اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارخانه نمد بافی آتش گرفت



 

کارخانه نمد بافی آتش گرفت

به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، آتش سوزی در یکی از سالن های تولید نمد های صداگیر خودرو آغاز شد و به علت وجود مواد قابل اشتعال فراوان در زمان کوتاهی گسترش یافت.

 

این حادثه ساعت ۱۰ امروز به سامانه ۱۲۵،اعلام شد که با توجه به وسعت زیاد محل حادثه و اهمیت آن بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۷۰ یافت آباد ودرپی آن آتش نشانان ایستگاه های ۸۵ در خیابان جیحون و۳۳ در میدان فتح روانه محل آتش سوزی در خیابان قزوین، بعد از سه راه آذری شدند.

رضا یادگاری معاون منطقه ۵ عملیات آتش نشانی تهران که درمحل حاضرشده بود گفت: آتش سوزی در یکی از سالن های تولید این کارخانه رخ داده و به سرعت دو دستگاه بزرگ موجود درآن بنام «کاردینگ» را در برگرفته بود.

وی افزود: هنگام بروز آتش سوزی، کارگران درسالن کارخانه مشغول کار بودند که ناگهان یکی از دستگاه ها شعله ور شد وبه سرعت به اطراف سرایت کرد.

یادگاری گفت: درشروع آتش سوزی کارگران با خاموش کننده های دستی موجود به مقابله باشعله های آتش پرداختند که به دلیل وسعت زیاد آتش تاثیر چندانی درمهارآن نداشت.

وی افزود: آتش نشانان با رسیدن به موقع و سرعت عمل موفق شدند شعله های آتش را پیش ازسرایت به سالن ها و ماشین آلات دیگر این کارخانه مهار وکاملا خاموش کنند.

یونس عظیمی پور فرمانده آتش نشانان ایستگاه ۷۰ نیزگفت: آتش سوزی تقریبا همه سوله را در برگرفته بود و شعله های سرکش آتش همراه با دود غلیظ از پشت بام، پنجره ها و در ورودی آن به بیرون زبانه می کشید.

وی افزود: آتش نشانان ایستگاه ۷۰ در لحظات اولیه بلافاصله با استفاده از سه رشته لوله آبرسانی از سه جهت وازپشت بام سالن به کانون آتش حمله ور شدند و سرانجام با کمک گرفتن از آتش نشانان ایستگاه های ۸۵ و ۳۳ پس از ۵/۱ ساعت تلاش بی وقفه موفق شدند آتش سوزی را پیش از گسترش به اطراف و داخل سالن تولید، کاملا خاموش کنند.

وی با اعلام این که هیچ یک از کارگران در این حادثه آسیبی ندید، افزود: درجریان این آتش سوزی به دودستگاه بزرگ تولید خسارت جدی وارد شد و چند تن از محصولات تولید شده و نیز مواد اولیه از جمله اکریلیک در آتش سوخت و از بین رفت.

این فرمانده آتش نشانی گفت: خوشبختانه با تلاش همه جانبه آتش نشانان تعداد زیادی از ماشین آلات و دیگر تاسیسات کارخانه و نیز سالن های تولید ازاین آتش سوزی مصون ماند.

وی درباره علت وقوع این حادثه نیزگفت: کارشناسان پیشگیری منطقه بررسی های خود را برای مشخص کردن علت اصلی بروز این آتش سوزی آغاز کرده اند ولی با توجه به شواهد موجود، احتمال می رود آتش سوزی براثر رعایت نکردن اصول ایمنی و نداشتن حفاظ ایمنی مناسب بر روی الکتروموتور های یکی از دستگاه های تولید رخ داده باشد که شعله وری مواد قابل اشتعال را به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: این کارخانه پارسال هم دچار آتش سوزی و متحمل خسارت سنگین شده بود..../شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی کارخانه چای در لاهیجان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش‌سوزی در کارخانه روغن قزوین



اخبار ,اخبار حوادث ,آتش سوزی در قزوین

 

اخبار حوادث - آتش‌سوزی در کارخانه روغن قزوین

آتش سوزی حوالی ساعت شش بعدازظهر سه شنبه رخ داد که به محض اطلاع، ماموران آتش نشانی از ایستگاههای قزوین، اقبالیه، الوند و محمدیه در محل حاضر شدند و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند.

با تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی قزوین شعله های آتشین ناشی از حریق در انبار بزرگ روغن به کنترل آتش نشانان درآمد و نگرانی از سرایت آتش به انبار چوب و خانه های اطراف محل حادثه فروکش کرد.

به گزارش مهر، در پی آتش سوزی در یک انبار بزرگ نگهداری روغن خودرو در خیابان اسدآبادی محله شیشه چی حد فاصل دوراهی همدان و دروازه رشت در شهر قزوین بیش از 160 آتش نشان از هشت ایستگاه آتش نشانی در محل حاضر شدند و مهار حریق را آغاز کردند.

 معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: آتش سوزی حوالی ساعت شش بعدازظهر سه شنبه رخ داد که به محض اطلاع، ماموران آتش نشانی از ایستگاههای قزوین، اقبالیه، الوند و محمدیه در محل حاضر شدند و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند.

منوچهر حبیبی افزود: در اولین اقدام برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی دیگر با هماهنگی دستگاههای خدمات رسان نسبت به قطع شبکه های آب، برق و گاز منطقه اقدام شد.

حبیبی بیان کرد: با حضور نیروهای هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و بسیج برای کنترل شرایط در محدوده این آتش سوزی اقدام شد و از حضور خیل مردمی که با کنجکاوی در محل حضور داشتند ممانعت شد تا ماموران بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

این مسئول تصریح کرد: علت طولانی شدن مهار آتش، آتش گرفتن بشکه های متعدد روغنی است که در محل انبار شده بود که با استفاده از کف های مهار آتش و خاک ریزی برای ممانعت از گسترش آتش به مناطق همجوار کار امداد رسانی در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری قزوین با تکذیب خبر درج شده در یکی از خبرگزاری ها در خصوص کشته و مجروح شدن چند نفر در این حادثه، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ کشته یا مجروحی نداشته ایم و این خبر تکذیب می شود.

آتش در مهار ماموران آتش نشانی
سید علی شفیعی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین هم لحظاتی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه لهیب و شعله های آتش به کنترل ماموران درآمده و دیگر نگرانی از گسترش حریق به انبارهای کنار محل حادثه نیست.

شفیعی بیان کرد: متاسفانه در این محل بیش از دو هزار بشکه روغن، الکل و چسب که آتش زاست نگهداری می شد که مانند مخزن باروت است و حریق بسیار سخت کنترل شد. تلاش کردیم از گسترش دامنه آتش به انبار کناری که مملو از چوب است جلوگیری کنیم که خوشبختانه موفق شدیم این کار را با موفقیت به پایان برسانیم.

مدیرعامل آتش نشانی قزوین تصریح کرد: میزان مواد روغنی و آتش زای نگهداری شده در این انبار حدود 600 تن برآورد می شود که در ساعات اولیه از ایستگاه تهران برای انتقال مواد کنترل حریق استمداد کردیم که امیدواریم دیگر نیازی به آن نباشد.

در حال حاضر با نزدیک شدن به نیمه شب بسیاری ازمسئولان استان در محل حادثه حضور دارندکه در این میان مرتضی روزبه استاندار، مسعود نصرتی شهردار،حجت الاسلام صادقی دادستان، سردار میرحیدری فرمانده ناجا، امیر شهری فرمانده لشگر 16 زرهی قزوین، میربها فرماندار و رئیس شورای شهر و مدیران شهری مشاهده می شوند.

گفته می شود میزان خسارت احتمالی به این انبار بزرگ نگهداری روغن خودرو بالغ بر 200 میلیارد ریال است.

همچنین صدرالدین علیپور مدیرکل محیط زیست استان قزوین در محل حادثه حاضر شده و در خصوص رفع آلودگیهای ناشی از جاری شدن مقادیر متنابهی روغن درجویهای خیابانهای مسیر نکاتی را متذکر شد.

تمامی جویهای نهر محدوده خیابان اسدآبادی و کوچه های اطراف مملو از روغن هایی است که در ساعات اولیه آتش سوزی تعدادی از شهروندان نسبت به جمع آوری این روغنها با ظروف شخصی اقدام کردند که توسط ماموران از این کار جلوگیری شد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در جمع آوری روغن های جاری شده در سطح خیابانهای شهر پس از مهار آتش خواستار توجه جدی به این موضوع شد.

پیش بینی می شود این حریق تا سه ساعت آینده مهار شود.

تلاش ایثارگرانه آتش نشانان برای مهار این حریق ستودنی است.

اخبار حوادث - مهر