اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاردار ایران در بحرین به تهران بازگشت



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کاردار ایران در بحرین

محمدرضا بابایی کاردار ایران در بحرین روز یک‌شنبه به تهران بازگشت.

خبرگزاری بحرین روز پنج‌شنبه در خبری اعلام کرد وزارت خارجه بحرین از کاردار ایران خواسته است ظرف 72 ساعت منامه را ترک کند.

این خبرگزاری با تکرار ادعاهای دروغین مقامات بحرینی مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی این کشور اعلام کرد که محمدرضا بابایی به عنوان عنصری نامطلوب شناخته شده است و باید ظرف 72 ساعت به تهران بازگردد.

در پاسخ به این اقدام بحرینی ها که به نظر می رسد تحت تاثیر فشار حکومت عربستان انجام شده ایران نیز نفر دوم سفارت بحرین در تهران را اخراج کرد.

در پی این تحولات حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات بحرین چند سالی است با مشکلاتی در داخل کشورشان مواجه هستند و برای فرار از این مشکلات به جای چاره اندیشی، فرافکنی می کنند.

حسین امیر عبداللهیان در خصوص اخراج کاردار سفارت ایران در منامه از سوی دولت بحرین، گفت: بحرین بارها به غلط، اتهامات مختلفی را به ایران وارد کرده است.

وی افزود: اخراج کاردار سفارت ایران در منامه، نشان دهنده اوج مشکلات سیاسی بحرین است.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه گفت: حل مشکلات داخلی بحرین با گفت‌وگوی ملی و حضور همه طرف‌ها حل خواهد شد.

امیرعبداللهیان افزود: تهران در امور بحرین دخالت نداشته است و نخواهد داشت و در قبال این اقدام بحرین واکنش متقابل نشان خواهیم داد.

وی گفت: در پی این اقدام بحرین، نفر دوم سفارت این کشور از ایران نیز اخراج شده است.

معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه افزود: در چارچوب روابط دیپلماتیک، اصل بر مقابله به مثل است که این کار را ما با اخراج کاردار دوم سفارت بحرین انجام دادیم.

وی گفت: انتظار داریم بحرینی‌ها عقلانی برخورد کنند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بازگشت تیم ملی والیبال جوانان ایران از بحرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون آژانس پس از بازگشت از تهران / به زودی با ایران معامله می کنیم





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون آژانس پس از بازگشت از تهران

به زودی با ایران معامله می کنیم

هرمان ناکارتس معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز پنج شنبه در راس هیاتی هفت نفره از ماموران آژانس برای مذاکره با مقامات سازمان انرژی اتمی به ایران سفر کرده بود در نخستین موضع گیری خود از پیشرفت در این مذاکره و آمادگی برای توافق بین طرفین خبر داد.

به گزارش «تابناک»، پس از اینکه علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی از پیشرفت مذاکرات خبر داد، همه منتظر واکنش «هرمان ناکارتس» بودند چرا که در طول این سالها مذاکرات چه شکست می خورد و چه با موفقیت همراه بود ، سلطانیه از پیشرفت مذاکرات و مثبت بودن نتایج خبر می داد و تازه پس از اعلام نظر مقامات آژانس مشخص می شد که تعریف پیشرفت از نظر نماینده ایران و مقامات آژانس بسیار متفاوت است .

اما به نظر می رسد پس از مذاکرات اخیر دو طرف به معنای یکسانی از مفهوم پیشرفت رسیده اند و هر دو طرف مذاکرات را رو به جلو توصیف کرده اند . ناکارتس در همین ارتباط گفته است که مذاکرات خوبی با ایرانیان انجام شد و به زودی مراحل نهایی کردن چارچوب توافق نامه و اجرایی شدن آن انجام خواهد شد.

این در حالی است که مقامات آژانس در مذاکرات روز پنج شنبه نتوانستند مجوز بازید از مرکز نظامی پارچین در ایران را به دست آورند و همچنان در این ارتباط ناکام ماندند.

مصطفی دولتیار از دیپلمات های ایرانی که در مذاکرات حضور دارد اما نظر متفاوتی در این باره دارد . وی در سفارت ایران در هند گفته است که نظر شخصی وی این است که نباید چندان به نتایج مذاکرات خوشبین بود.

اما آنچه که ناکارتس در حال حاضر مدعی آن است اینکه آنان برای رسیدن به یک معامله به ایران نزدیک شده اند. تحلیل گران ایرانی و غربی در حال حاضر با احتیاط در این باره سخن می گویند و هیچکدام حاضر نیستند درباره فرجام این مذاکرات شفاف سخن بگویند همه منتطر گذر زمان هستند. دوره حدود یک ماهه ای که قرار است 27 دیماه به پایان برسد./تابناک