست
یکی از خبرنگاران به افزایش دفعات مکالمات جان کری و ظریف اشاره کرد و گفت که روابط طرفین اگر به سمت گرم شدن پیش نرود، حتماً به سمت گسترش پیش رفته است.

جان کربی پاسخ داد: «مذاکرات ما موردی است و از مذاکره در خصوص سوریه آغاز شد؛ مکالمه با طرف‌های ایرانی برای بازگرداندن ایران به جامعه جهانی نیست، این تصمیم است که خود ایران باید بگیرد و مشخصاً ایران فعلاً با تست موشک‌های بالستیک و حمایت از تروریسم دولتی، قصدی برای بازگشت به عرصه بین‌الملل ندارد.»

خبری از برقراری روابط دیپلماتیک با تهران نیست
خبرنگار دیگری به توصیه آمریکا برای ایران و عربستان برای گفت‌وگو و تعامل دیپلماتیک اشاره کرد و گفت که آیا آمریکا چنین نسخه‌ای را برای روابط خود با ایران هم می‌پیچد؟

سخنگو پاسخ داد: «همانگونه که گفتم، تصمیم به از سرگیری روابط عربستان با ایران، در حوزه حق حاکمیت عربستان است و این مورد برای ما هم صدق می‌کند؛ ما هم در این خصوص بر اساس حق حاکمیت خود تصمیم می‌گیریم و در شرایط فعلی، هیچ برنامه‌ای برای ازسرگیری روابط با ایران نداریم.»

اهرم داریم
خبرنگار دیگری به مواضع تهاجمی عربستان علیه ایران اشاره کرد و تحلیلش این بود که عربستان به خاطر مسامحه آمریکایی‌ها در برابر ایران، به سخت گرفتن علیه تهران مجبور شده است.

جان کربی پاسخ داد: «هیچ مسامحه‌ای در خصوص ایران در کار نیست. ما در برابر ایران اهرم‌هایی داریم که پیش از این استفاده کردیم و باز هم از آنها استفاده می‌کنیم، مثلاً تحریم‌های مربوط به آزمایش موشکی اخیر ایران که در دست بررسی است.»

سفارت سوخته عربستان مانع اجرای برجام نخواهد شد
یکی از خبرنگاران پرسید که آیا تنش در روابط ایران و عربستان می‌تواند مانعی بر سر راه اجرایی شدن برجام باشد؟

سخنگو پاسخ داد: «نمی‌دانم؛ این یک فرضیه است. ما (1+5) در حال اجرای تعهداتمان (ذیل برجام) هستیم و ایران هم تا جایی که دیده‌ایم، تعهداتش را انجام داده است. انتظار ما این است که برجام اجرایی شود.»

 

اخبار سیاست خارجی - فارس